Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-07-2025, 17:23

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Post: 25-04-2011, 11:41 
Offline

Rejestracja: 28-03-2011, 19:21
Posty: 64
Lokalizacja: woj. Pomorskie , Kościerzyna
Witam .
Miałem podwyższone vitę o 10cm lecz skos przednich kół był duży... zmieniłem na sprężyny podwyższające o 7cm , czy teraz już taki skos może być ? mostu nie obniżyłem , mam nadzieję że nie ukręcę przegłubów przy skręconych kołach ? :D

Obrazek

W vitarze nie będę już nic przerabiał , zamierzam ją taką zostawić dość dobrze radzi sobie teraz w terenie jak na te opony , latem nad jezioro da się zajechać ; ]


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-04-2011, 08:08 
Offline

Rejestracja: 08-11-2010, 15:08
Posty: 333
Zmienic gorne sruby mocujace amortyzator do zwrotnicy o numer mniejsze i naprostowac zwrotnice albo sruby mimosrodowe.
Albo inne wahacze.


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-04-2011, 08:31 
Offline

Rejestracja: 28-03-2011, 19:21
Posty: 64
Lokalizacja: woj. Pomorskie , Kościerzyna
Jeśli dam te górne śruby mniejsze i ustawię zwrotnicę na nich to przegłuby przy kole będą jeszcze bardziej zgięte..... więc nie wiem czy to dobry pomysł ? Chyba że nic sie przegłubom nie stanie...? A mostu nie zamierzam obniżać ponieważ to trochę roboty , auto zostanie takie , ponieważ ma służyć mi do jazdy latem nad jezioro no trochę błota też napewno będzie... , a w cięższy teren zamierzam kupić inną terenówkę .


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-04-2011, 19:28 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
Kiepsko to wygląda. Przy 7 cm musisz zmienić wahacze i opuścić dyfer. :roll:
Żeby nic nie zmieniać to dystans 3,5 cm nad sprężynę co da lift ok 5 cm i do tego co najmniej odwrócenie mocowania amortyzatora.


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-04-2011, 22:11 
Offline

Rejestracja: 28-03-2011, 19:21
Posty: 64
Lokalizacja: woj. Pomorskie , Kościerzyna
nie odwracałem mocowania amora tylko tokaż dotoczył mi tuleje na amora i przykręciłem długimi śrubami , nie chciałem dawać dystansów nad seryjne sprężyny ponieważ były z byt miękkie i pękła mi jedna , dlatego też postanowiłem przy wymianie kupić odrazu utwardzone i podwyższające sprężyny , miałem wpierw o 10cm , teraz mam zmienione na podwyższające o 7cm , myślę że tak jak jest może zostać , byłem już w błocie ryłem na skręconych kołach i przegłuby są całe ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-04-2011, 11:10 
Offline

Rejestracja: 08-11-2010, 15:08
Posty: 333
dero686 pisze:
Jeśli dam te górne śruby mniejsze i ustawię zwrotnicę na nich to przegłuby przy kole będą jeszcze bardziej zgięte..... więc nie wiem czy to dobry pomysł ? Chyba że nic sie przegłubom nie stanie...? A mostu nie zamierzam obniżać ponieważ to trochę roboty , auto zostanie takie , ponieważ ma służyć mi do jazdy latem nad jezioro no trochę błota też napewno będzie... , a w cięższy teren zamierzam kupić inną terenówkę .


Wybieraj, albo przeguby albo opony i prowadzenie.
Zreszta 7,10cm nikt nie robi w taki sposob jak zrobiles. Aby vitara sensownie jezdzila wystarczy posniesc 5cm i wsadzic 30'', Powyzej tego zaczynaja sie klopoty.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-04-2011, 13:24 
Offline

Rejestracja: 28-03-2011, 19:21
Posty: 64
Lokalizacja: woj. Pomorskie , Kościerzyna
bst pisze:
Wybieraj, albo przeguby albo opony i prowadzenie.
Zreszta 7,10cm nikt nie robi w taki sposob jak zrobiles. Aby vitara sensownie jezdzila wystarczy posniesc 5cm i wsadzic 30'', Powyzej tego zaczynaja sie klopoty.


Podwyższyłem ją o 7cm i jeździ sensownie :)
Jeśli chodzi o prowadzenie , to jest spoko . Jedzie się lepiej niż seryjną ;)
(trochę rzuca w koleinach przez szerokie opony , na wąskich nie latała w koleinach , lecz szersze lepiej wyglądają no i są na alusach , dlatego je kupiłem , grosze kosztują takie alusy i są niby przystosowane do cięzkich warunków i nie popękają tak szybko )
Jeśli wstawię większe koła , jak napisałeś 30" to licznik będzie trzeba przeskalować...? :) i czy mogę założyć takie kółka na moje alu , czy trzeba oponki z dętkami dać ? xD


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-04-2011, 16:51 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
dero686 pisze:
nie odwracałem mocowania amora tylko tokaż dotoczył mi tuleje na amora i przykręciłem długimi śrubami , nie chciałem dawać dystansów nad seryjne sprężyny ponieważ były z byt miękkie i pękła mi jedna , dlatego też postanowiłem przy wymianie kupić odrazu utwardzone i podwyższające sprężyny , miałem wpierw o 10cm , teraz mam zmienione na podwyższające o 7cm , myślę że tak jak jest może zostać , byłem już w błocie ryłem na skręconych kołach i przegłuby są całe ;)


Co to za sprężyny?

Te opony na zdjęciu są łyse, nie wiem o jakim terenie piszesz. ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-04-2011, 17:53 
Offline

Rejestracja: 28-03-2011, 19:21
Posty: 64
Lokalizacja: woj. Pomorskie , Kościerzyna
koziou pisze:

Co to za sprężyny?

Te opony na zdjęciu są łyse, nie wiem o jakim terenie piszesz. ;)


Jeśli chodzi o producenta sprężyn to nie wiem...(podwyższają o 7cm , i są koloru czerwonego) Kupiłem od znajomego który jeździ właśnie vitarą na rajdy już 4 lata i zna się na rzeczy , jak coś muszę zrobić przy vicie to zawsze mi pomoże lecz teraz jest za granicą i dlatego to forum....(jak wróci to nie będe miał problemów z przerobieniem czy naprawie czegoś w mojej vicie) ; ]

Jeśli chodzi o teren to taki light , oponki mają tylko 5mm bieżnika , na żwirowni idzie pojeździć bo nie zakopuje się szybko , a jeśli chodzi o błoto to tyle co trzeba rozrytą drogą przez las przejechać , czy jakąś wodę tyle co da sie bez snorkela , chciałem robić do niej snorkela lecz wolę kupić drugą terenówkę . Foty w lekkim błocie dawałem kiedyś do jakiegoś tematu .

Myślę że zakończę ten temat ;) nic więcej na forum się nie dowiem chyba.... jak znajomy wróci to mi pomoże przy zawieszeniu ponieważ u siebie kiedyś też to przerabiał , lecz teraz już ma sztywny most z przodu więc będe miał od niego dłuższe wachacze i resztę potrzebnych części do tej przeróbki (obniżyć most, przedłużyć wachacze) więcej przy tej vitarze nie będe robił , ponieważ kupuję drugą terenówkę , zapewnie jeepa wranglera ; ]

Dziękuję za odpowiedzi na wcześniejsze pytania . Pozdrawiam .


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-04-2011, 21:22 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
Wszystkiego się dowiesz, ale TUTAJ: http://suzuki.a-ng.eu/forum/index.php

Ja mam w swojej vitarce zmienione wahacze, obniżony przedni dyfer, śruby mimośrodowe i kąty są proste, prowadzi się bardzo dobrze, pomimo, że jest licząc z oponami ponad 10 cm wyższa niż seryjna. :D

O:

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-04-2011, 21:47 
Offline

Rejestracja: 28-03-2011, 19:21
Posty: 64
Lokalizacja: woj. Pomorskie , Kościerzyna
;) z przodu to zawieszenie dorobię jak znajomy wróci za jakiś miesiąc... teraz jedyne co zrobię to z tyłu amorki , tylko nie wiem czy kupić te jakieś od poloneza czy lublina , czy lepiej do tokarza żeby dotoczył jakieś tuleje co przedłużą amorka u góry ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-06-2011, 21:47 
Offline

Rejestracja: 30-05-2011, 17:40
Posty: 31
Lokalizacja: LÓdz
a teraz ja zadam pytanko... kupiłem z miesiąc temu vitarke.. i teraz odkryłem,że kielich od strony kierowcy jest z przodu przeżarty na wylot u podstawy trzyma się z trzech stron tylko z jednej jest zjedzony.. jak ją kupowalem gośc mnie zapewniał ,że ten bites to tylko tak dla konserwacji.... taaaaa..... a teraz wychodzi moja naiwność..

jest ktoś z okolic Łodzi kto ma migomata i podiął by się wspawania jakiejś łaty na ten kielich?

bo jeszcze jezdzi ale boję sie ,że pewnego dnia zrobi [cenzura] i amorek wystrzeli przez mache....


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-06-2011, 20:30 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
Kielich nadwozia czy ramy? Bo jak tylko nadwozia to nie wystrzeli. :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-07-2011, 10:54 
Offline

Rejestracja: 30-05-2011, 17:40
Posty: 31
Lokalizacja: LÓdz
no ja mówie to tej niszy gdzie wczodzi amorek jak się otwiera mache to widać go przy błotnikach. to jedno mma z lekka przegnite więc szukam spawacza...


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-07-2011, 19:51 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
No ale przyjrzyj się do czego jest amor przykręcony. To co zgniło to tylko nadwozie. Amortyzator przykręcony jest do ramy. Jak rama zgniła to kaplica. :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-07-2011, 20:29 
Offline

Rejestracja: 30-05-2011, 17:40
Posty: 31
Lokalizacja: LÓdz
Obrazek

o to mi chodzi...

a tak z ciekawosci. ile Ty dałeś za swoje oponki?


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-07-2011, 09:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
To jest kielich nadwozia zajrzyj do wnęki błotnika a zobaczysz że amor ma osobny kielich przyspawany do ramy tak że jak KozioŁ napisał nie wystrzeli, a połatać i tak trzeba


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]