Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
2.0td spalanie i osiągi https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=7901 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | panel97 [ 16-04-2011, 15:42 ] |
Tytuł: | 2.0td spalanie i osiągi |
Moim zdaniem samochód zaczął dużo palić , pali na trasie ok 10litrów(wcześniej na trasie 8 litrami się zadowalał) , przy tym jest mułowaty( nie zawsze). Ogólnie na postoju wkręca się do 5tyś obr/min ale bardzo powoli, tak że ciężko ruszyć pod górę, najpierw muszę go solidnie wkręcić. Ciężko mu nawet zamielić na piachu ( obroty spadają do biegu jałowego- oczywiście jak go wkręcę do np. 2500tyś to zamieli.) - puchnie, może szarpać ale nigdy mi jeszcze nie zgasł. Mogą to być objawy zapchanego kata? Jak włączę blokadę mostów i jadę gdzieś na polnej to auto rwie do przodu jak szalone 1,2,3- miesza kołami - ale to wiadomo blokada dyferencjałów. Coś jednak jest nie tak, do jakiego diesla turbo i bez bym nie wsiadł to tak szybko i twardo wkręca się na obroty a ten tak ospale. Dodam jeszcze, że jak jadę i zmieniam np 1bieg - 2tyś obrotów, i włączam 2 bieg- to zamiast być odbicie na tym drugim biegu to go najpierw troszkę przymuli i dopiero po chwili odpuści i jedzie dalej ( a jak mu wcisnę gaz do oporu to już w ogóle, lepiej nacisnąć troszkę gazu). Trochę się rozpisałem ale nie wiedziałem jak to inaczej ująć. |
Autor: | Pablo199 [ 17-04-2011, 11:53 ] |
Tytuł: | |
Może podmień czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. ( wysłałem Ci info na priva) |
Autor: | panel97 [ 17-04-2011, 18:02 ] |
Tytuł: | |
Tak się zastanawiam czy on mógłby mieć coś wspólnego z wkręcaniem na obroty i nawet poniżej 2000tyś obrotów. Może faktycznie gdzieś jest nieszczelność w układzie bo rano odpala od strzała a jak chwilę pojeżdżę i go troszkę zagrzeję to już dłużej kręci. |
Autor: | Pablo199 [ 17-04-2011, 20:23 ] |
Tytuł: | |
A może podłączyc na próbę bańkę z paliwem na krótkim weżyku zastępując zboirnik ?? |
Autor: | panel97 [ 18-04-2011, 22:57 ] |
Tytuł: | |
Już nie pierwszy raz zauważyłem( dzisiaj również) temperatura w dzień około 18-20 stopni C, Wieczorem spada do około powiedzmy 13 stopni. Samochód od razu inaczej idzie, nie muli przy ruszaniu po prostu lekko idzie i to wyraźnie czuć. Już sam nie wiem co jest, tak jakby winą było ciepłe paliwo, które dociera do pompy, a może jeszcze co innego. Wiem że teoretycznie samochód wieczorem(każdy lepiej pracuje) ponieważ jest chłodniej ale bez przesady, w lato to rozumiem kiedy na termometrze ponad 30 kresek a w nocy spada o połowę ( mniej więcej). Coś tu kurcze jest nie tak ! |
Autor: | panel97 [ 19-04-2011, 15:06 ] |
Tytuł: | |
Nie wiem tylko po co są te przewody elektryczne co idą od filtra paliwa ( od góry wychodzą 2kable i łączą się z wtyczką) i od dołu wychodzą 2 i łączą się z wtyczką. Jedne to pewnie od podgrzewania paliwa (chyba jeżeli takowy w ogóle jest ). Pytanie które te na dole czy u góry. |
Autor: | Pablo199 [ 19-04-2011, 16:27 ] |
Tytuł: | |
Napewno te które idą do dołu to są od czujnika wody w filtrze .Do czego służą górne nie wiem |
Autor: | Pablo199 [ 07-06-2011, 09:05 ] |
Tytuł: | |
Ostatnio zdemontowałem układ dolotowy od intecoolera do wlotu do kolektora dolotowego, wyczyściłem go , przemyłem benzyną ekstrakcyjną , zeskrobałem trochę syfu ( ale nie było jakieś tragedi tak jak wcześniej w kolektorze dolotowym) . Po tej operacji właściwie nie ma rzadnej różnicy w przyśpieszaniu ale spalanie spadło o 1l . W mieście wcześniej 10,2 teraz 9 na trasie wcześniej 8 teraz 7 . Bardzo dziwne bo naprawdę w okolicach przepustnic nie było tragedii |
Autor: | bielik [ 12-06-2011, 15:31 ] |
Tytuł: | |
Gdzie na terenie Warszawy mogę znaleźć dobrego fachowca do silnika 2,0 HDI . Moja Vitarka ma zbyt małą moc ,a spotkani przeze mnie fachowcy są mało kumaci Bielik |
Autor: | Pablo199 [ 13-06-2011, 07:20 ] |
Tytuł: | |
Niestety nie mogę Ci polecić dobrego magika . Ja pół roku temu zaczełem zagłębiać się "z manualem w ręku" o co chodzi w moim TDI . Na forum jest kilku speców od HDI . Warto samemu działać bo warsztaty nie mając pojęcia wymieniają w ciemno a Ty płacisz Pozdr |
Autor: | bielik [ 24-06-2011, 20:04 ] |
Tytuł: | |
Znalazłem przyczynę zbyt małej mocy swojej Vitary winne było zerwane cięgło znajdujące się za silnikiem .Auto ożyło. Bielik |
Autor: | panel97 [ 06-10-2011, 15:55 ] |
Tytuł: | |
Jak możesz to napisz dokładniej co to za cięgno |
Autor: | darus747 [ 06-10-2011, 21:28 ] |
Tytuł: | |
Panel97 sprawdź przepływomierz powietrza |
Autor: | Cordoba_2004 [ 06-10-2011, 21:49 ] |
Tytuł: | |
wypnij wtyczkę przepływki i spostrzegaj różnicę ![]() |
Autor: | janusz60 [ 07-10-2011, 08:14 ] |
Tytuł: | |
darus747 pisze: Panel97 sprawdź przepływomierz powietrza
Mnie Hdi pali 8/100 ale poniżej 2000obr to nie jest jazda praktycznie na żadnym biegu. Czy komuś zbiera się normalnie z niższych obrotów tak jak np. 1.9 z golfa??? |
Autor: | bst [ 07-10-2011, 10:02 ] |
Tytuł: | |
HDI w automacie, pali podobnie tyle ze przy lekkim uzywaniu pedalu gazu skrzynia utrzymuje obroty na poziomie 1600-2000 i jezdzi milo, przy mocniejszym wcisnieciu jest jadowicie ![]() golfem nie jezdzilem, ale 1.9 w vw ma pewnie ponad 100 koni a wazy pewnie z 1200kg, witara wazy ~2t a silnik ma 110 koni i areodynamike palety cegiel |
Autor: | janusz60 [ 07-10-2011, 10:57 ] |
Tytuł: | |
bst pisze: witara wazy ~2t a silnik ma 110 koni i areodynamike palety cegiel
Pewnie masz trochę racji, jednak zależy od jakich obrotów jest aktywne turbo i tu jest różnie w różnych silnikach ,,, |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |