Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
przedni most https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=8619 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | przemo [ 19-10-2011, 12:06 ] |
Tytuł: | przedni most |
witam wszystkich jestem posiadaczem suzuki grand vitara 1999r 2.0 td kupiłem ją całkiem nie dawno i mam problem z przednim mostem przy włoczeniu przedniego napędu i ruszaniu z miejsca gwałtownie coś jakby przeskakuje nie mam pojęcia co to może być przyczyną? ![]() |
Autor: | mrquad [ 19-10-2011, 12:14 ] |
Tytuł: | |
Nastepuje pneumatyczne załączenie sprzegiełek. Jeżeli napęd działa i nie wydaje dziwnych dzwięków w czasie jazdy jest ok. |
Autor: | przemo [ 19-10-2011, 12:24 ] |
Tytuł: | |
kolego dzieki za odp ale jak jadę jest wszystko w porządku tylko przy ruszaniu np pod gore coś dzieje sie nie tak stuka tak jakby coś przeskakuje |
Autor: | mrquad [ 19-10-2011, 12:38 ] |
Tytuł: | |
Pneumatyka daje ciśnienie na sprzęgiełka i wtedy jest słyszalny metaliczny dzwięk z okolic piast. Zawór zwrotny utrzymuje ciśnienie w systemie aby sprzęgiełka się nie rozłączyły, jeżeli działa przedni napęd jest ok. Jeżeli nie działa są zwalone sprzęgiełka lub obwód nie trzyma ciśnienia ( zawór nie trzyma lub obwód jest nieszczelny) |
Autor: | Jaczek [ 19-10-2011, 17:33 ] |
Tytuł: | |
w tym modelu wydaje mi się że nie masz sprzęgiełek w piastach...... |
Autor: | marirus [ 19-10-2011, 17:46 ] |
Tytuł: | |
Półosie zapinane są w dyfsze nie ma sprzęgiełek w piastach. W trakcie załącznia napędu koła muszą być ustawione na wprost do kierunku jazdy, nie ruszamy gwałtownie(z doświadczenia wiem) półosie potrzebują około 1/4 obrotu na załączenie się i najfajniesze nie jeździmy z zapiętym przodem(4x4) po przyczepnym(np; asfalt, beton itp) ![]() |
Autor: | przemo [ 19-10-2011, 18:06 ] |
Tytuł: | |
czyli jeżeli ruszyłem gwałtownie na dobrej przyczepności to coś uszkodzilem czy poprostu ten typ tak ma ? ![]() |
Autor: | marirus [ 19-10-2011, 18:14 ] |
Tytuł: | |
Na przyczepnej, na śliskiej; na każdej w chwili dołączenia przody ci w dyfsze zaromota i przy załączaniu przody ze skręconymi kołami też ![]() |
Autor: | przemo [ 19-10-2011, 18:18 ] |
Tytuł: | |
ok to jeżeli ruszylem ostro na cztery na przyczepnym podlorzu to cos uszkodziłem czy ten typ tak ma ? |
Autor: | marirus [ 19-10-2011, 18:23 ] |
Tytuł: | |
Nie za paroma razami |
Autor: | przemo [ 19-10-2011, 18:27 ] |
Tytuł: | |
dzięki kolego to już wszystko wiem ![]() |
Autor: | STECU [ 08-11-2011, 23:14 ] |
Tytuł: | |
powitac...znalazłem temat z mostami więc tu zamieszczę swoje pytanie... słyszeliscie o takim czyms ,że aby się Vitara (cabrio) szybciej zbierała itp przekłada się mosty z Vitary Long?? podobno po takej zamianie cabrio ma inne przełożenie i jest szybsza,,,,ktoś może to potwierdzić albo obalić ten mit?? pozdrawiam |
Autor: | sewmustaf [ 09-11-2011, 19:11 ] |
Tytuł: | |
hej według mnie to jeżeli nawet na przyczepnej nawierzchni załączymy przód to przy kołach na wprost nie ma prawa czegoś uszkodzić bo są takie same prędkości obrotowe na koła, przy skręconych to wiadomo , aż autem rusza!! a jak zerwiesz ostro(bez zapiętego przodu) to możesz tak samo uszkodzić tylny most. |
Autor: | marirus [ 09-11-2011, 20:39 ] |
Tytuł: | |
STECU pisze: powitac...znalazłem temat z mostami więc tu zamieszczę swoje pytanie...
słyszeliscie o takim czyms ,że aby się Vitara (cabrio) szybciej zbierała itp przekłada się mosty z Vitary Long?? podobno po takej zamianie cabrio ma inne przełożenie i jest szybsza,,,,ktoś może to potwierdzić albo obalić ten mit?? pozdrawiam Da się(koło talerzowe, atak) tylko poco. Może i szybciej się będzie zbierała ale za to będzie mniejszy moment na koła przenoszony co za tym idzie np na podjazdach na których do tej pory wjeżdżałeś na piątce trzeba będzie redukować niżej |
Autor: | STECU [ 09-11-2011, 22:36 ] |
Tytuł: | |
ale praktycznie zawsze się na podjazdach wjezdzało z miejszego biegu....no chyba,że wy podjeżdzacie inaczej? ![]() ![]() ja nie mówię tylko o kole talerzowym ale o całym moście i jednym i drugim po zamianie na ten z Vitary LONG a jak to się ma do spalania??? bo widzicie.. mam zamiar kupić sobie drugą Vitarke ale właściciel powiedział,że ma mosty z vitay long i mnie to zastanawia czy taka operacja jest korzystna... ![]() |
Autor: | Pablo199 [ 09-11-2011, 23:27 ] |
Tytuł: | |
Przemo Proponuje zebys wszedl pod auto i trzymajc jedna reka za przedni wal a druga za wyjscie z mostu (lub z reduktora), sprawdzil czy nie masz przypadkiem walnietych krzyzakow . Nie powinno byc zadnego luzu |
Autor: | marirus [ 10-11-2011, 19:48 ] |
Tytuł: | |
STECU pisze: ale praktycznie zawsze się na podjazdach wjezdzało z miejszego biegu....no chyba,że wy podjeżdzacie inaczej?
![]() ![]() ja nie mówię tylko o kole talerzowym ale o całym moście i jednym i drugim po zamianie na ten z Vitary LONG a jak to się ma do spalania??? bo widzicie.. mam zamiar kupić sobie drugą Vitarke ale właściciel powiedział,że ma mosty z vitay long i mnie to zastanawia czy taka operacja jest korzystna... ![]() Miałem na myśli długie podjazdy pod wzniesienia na drodze(np; autostradzie). To zależy z którego longa bo jest 1.6 16V, 2.0V6, 2.0TD(diesel Mazdy) i 1.9TDPSA(Santana) ![]() |
Autor: | KozioŁ [ 18-11-2011, 19:19 ] |
Tytuł: | |
STECU pisze: powitac...znalazłem temat z mostami więc tu zamieszczę swoje pytanie...
słyszeliscie o takim czyms ,że aby się Vitara (cabrio) szybciej zbierała itp przekłada się mosty z Vitary Long?? podobno po takej zamianie cabrio ma inne przełożenie i jest szybsza,,,,ktoś może to potwierdzić albo obalić ten mit?? pozdrawiam No gdzieś coś słyszałeś ale nie do końca. Z której do której chcesz przekładać? Np. 2.0 ma szybsze mosty niż 1.6, czyli zwiększysz prędkość maks. tylko to nie ma sensu, bo w terenie będzie gorzej. Przełożenia zmienia się na wolniejsze, żeby założyć większe koła bez strat w mocy. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |