Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

GV 2000TD 87 Mocne kopcenie przy zapalaniu na zimnym silniku
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=7900
Strona 1 z 1

Autor:  widmoon [ 15-04-2011, 15:20 ]
Tytuł:  GV 2000TD 87 Mocne kopcenie przy zapalaniu na zimnym silniku

Witam, koledzy prosze o opinie, co może byc przyczyną takiego stanu rzeczy.
Przy zapalaniu na zimnym silniku auto kopci (bardzo) na siwo niebiesko i dość nierówno pracuje (trzepie go) po zapaleniu - jakby na 3 gary chodził...
Problem znika po około 2-3sekundach i potem juz jest OK>
Jak silnik jest gorący problemu niema.
będe wdziczny za opinie :)
przebieg - około 189 000 km
silnik 2000 TD intercooler (MAZDA)
rok 1999

wymieniłem filter powietrza i świece żarowe myślę o wymianie wtrysków.
ale prosze wpierw o radę.
krzysztof

Autor:  Jaczek [ 15-04-2011, 17:11 ]
Tytuł: 

jak na niebiesko to mogą byc uszczelniacze na zaworach...... a jak zjedziesz z jakiejs góry trzymajac cały czas na biegu bez dodawania gazu a potem jak dołozysz gazu to też zakopci na niebiesko ???

Autor:  widmoon [ 16-04-2011, 07:30 ]
Tytuł: 

próbowałem tak na autostradzie, żeby nazgarniało oleju i dodać gazu żeby sprawdzić. Niezauważyłem, żeby aż tak bardzo zakopcił raczej nie. Za to napewno przy przyspieszaniu i dość mocnemu wciśnięciu gazu kopci ale to chyba na czarno bardziej.
Oleju nie ubywa.
Dzięki za odpowiedź :)

Autor:  Jaczek [ 16-04-2011, 17:44 ]
Tytuł: 

moze turbinka troszke puszcza oleju a jak postoi np. przez noc to ten olej zcieknie gdzies tam z przewodów i przy odpaleniu go spala..... przy nieszczelnych pierscieniach są tez podobne objawy.....

Autor:  widmoon [ 17-04-2011, 08:21 ]
Tytuł: 

tylko, wydaje mi się, że gdyby to turbina, to chyba nie byloby trzepania silnikiem przy zapalaniu.
podłącze go pod analizator powinno wyjśc czy olej bierze czy nie.

Autor:  marunioo [ 18-04-2011, 07:30 ]
Tytuł: 

Kolego u mnie też coś takiego występuje, rozmawiałem z mechanikiem i powiedział że to może coś być z paliwem albo z pompą . Po dłuższym postoju gdzieś paliwo uchodzi i przy rozruchu pompa niema pełnej dawki paliwa.

Autor:  marirus [ 18-04-2011, 16:50 ]
Tytuł: 

Mogą to być również lejące wtryski?

Autor:  marunioo [ 18-04-2011, 18:24 ]
Tytuł: 

przy wtryskach wydaje mi sie że auto kopciłoby cały czas a jak pochodzi to jest ok

Autor:  AUSTRIA16 [ 22-04-2011, 20:43 ]
Tytuł:  silnik

a może byś tak spróbował podgrzać dwa lub trzy razy świece żarowe
nie wiem dlaczego też mam ten problem i również wymieniłem wszystkie świece ale nie widzę większej poprawy -
zauważyłem że zimą i przy niskich temperaturach częściej to się zdarza że zatelepie a jak jest ciepło i podgrzeję dwa razy świece nie ma tego objawu
może wypowiedział by się jakiś mechanik który zna ten silnik mazdy 626 bo nawet w serwisie Suzuki mało się orientują

Autor:  widmoon [ 26-04-2011, 07:40 ]
Tytuł: 

bardzo wam wszystkim dziekuje widzę ze nie jestem sam z problemem.
Dziś pojade do DIESEL specialiści do mikołowa.
ale dodam, że jak jest cieplej nie telepie.
MASAKRA
da,znać co ustalę :)
pozdrowionka.

Autor:  Cordoba_2004 [ 29-04-2011, 09:07 ]
Tytuł: 

mała moja dorada
nawet jak mechanik powie że trzeba remont silnika zrobić zacznij od rzeczy tańszych typu dolot egr turbinka ........każdy chce zarobić :) a ten silnik nie jest łatwy ani do diagnozy ani do remontu

Autor:  widmoon [ 30-04-2011, 19:55 ]
Tytuł: 

bardzo dziękuję za radę.
napewno niechcę robić remontu tym bardziej, że uważam, że wystarczy cos podregulować.
zacznę od EGR i sprawdzenia weży
salut

Autor:  widmoon [ 04-05-2011, 19:16 ]
Tytuł: 

ciąg dalszy z kopceniem :)
Panowie i Panie :) zauważylem dziś jedną prawidłowośc może ktos będzie się śmiał ale...
po przekręceniu kluczyka - kontrolka świec gaśnie po około 4 sekundach ale sprawdziłem (za pomocą żarówki), że świece grzeją 16 sekund...
zapalłlem po 16 sekundach (w kabinie słychac takie jakby stukniecie spod maski) - problem jakby zniknął sprawdzę jeszcze jutro rano - bo zimno jest i się odniosę do dzisiejszych obserwacji.
...a czy bosh ma świece do 2000 TD intercooler 87 km bo chyba nie... a takie wkręcił mi mechanik jak jeszcze wierzyłem ich dobrym intencjom i wiedzy :)
szukałem dzis i chyba produkuje tylko DENSO i NGK - te w sumie polecał jeden z kolegów na forum.
salut

Autor:  AUSTRIA16 [ 11-05-2011, 17:34 ]
Tytuł:  AUSTRIA16

masz rację wypróbowałem i faktycznie świece żarowe palą ok 15 s i po tym czasie silnik pali natychmiast - powiem że jestem sam zaskoczony bo jeżdzę już autem 2 lata zawsze zapalałem jak gasła kontrolka świec żarowych i był problem z natychmiastowym odpaleniem - wymieniłem nawet teraz świece

Autor:  widmoon [ 05-06-2011, 22:08 ]
Tytuł:  i jak :)

Cześc i jak po wymianie świec? jakie zalożyłeś? ja jeszcze nie :)

Autor:  marirus [ 05-06-2011, 22:43 ]
Tytuł: 

Moja kopci na niebiesko nie zależne od długości podgrzewania świec ale pali w miarę normalnie na zimnym silniku, na ciepłym też nie ma za długiego(2-3 razy obróci rozrusznikiem) i nie narzekam. Np szwagrowi w fiacie sedici silnik G16 107KM(Suzuki SX4) też za dotknięciem nie pali więc chyba nie ma co dramatyzować :?: A diesel przy rozruchu zakopcić lubi zwłaszcza ten starszej generacji

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/