Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
błędy serwisowe - indentyfikacja https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=8561 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | cult1 [ 06-10-2011, 12:18 ] |
Tytuł: | błędy serwisowe - indentyfikacja |
Proszę o pomoc w identyfikacji błędów (jakiś opis) i jeśli macie pocięcie z czego mogą wynikać. Zaczytane z komputera w ASO (stawiają na wężyk od DPF): P0500 - H VSS Malfunction D4 P2002 - C DPF Efficiency D1 P0243 - C BP Malfunction D1 Objawia się to "zygzakiem" w czasie jazdy, który po zagaszeniu znika i jest spokój na kilkanaście km. Od czasu do czasu pojawia się żółta kontrolka silnika. Poza tym auto spisuje się normalnie. Co do pierwszego to znalazłem, że może to wynikać ze średnicy opon, gdyż są mniejsze zamiast 225/65 R17 mam 235/55 R17 (z takimi auto kupiłem) - na trasie i w zakrętach bajka ale cierpi komfort. W ASO posprawdzali i pod kątem węży od DPF jest OK. Prawdopodobnie jeden z błędów pochodzi wg nich z zacinającej się przepustnicy (np. złej jakości paliwo .... tankuję tylko Verva ON). Wg nich możliwe, że złapie błąd a przy zgaszeniu i ponownym uruchomieniu przepustnica nie pokazuje już błędu. Na włączonym "zygzaku" mogę jechać do 3 000 obrotów. Nie dopytałem niestety, który to błąd. Ma ktoś pojęcie i dodatkowo na co można stawiać ?? |
Autor: | bst [ 07-10-2011, 09:41 ] |
Tytuł: | Re: błędy serwisowe - indentyfikacja |
cult1 pisze: Proszę o pomoc w identyfikacji błędów (jakiś opis) i jeśli macie pocięcie z czego mogą wynikać. Zaczytane z komputera w ASO (stawiają na wężyk od DPF): P0500 - H VSS Malfunction D4 P2002 - C DPF Efficiency D1 P0243 - C BP Malfunction D1 Objawia się to "zygzakiem" w czasie jazdy, który po zagaszeniu znika i jest spokój na kilkanaście km. Od czasu do czasu pojawia się żółta kontrolka silnika. Poza tym auto spisuje się normalnie. Co do pierwszego to znalazłem, że może to wynikać ze średnicy opon, gdyż są mniejsze zamiast 225/65 R17 mam 235/55 R17 (z takimi auto kupiłem) - na trasie i w zakrętach bajka ale cierpi komfort. Bzdura, czujnik predkosci jest na skrzyni, z kolami nie ma nic wspolnego cult1 pisze: W ASO posprawdzali i pod kątem węży od DPF jest OK. Prawdopodobnie jeden z błędów pochodzi wg nich z zacinającej się przepustnicy (np. złej jakości paliwo .... tankuję tylko Verva ON). Bzdura, zle paliwo nie ma nic do przepustnicy. Przepustnice po prostu umieraja, umiera potencjomentr w tejze. W HDI czasami pogarszal sie styk masy na zespole przepustnica-przeplywomierz. Pomagalo zrobienie nowej. cult1 pisze: Wg nich możliwe, że złapie błąd a przy zgaszeniu i ponownym uruchomieniu przepustnica nie pokazuje już błędu. Na włączonym "zygzaku" mogę jechać do 3 000 obrotów.
Nie dopytałem niestety, który to błąd. Ma ktoś pojęcie i dodatkowo na co można stawiać ?? P0243 to chyba raczej wate-gate. Zmienic mechanika sugeruje i zaczac od przepustnicy. |
Autor: | cult1 [ 07-10-2011, 11:15 ] |
Tytuł: | |
Hmmm czyli informacje niezbyt optymistyczne. Jeden z mechaników miał jeszcze podejrzenia co do styków, że lubią przy komputerze się zabrudzić i stad niekiedy różne błędy wynikają. Póki co sytuacja bardzo nie dokucza zatem będę obserwował. Jak będzie przepustnica siadać to będzie to coraz częstsze mniemam. |
Autor: | bst [ 07-10-2011, 14:23 ] |
Tytuł: | |
Przy komputerze to nigdy nie slyszalem, jezeli to hdi to popatrz na fora peugeotow. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |