Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Układ chłodzenia , olej i wyciek... https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=7892 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | bst [ 15-04-2011, 09:28 ] |
Tytuł: | |
1. Nalezy dolac do zbiornika aby bylo w polowie. Plyn uciekac moze wieloma miejscami, lacznie z popekanymi zeberkami chlodnicy (czeste). 2. Jezeli malo jezdzisz to taki efekt moze wystepowac, wazne jest to co jest w misce olejowej, jezeli tam nie ma majonezu - to ok. 3. O-ring pomiedzy aparatem zaplonowym a glowica do wymiany. Typowa usterka, mozna nawet zrobic na silikon. |
Autor: | dero686 [ 15-04-2011, 18:13 ] |
Tytuł: | |
Jeżdżę tylko w soboty i niedziele po 50km tak w lekki teren , np. żwirownia , nieraz błoto . Na miarce niema majonezu* więc chyba jest ok ? żeby oring wymienić wystarczy odkręcić aparat zapłonowy na 3 śrubki ? nic sie tam nie przestawi z zapłonem ? |
Autor: | KozioŁ [ 15-04-2011, 20:06 ] |
Tytuł: | |
Olej nie miesza się z płynem, tylko z wodą. Na miarce niekoniecznie musi być budyń, ale jeżeli nie podnosi się poziom oleju to gdzieś ucieka na łączeniach. Paruje od razu i nawet tego nie zauważysz. Odpal silnik na chwilę i poszukaj gdzie robi się mokro. |
Autor: | dero686 [ 16-04-2011, 09:20 ] |
Tytuł: | |
Ok , dzisiaj poszukam wycieku . A co z tym o-ringiem ? gdy odkręci się aparat zapłonowy to nieprzestawi się tam nic ? a o-ringa wystarczy kupić pewnie tylko na miarę...? czy jakiś specjalny jest do tego ? ;] |
Autor: | bst [ 18-04-2011, 08:38 ] |
Tytuł: | |
Jak sie olej dostanie do plynu to zawsze robi sie majonez, nie pamietam wymiaru oringu pod aparatem, ja robilem na silikon. Jak sciagniesz delikatnie i tak samo zalozysz nic sie nie przestawi. |
Autor: | CzarnyGLX [ 09-05-2011, 21:21 ] |
Tytuł: | |
bst pisze: Jak sie olej dostanie do plynu to zawsze robi sie majonez,
i w tym wypadku proponował bym Ci sprawdzic odme jesli masz watpliwosci |
Autor: | dero686 [ 09-05-2011, 22:07 ] |
Tytuł: | |
gdzie znajduje się w vitarze odma ? ![]() |
Autor: | bst [ 10-05-2011, 14:24 ] |
Tytuł: | |
W vitarze odma jest podlaczona krotka rurka z dekla zaworow do metawej rury korpusu wtrysku, tam rzadko kiedy jest majonez, bo jest tam wysoka temp. |
Autor: | dero686 [ 10-05-2011, 21:09 ] |
Tytuł: | |
CzarnyGLX pisze: bst pisze: Jak sie olej dostanie do plynu to zawsze robi sie majonez, i w tym wypadku proponował bym Ci sprawdzic odme jesli masz watpliwosci To co mam na niej sprawdzić ? ![]() |
Autor: | CzarnyGLX [ 12-05-2011, 21:43 ] |
Tytuł: | |
dero686 pisze: CzarnyGLX pisze: bst pisze: Jak sie olej dostanie do plynu to zawsze robi sie majonez, i w tym wypadku proponował bym Ci sprawdzic odme jesli masz watpliwosci To co mam na niej sprawdzić ? ![]() nie na niej a w niej czy nie pojawia sie tam masło. Co do wysokiej temperatury to nie zmienia faktu iz pojawienie sie wody w oleju (płynu) spowoduje wytracenie wody i na skutek tego własnie powstanie tak zwane masło. ![]() |
Autor: | STECU [ 30-05-2011, 21:24 ] |
Tytuł: | |
Powitać. jestem tu nowy,nie bez powodu tu piszę. kupiłem wczoraj Vitare z 1995 roku 1.6 16V wiadomo jaką.wcześniejszy właściciel powiedzial,że autko bierze ok setke oleju na tysiaka... ale ja tu robiłem 300 km i coś mi tu nie pasi... jak sprawdzić czy fura nie bierze litrów oleju bądz czy nie rozdzczelnienia silnika? (silnik jest "spocony")urzywam 10W40 castrola... a moze urzyć lepszego? 10W60? kolejne pytanie. każda vitara tak słabo podjezdza pod górke na drodze asfaltowej? bo przesiadłem się z mazdy 323f i prawdę mówiąc trochę się zdziwiłem jak przy 90km /h wjezdzając pod góre ok (400 m) na asfalcie ona zwoolniła mi do 40 więc redukcje musiałem do 3 zrobić by podjechać jakoś...a max co potrafi to 110 km /h. każda tyle idzie? nie wiem z suzuki nigdy nie miałem doczynienia.i jeszcze jedno. ile by mnie kosztowało odłączenie centralnego na pilota? bo zaczyna mi to szfankować... |
Autor: | dero686 [ 05-06-2011, 16:17 ] |
Tytuł: | |
To chyba masz coś nie tak z tym silnikiem... Ja mam 1.6 8v z 90r ona ma tylko 84km i nie zwalnia mocno pod górki i v-max to 150km/h . Olej mam castrola 10W60 i silnik nic oleju nie pali i jest suchy , kiedyś wyciekał mi z aparatu zapłonowego , wystarczyło że wymieniłem o-ringa i jest spokój nic nie cieknie . Mam pytanie czy każda vitara się bardzo mocno wychładza ? ponieważ jest teraz dość ciepło a wskaźnik temperatury stoi tak na 1/4 , czy taka temp. jest dobra czy powinien wskaźnik stać na 1/2 ? Co może być spowodowane nie dogrzewaniem się ? dodam że wentylator kręci się cały czas zawsze czy to jest normalne ? powinien się uruchamiać dopiero po zagrzaniu silnika ? |
Autor: | marirus [ 05-06-2011, 18:59 ] |
Tytuł: | |
Wentylator jest złączany sprzęgłem wiskotycznym przy osiągnięcu przez silnik optymalnej temperatury mógł ci paść termostat albo wisko i nie rozłącza wentylatora |
Autor: | KozioŁ [ 05-06-2011, 19:20 ] |
Tytuł: | |
dero686 pisze: wskaźnik temperatury stoi tak na 1/4
Z tego co wiem to w 1.6 wskaźnik temp powinien być na ok. 1/3 skali przy nagrzanym silniku więc pewnie jest ok. ![]() |
Autor: | dero686 [ 05-06-2011, 20:17 ] |
Tytuł: | |
Ok . A czy może kto jeszcze powiedzieć coś na temat wentylatora ? Czy w tych modelach vitar 1.6 8v 90r wentylator kręci się cały czas czy dopiero po zagrzaniu się silnika ? U mnie kręci się cały czas i nie jestem pewnien czy jest prawidłowo czy padła mi wiskoza , proszę o odpowiedź posiadaczy takich silników jak mój . |
Autor: | marirus [ 05-06-2011, 21:41 ] |
Tytuł: | |
Kręci się cały czas tylko że jeżeli silnik nie osiągnie optymalnej temperatury wiatrak kręci się bezwładnie i można go zatrzymać choćby ręką czego nie polecam ![]() |
Autor: | dero686 [ 05-06-2011, 22:51 ] |
Tytuł: | |
Aha , czyli kręci się bezwładnie... to i tak mocno dmucha powietrzem jak bezwładnie... Więc co może być przyczyną nie dogrzewania się silnika ? Zimą miałem chłodnicę zasłoniętą płytą i było ok , ale teraz jest ciepło... niewiem co się stało , zawsze trzymała temperaturę na środku skali , Teraz jak jadę jest dużo ponizej , jeśli trochę jej gazuję i ostro jadę to temp. podejdzie do środka skali , odpuszczę gazu i momentalnie spada prawie na 0 ... Co z tym zrobić ? będzie to wina termostatu , płynu... ? Nie będę latem zasłaniał chłodnicy , bo można czasem przegrzać silnik , lecz niedogrzany silnik to też nie za dobrze...? |
Autor: | marirus [ 06-06-2011, 07:49 ] |
Tytuł: | |
Jak kręci się bezwładnie to nie powinien mocno dmuchać, mocno dmucha wtedy jak jest załączony |
Autor: | STECU [ 06-06-2011, 23:00 ] |
Tytuł: | |
dero! może faktycznie masz racje... Ej! powioedzcie mi bo w okolicach dolotu jeden wężyk mam luem tzn nie jest zacisnięty opaską..może to być powodem słabej mocy? może zasysać lewe powietrze? a jak nie, to co jest powodem,że max leci mi ok 110 km h przy 3 tyś obrotów? |
Autor: | dero686 [ 08-06-2011, 18:11 ] |
Tytuł: | |
STECU pisze: Ej! powioedzcie mi bo w okolicach dolotu jeden wężyk mam luem tzn nie jest zacisnięty opaską..może to być powodem słabej mocy? może zasysać lewe powietrze?
a jak nie, to co jest powodem,że max leci mi ok 110 km h przy 3 tyś obrotów? Jeśli twoja vita leci 110km/h przy 3000rpm to raczej dobrze idzie , jak ja moją na 5 biegu mam 6500rpm to idzie 150km/h i to już jest max vitary 1.6 8v , a tak wogule 150 to jest za szybko do jazdy terenówką (mam zwykłe opony lecz szerokie i podwyższone zawieszenie i lata po ulicy przy duzej prędkości), 80km/h to taka normalna prędkość ![]() Daj foto jaki to wężyk masz nie zaciśnięte . |
Autor: | STECU [ 09-06-2011, 00:49 ] |
Tytuł: | |
niebawem zrobie i wstawie;).. to każda vitara1.6 średnio posowa się z prędkością 80-90 km /h???? bo tyle wyciąga na codzień... a jak docisne w trasie to leci 110 góra... |
Autor: | dero686 [ 09-06-2011, 16:10 ] |
Tytuł: | |
Ale masz max 110km/h gdy kręcisz ją na maxymalne obroty ??? 150km/h - to v-max vitary nie koniecznie w trasie , można przycisnąć wszędzie gdzie się chce ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | STECU [ 10-06-2011, 14:02 ] |
Tytuł: | |
ja tez mam podniesioną ale o 20 cm i też koła zmienione na szerokie.. a do tego pekniete mocowanie poduszek pod podłogą... i tez nie chce szaleć. ale 110/h idzie na drodze asfaltowej ..... Twoia tez ma tasz sztywne zawieszenie,że każdą dziure czuć? nawet tą najmniejsza? |
Autor: | dero686 [ 11-06-2011, 11:25 ] |
Tytuł: | |
LoL ;] jak podniosłeś vitarę o 20cm ? co przerabiałeś w zawieszeniu ? ja podniosłem o 7cm i musiałem przedłużać amory , wachacze , most przedni obniżyć . Mam podwyższające sprężyny lecz zawieszenie bardzo dobrze wybiera nierówności i nie czuć małych dziur , a przez duże łagodnie przepływa ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |