Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Wymiana filtra oleju
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=8756
Strona 1 z 1

Autor:  markmaz [ 23-11-2011, 07:31 ]
Tytuł:  Wymiana filtra oleju

Nie moge odkręcić filtru oleju w Vitarze 1,9 DDiS z 2008 roku. Byłem ASO i nie dali rady. Przyjechal mechanik i też nic nie poradził. Może ktoś z was ma pomysł jak go ruszyć ?

Wskazane jest zapoznanie się z tym tematem, bo wtedy nie pojawi się konieczność zmiany tytułu tematu, jak to miało miejsce w tym przypadku - Sebastian

Autor:  medyk88 [ 23-11-2011, 07:58 ]
Tytuł: 

nie wiem jakie masz podejście ale w desperacji (w przypadku motocykla) wbijałem śrubokręt i odkręcałem

Autor:  tomekgips [ 23-11-2011, 17:51 ]
Tytuł: 

Witam przerabiałem ten temat 5 mies temu jednym słowem masakra zajęło mi to z 4 godziny ale udało się w końcu . Śrubokretem ( przez dziurawienie ) nie dałem rady , dopiero kluczem do odkrecania filtrów takim co ma 3 palce samozaciskowe dałem rade , ostatni słyszałem że najlepiej auto porzadnie nagrzać tzn olej , i odrazu na kanał i odkręcać filtr gdyż im później tym gorzej bo tworzy się podciśnienie i " zasysa " filtr do obudowy silnika pozdrawiam i powodzenia Tomek

Autor:  medyk88 [ 23-11-2011, 20:31 ]
Tytuł: 

dziwie się żeby były problemy z tak prozaiczną rzeczą jaką jest filtr oleju



powodzenia


pokój

Autor:  markmaz [ 24-11-2011, 06:48 ]
Tytuł:  Wymiana filtru oleju

A jednak jest problem i to poważny. Producent silnika nie ma pojecia o ergonomii i filtr jest w miejscu, ktorego nie widac a tym bardziej nie ma do niego podejscia z kluczem. Metodę z dziurawieniem go śrubokrętem juz przerobiłem i to bez efektów. Teraz robie podchody z różnymi dziwnymi kluczami.

Autor:  medyk88 [ 24-11-2011, 08:39 ]
Tytuł: 

są tez takie klucze nieklucze- nie wiem jak je nazwać ale jest to pasek skórzany z rączką i zaciskiem

Autor:  markmaz [ 24-11-2011, 10:06 ]
Tytuł:  Wymiana filtru

Tez juz go próbowałem ale nie ma miejsca żeby go chwycić i pociągnąć. Dzisiaj znalazłem mechanika, który coś będzie próbował zrobić i zaholowałem do niego Suzi (bo ma uszkodzony od śrubokręta filtr). Zobaczymy jak mu pójdzie.

Autor:  medyk88 [ 24-11-2011, 13:06 ]
Tytuł: 

szkoda że nie jesteś z Wawy bo bym podjechał i CI pomógł
mam nadzieje że mechanik da rade



pokój

Autor:  bst [ 25-11-2011, 12:47 ]
Tytuł: 

w DCI tak bywa, czasami klucz samozaciskowy (ten z 3 lapami) az zgniata filtr oleju.
Proba odkrecenia przez wbity srubokret powoduje ze robi sie masakra z obudowy a filtr i tak zostaje.
Takim paskowym, lancuchowym itp nie ma szans z racji podejscia jak i czestej badziewnosci w.w.
W hondzie pare razy odkrecalem duzym kluczem do rur, co pokazuje ze jednak problemy bywaja

Autor:  medyk88 [ 27-11-2011, 20:54 ]
Tytuł: 

śrubokręt jak przejdzie niemalże na wylot to nie zmasakruje obudowy ale pod warunkiem że jest odpowiednio gruby

Autor:  piontas1 [ 27-11-2011, 20:57 ]
Tytuł: 

Wymienialem juz nie jeden filtr oleju:P Klucz z lancuszkiem radzi sobie ze wszystkim. Takie jest moje zdanie.

Autor:  tomekgips [ 29-11-2011, 17:56 ]
Tytuł: 

Polecam kolegom " piontas 1 " i " medyk88 " wymianę takiego filtra w GV II DDIS i nastepnie opisanie wrazeń z wymiany w tym modelu , bo jesli mamy dostep możemy stosować śrubokręty gwoździe rózne klucze a nawet paski klinowe do odkręcania filtra oleju , co innego jeśli dostep jest bardzo ograniczony ( miesci się tylko jedna reka ) Pozdrawiam Tomasz

Autor:  medyk88 [ 30-11-2011, 09:10 ]
Tytuł: 

ok ok
chętnie bym sie z tym filtrem spróbował

Autor:  mrquad [ 30-11-2011, 09:19 ]
Tytuł: 

Tutaj mamy prosty opis samodzielnej wymiany
http://www.klubsuzuki.pl/viewtopic.php?t=5070

Autor:  dominick24 [ 30-11-2011, 10:30 ]
Tytuł: 

... wymienialem go okolo misiac temu. Naprawde- porazka. Dałem radę. Żaden klucz z łańcuszkiem ani inne nie zdaja egzaminu, bo poprostu nie ma do niego dojsia. Dorobiłem płaskownik okolo 60 cm no i mlotek i przez naruszenie obudowy odkręciłem. Oczywiscie od dołu. Trochę gimnastyki jest. życze powodzenia

Autor:  tomekpol-74 [ 26-01-2012, 09:33 ]
Tytuł: 

Odkręcałem go od spodu,rękawiczka gumowa na dłoń i da rade go dłonią odkęcić.Obowiązkowy kanał lub podnośnik.

Autor:  Jakub36a [ 26-01-2012, 10:53 ]
Tytuł: 

Ja próbowałem w xl7 z 2.0 hdi. Wszystko przygotowałem, łącznie z kanałem i nic. Od dołu nie można włożyć ręki, filtr za wysoko. Z góry zdemontowałem zbiornik płynu chłodzącego i pogłaskałem filtr. Klusze ogólnodostępne (mam 2 na łańcuch i zaciskowy) bezużyteczne, brak dostępu. Wybrałem się do mechanika. Zdemontował zbiorniczek jw. od góry i wykręcił filtr specjalnym kluczem, który sam dorobił. Przy tym zalał wszystko co było pod samochodem, bo filtr jest w pozycji pochylonej ku dołowi. Spuszczając z miski, olej też się porozlewał, nawet po belce silnika (nadmieniam, że najpierw mechanik spuścił olej z miski). Za usługę zapłaciłem 30 zł. i już nigdy nie mam zamiaru wymieniać sam oleju w tym samochodzie. Trzeba tylko przypilnować mechanika aby nie wyssał oleju (taki miał pomysł), ale wybiłem mu go z głowy.

Autor:  bst [ 26-01-2012, 11:37 ]
Tytuł: 

przedziwne rzeczy piszecie.
w 2.0 HDI, klucz samozaciskowy pazurkowy, odkreca sie zbiornik z plynem i bez problemu odkreca, tylko chyba dawalem przegub do grzechotki ale nie pamietam czy to w tym samochodzie.
Klucze lancuchowe, zaciskowe z tasma nie sprawdzily mi sie w zadnym samochodzie wyprodukowanym po 2000 roku.

Autor:  boss-24 [ 26-01-2012, 12:11 ]
Tytuł: 

I ja potwierdzam że w 2.0 HDI też bez problemu wymieniłem filtr oleju.Bez żadnego rozlania oleju.Tak jak kolega bst napisał trzeba odkręcić zbiorniczek z płynem.

Autor:  sewmustaf [ 26-01-2012, 21:29 ]
Tytuł: 

no w 2.0 hdi też w sumie bez większego problemu poradziłem od góry

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/