cult1 pisze:
Proszę o pomoc w identyfikacji błędów (jakiś opis) i jeśli macie pocięcie z czego mogą wynikać.
Zaczytane z komputera w ASO (stawiają na wężyk od DPF):
P0500 - H VSS Malfunction D4
P2002 - C DPF Efficiency D1
P0243 - C BP Malfunction D1
Objawia się to "zygzakiem" w czasie jazdy, który po zagaszeniu znika i jest spokój na kilkanaście km. Od czasu do czasu pojawia się żółta kontrolka silnika. Poza tym auto spisuje się normalnie.
Co do pierwszego to znalazłem, że może to wynikać ze średnicy opon, gdyż są mniejsze
zamiast 225/65 R17 mam 235/55 R17 (z takimi auto kupiłem) - na trasie i w zakrętach bajka ale cierpi komfort.
Bzdura, czujnik predkosci jest na skrzyni, z kolami nie ma nic wspolnego
cult1 pisze:
W ASO posprawdzali i pod kątem węży od DPF jest OK.
Prawdopodobnie jeden z błędów pochodzi wg nich z zacinającej się przepustnicy (np. złej jakości paliwo .... tankuję tylko Verva ON).
Bzdura, zle paliwo nie ma nic do przepustnicy. Przepustnice po prostu umieraja, umiera potencjomentr w tejze. W HDI czasami pogarszal sie styk masy na zespole przepustnica-przeplywomierz. Pomagalo zrobienie nowej.
cult1 pisze:
Wg nich możliwe, że złapie błąd a przy zgaszeniu i ponownym uruchomieniu przepustnica nie pokazuje już błędu. Na włączonym "zygzaku" mogę jechać do 3 000 obrotów.
Nie dopytałem niestety, który to błąd.
Ma ktoś pojęcie i dodatkowo na co można stawiać ??
P0243 to chyba raczej wate-gate.
Zmienic mechanika sugeruje i zaczac od przepustnicy.