Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-07-2025, 13:13

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: 06-10-2011, 12:18 
Offline

Rejestracja: 30-03-2009, 20:12
Posty: 4
Proszę o pomoc w identyfikacji błędów (jakiś opis) i jeśli macie pocięcie z czego mogą wynikać.
Zaczytane z komputera w ASO (stawiają na wężyk od DPF):
P0500 - H VSS Malfunction D4
P2002 - C DPF Efficiency D1
P0243 - C BP Malfunction D1

Objawia się to "zygzakiem" w czasie jazdy, który po zagaszeniu znika i jest spokój na kilkanaście km. Od czasu do czasu pojawia się żółta kontrolka silnika. Poza tym auto spisuje się normalnie.

Co do pierwszego to znalazłem, że może to wynikać ze średnicy opon, gdyż są mniejsze
zamiast 225/65 R17 mam 235/55 R17 (z takimi auto kupiłem) - na trasie i w zakrętach bajka ale cierpi komfort.

W ASO posprawdzali i pod kątem węży od DPF jest OK.
Prawdopodobnie jeden z błędów pochodzi wg nich z zacinającej się przepustnicy (np. złej jakości paliwo .... tankuję tylko Verva ON).
Wg nich możliwe, że złapie błąd a przy zgaszeniu i ponownym uruchomieniu przepustnica nie pokazuje już błędu. Na włączonym "zygzaku" mogę jechać do 3 000 obrotów.
Nie dopytałem niestety, który to błąd.
Ma ktoś pojęcie i dodatkowo na co można stawiać ??


Na górę
Post: 07-10-2011, 09:41 
Offline

Rejestracja: 08-11-2010, 15:08
Posty: 333
cult1 pisze:
Proszę o pomoc w identyfikacji błędów (jakiś opis) i jeśli macie pocięcie z czego mogą wynikać.
Zaczytane z komputera w ASO (stawiają na wężyk od DPF):
P0500 - H VSS Malfunction D4
P2002 - C DPF Efficiency D1
P0243 - C BP Malfunction D1

Objawia się to "zygzakiem" w czasie jazdy, który po zagaszeniu znika i jest spokój na kilkanaście km. Od czasu do czasu pojawia się żółta kontrolka silnika. Poza tym auto spisuje się normalnie.

Co do pierwszego to znalazłem, że może to wynikać ze średnicy opon, gdyż są mniejsze
zamiast 225/65 R17 mam 235/55 R17 (z takimi auto kupiłem) - na trasie i w zakrętach bajka ale cierpi komfort.


Bzdura, czujnik predkosci jest na skrzyni, z kolami nie ma nic wspolnego

cult1 pisze:
W ASO posprawdzali i pod kątem węży od DPF jest OK.
Prawdopodobnie jeden z błędów pochodzi wg nich z zacinającej się przepustnicy (np. złej jakości paliwo .... tankuję tylko Verva ON).


Bzdura, zle paliwo nie ma nic do przepustnicy. Przepustnice po prostu umieraja, umiera potencjomentr w tejze. W HDI czasami pogarszal sie styk masy na zespole przepustnica-przeplywomierz. Pomagalo zrobienie nowej.

cult1 pisze:
Wg nich możliwe, że złapie błąd a przy zgaszeniu i ponownym uruchomieniu przepustnica nie pokazuje już błędu. Na włączonym "zygzaku" mogę jechać do 3 000 obrotów.
Nie dopytałem niestety, który to błąd.
Ma ktoś pojęcie i dodatkowo na co można stawiać ??


P0243 to chyba raczej wate-gate.

Zmienic mechanika sugeruje i zaczac od przepustnicy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-10-2011, 11:15 
Offline

Rejestracja: 30-03-2009, 20:12
Posty: 4
Hmmm czyli informacje niezbyt optymistyczne.
Jeden z mechaników miał jeszcze podejrzenia co do styków, że lubią przy komputerze się zabrudzić i stad niekiedy różne błędy wynikają.
Póki co sytuacja bardzo nie dokucza zatem będę obserwował.
Jak będzie przepustnica siadać to będzie to coraz częstsze mniemam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-10-2011, 14:23 
Offline

Rejestracja: 08-11-2010, 15:08
Posty: 333
Przy komputerze to nigdy nie slyszalem, jezeli to hdi to popatrz na fora peugeotow.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]