Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Brak mocy powyżej 2 tys obrotów, problem z boost sensor?
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=8842
Strona 1 z 1

Autor:  gart [ 16-12-2011, 15:24 ]
Tytuł:  Brak mocy powyżej 2 tys obrotów, problem z boost sensor?

Witam,
od 2 lat jestem szczęśliwym posiadaczem Grand Vitar-y z 99r 2.0 TD Intercooler (87KM). Poza standartowymi wymianami eksploatacyjnymi oleju, elementów zawieszenia itp nigdy nie miałem problemów związanych z silnikiem, aż do dzisiaj... Efekt jest taki że od pewnego czasu zapalała mi się na kilka chwil kontrolka świec żarowych w czasie jazdy, po tym gasła i wszystko było w normie. Zauważyłem że zdarza się to podczas dni gdzie pada deszcz i jest wilgotno. Jak jest sucho lub temperatura na minusie to było wszystko ok. Niestety teraz zupełnie samochodzik odmawia współpracy i nie jestem w stanie "wkręcić" go na obroty pow 2 tys. Pierwsza diagnoza po podpięciu pod komputer to boost sensor (czujnik ciśnienia doładowania). Kupiłem używany na Allegro ale po wymianie efekt jest identyczny. Czy ktoś mógłby mnie naprowadzić na jakiś ślad i doradzić co z tym fantem zrobić? Zaznaczam że nie mieszkam w Polsce, więc odpada wizyta w warsztacie który z pewnością byłby w stanie mi pomóc na terenie naszego kraju...

dziękuję i pozdrawiam
Gart

Autor:  marirus [ 16-12-2011, 20:01 ]
Tytuł: 

Sprawdź czy zawór EGR nie jest zapchany, a kontrolka świec żarowych robi też za check engine. Poszukaj na forum chyba coś o tym było

Autor:  raafu [ 17-12-2011, 03:25 ]
Tytuł:  Brak mocy powyżej 2 tys obrotów, problem z boost sensor?

Miałem podobny problem w Volvo S80 D5. Również zapalał się check engine i brakowało mocy. Komputer również pokazał czujnik ciśnienia. Problemem była rozszczelniona chłodnica intercoolera. Wymieniłem na inną, sprawną i autko jeździło jak należy.

Autor:  gart [ 17-12-2011, 11:57 ]
Tytuł: 

Dobrze że istnieje coś takiego jak te forum...dziękuję za rady, w niedzielę spróbuje to wszystko sprawdzić.

pozdrawiam
Gart

Autor:  raafu [ 22-12-2011, 21:59 ]
Tytuł:  ????

napisz jak Ci poszły poszukiwania.

Autor:  terenowiec273 [ 27-12-2011, 15:38 ]
Tytuł: 

Ja też miałem podobny problem przy zafirze i też problemem była rozszczelniona chłodnica intercoolera.

Autor:  esp [ 30-12-2011, 19:03 ]
Tytuł: 

Kolego mam identyczną GV i MIAŁEM ;) identyczcny problem.
Wymiana samego regulatora ciśnienia w tych GV skutkuje w 30% niestety takie to już uleprzenie że w tych czujnikach sitko wsadzili od jakiegoś czasu i najmniejszy bród je zapycha poniewasz tam panuje spore ciśnienie czasowym rozwiązaniem jest zrobienie otworó w tym sitku lub całkowite go obciencie.
Ja z tym probtemem bujałe sie prawoe 1.5r. asz trafiłem do odpowiedniego mechanika który bez namysłu powiedział że trzeba zregenerowa pompe wysokiego ciśnienia poniewasz pompa wytważa opiłki kture zapychają sitko w regultoże ciśnienia paliwa.
Jeżdze już rok i jest oki.
Pozdrawiam.

Autor:  marunioo [ 29-03-2012, 17:50 ]
Tytuł: 

Koledzy mam ten sam problem możecie mi powiedzieć gdzie można zregenerować pompę i jaki to jest koszt.

Autor:  Jaczek [ 29-03-2012, 18:25 ]
Tytuł: 

moim zdaniem to nie jest problem z paliwem tylko doładowaniem pierwsze to bym sprawdził te elektrozaworki na pod ciśnienie ich drożność lubią się zatykać te rurki wężyki filterki.....

Autor:  esp [ 30-03-2012, 17:53 ]
Tytuł: 

Pompe zregenerujesz u mechanika który ma stuł do regeneraci pomp Common rail koszt to zależy od pompy ja zapłaciłem 850 zł. no i itrzeba doliczyć koszt zaworó ciśnienia paliwa 250-370 zł jesli chodzi o spadek mocy jeśli nie to sama pompa wystarczy.
Odrazu napisze że nowa Bosha kosztuje 1500 zł. przyczym najprawdopodobniej 500zł po oddaniu starej ci zwrucą.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/