Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
uklad dolotowy lewe powietrze https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=8082 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | siubuk [ 03-06-2011, 10:41 ] |
Tytuł: | uklad dolotowy lewe powietrze |
Witam od pewnego czasu borykam sie z problem ASO nie poradzilo sobie z problemem. Wczesniej wymienilem sondy lambdy jednak blad nadal pozostawal Teraz spec wymyslil ze samochod pobiera gdzies lewe powietrze (wydaje mnie sie ze wyskoczyl taki blad nie bylo mnie przy tym) cos jeszcze mowil o czujniku odparowania paliwa. Czy mozliwe ze chodzi mu o EGR?? moze ktos wie gdzie znajduje sie ten czujnik w GV 2.7 ze stanow?? dodam ze samochod na wolnych obrotach ma mieszanke uboga, pracuje nierownomiernie ale nie sa to skoki 300 i wiecej obrotow, koputer wsakazuje ze ma okolo 650 a 720 obrotow. stwierdzil ze sonda lambda nie wstaje gdyz nie ma jakiegos cisnienia:( |
Autor: | bst [ 03-06-2011, 10:53 ] |
Tytuł: | |
Dobra rada brzmi - zmien mechanika. Powaznie. Sona lambda nie potrzebuej zadnego cisnienia, to jest ogniwo ktore daje napiecie jezeli jego temp. przekroczy pewien prog i jest obecnosc tlenu. Takie falowanie obrotow jest charakterystyczne w przypadku lewego powietrza za przeplywomierzem, ale to bylo by widac. Ale zmien mechanika bo nie ogarnia. |
Autor: | siubuk [ 03-06-2011, 11:04 ] |
Tytuł: | |
to juz trzeci mechanik ![]() |
Autor: | siubuk [ 03-06-2011, 11:07 ] |
Tytuł: | |
wiesz moze gdzie szukac EGR przeczyszcze go jutro sam i zoabcze jaki efekt bo wsumie zauwazylem tez spadek mocy a podobno to tez jest z tym zwiazane |
Autor: | siubuk [ 03-06-2011, 12:07 ] |
Tytuł: | |
bst pisze: Sona lambda nie potrzebuej zadnego cisnienia,
. chyba wiem o co mu chodzilo, na schematach nie jestem w tym obeznany ale, miedzy komputerem a sonda jest czujnik cisnienie bezwzglednego moze wlasnie tutaj jest cos uszkodzone i on odlacza sonde lambde!! tylko na schematach jest sonda lambda za katalizatorem polaczona ta tym czujnikiem cisnienia a nie przed katalizatoram:( |
Autor: | leniwiec [ 05-06-2011, 16:18 ] |
Tytuł: | |
Zawór EGR w 2,7 jest w wyjątkowo fatalnym miejscu,z dołu w tylnej części kolektora dolotowego.Żeby się do niego dostać,praktycznie trzeba zdemontować układ dolotowy ![]() Ciekawe jaki dokładnie jest błąd... Czy ktoś demontował Ci kolektor w ostatnim czasie ? Może faktycznie wkradła się nieszczelność... ![]() W 2,7 są cztery sondy,dwie przed i dwie za katalizatorami.Te przed sprawdzają skład mieszanki,te za,poprawność działania katalizatorów ![]() Pozdrawiam. |
Autor: | siubuk [ 05-06-2011, 19:20 ] |
Tytuł: | |
Blad z tego co pamietam to P0453 ale nie jestem pewien. ten blad w jakims programie diagnostycznym to "Evaporative emission system pressure sensor/switch high"-Elektrozawor oczyszczania pojemnika:). natomiast na komputerze bylo napisane ze nieszczelnosc ![]() zauwazylem ze strasznie teraz skacza obroty na biegu jalowym, spadek mocy no i spalanie straszne po szybkich wyliczeniach okolo 25litrow:( wczesniej zanim zaczalem sie bawic mialem blad P2631 czyli czujnik tlenu przed katalizatorem po stronie pasazera wiec ja wyminilem (chodz z tym bylo troche problemow poniewaz w ASO kazali wymienic sonde po stronie kierowcy co uczynilem jednak blad byl ten sam wiec juz jej nie wyciagalem tylka ta co wyciagnlem wsadzilem po stronie pasazera). po tych zabiegach mam blad P2237 i P0453. |
Autor: | bst [ 06-06-2011, 08:11 ] |
Tytuł: | |
siubuk pisze: bst pisze: Sona lambda nie potrzebuej zadnego cisnienia, . chyba wiem o co mu chodzilo, na schematach nie jestem w tym obeznany ale, miedzy komputerem a sonda jest czujnik cisnienie bezwzglednego moze wlasnie tutaj jest cos uszkodzone i on odlacza sonde lambde!! tylko na schematach jest sonda lambda za katalizatorem polaczona ta tym czujnikiem cisnienia a nie przed katalizatoram:( Sonda lambda jest uzywana tylko podczas biegu jalowego i podczas pracy silnika ze stala predkoscia. W przypadku wystapienia nieprawidlowosci dowolnego innego czujnika sterownik przelacza sie w tryb awaryjny i pomija wiekszosc parametrow, w tym sonde lambda. z tego typu uszkodzeniami wiekszosc mechanikow sobie nie poradzi. Albo jedz do dobrego ASO (np w warszawie Gadimex raczej ogarnia) albo kogos kto sie specjalizuje w suzuki albo dobrego elektryka/elektronika. Albo jak troche ogarniasz to serwisowka w reke, multimetr i sprawdzaj wartosci czujnikow, bo w instrukcji zawsze sa podane prawidlowe wartosci tychze. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |