Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
[Vitara 1.6 6v] Prędkość obrotowa silnika https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=7791 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | dero686 [ 28-03-2011, 22:50 ] |
Tytuł: | [Vitara 1.6 6v] Prędkość obrotowa silnika |
Witam . Mam vitarkę 1.6 8v . 1 pytanie :czy da się coś zrobić aby silnik wkręcał sie do 8000obr/min ? ponieważ wkręca się umnie tylko do 6500obr/min... . może wiecie dlaczego nie wchodzi na wyższe oborty niż 6500rpm ? 2 pytanie:po odpaleniu silnika , zimnego lub ciepłego trzymał długo wysokie obroty i nie spadały one poniżej 1500rpm , odkręciłem tą śróbkę na imbus tam koło linki od gazu żeby cofała się dalej , teraz jest ok ale jak puszczę gaz to się blokuje... i muszę mocno wcisnąć pedał żeby ruszył..., jak inaczej zmniejszyć obroty ? |
Autor: | dero686 [ 29-03-2011, 12:54 ] |
Tytuł: | |
Powie ktoś jak wyregulować te obroty ??? |
Autor: | bst [ 29-03-2011, 13:36 ] |
Tytuł: | |
1. kupic honde 2. krecac rozregulowales sobie ssanie. Teraz pozostaje Ci sciagniecie instrukcji serwisowej i regulacja na szczelinomierz. Ssanie w Vitarze 8V realizuja dwa zaworki - jeden temperaturowy, pod zaslepka obok TPS'a drugi elektrozawor na gorze korpusu wtrysku. Generanie nie regulowalne, ale mozna je przeczyscic sszprejem do czyszczenia ukladow hamulcowych tudzierz gaznikow. |
Autor: | dero686 [ 29-03-2011, 17:27 ] |
Tytuł: | |
spróbuje ustawić to ssanie ; ] dzieki a co zrobić żeby były maxymalne obroty...? byłem na kilku rajdach i tam kręcą terenówki do odcięcia , przy 8000rpm , moja vita ma odcięcie już przy 6500rpm.... |
Autor: | bst [ 30-03-2011, 08:28 ] |
Tytuł: | |
Zapytaj ich czy nie maja 1.6 16V. od 6.5 jest juz czerwone pole. Wiec zamiast krecic 8 tys to moze wrzuc 2 bieg. po za tym, ja jezdzac 1.6 8V nie pamietam abym musial krecic vitare tak mocno. IMHO cos z technika jazdy nie tak. |
Autor: | bst [ 30-03-2011, 13:11 ] |
Tytuł: | |
Vitara 8V nie ma silnika krokowego, ma zaworek 1/0 sterowany przez ECU ktory 'cyka' regulujac nieco mieszanke. To czym kreciles to czujnik polozenia przepustnicy. Potencjometr wskazujacy wychylenie przepustnicy i przelacznik wskazujacy czy jest ona wcisnieta czy jest w trybie idle. Jezeli sie uspokoilo, to znaczy ze byl rozregulowany. W ksiazce jest procedura ustawiania tego - generalnie nalezy wsadzic pomiedzy bimetaliczny 'otwieracz' przepustnicy a rolke linki szczelinomierz i tak krecic TPS aby zlapac punkt 'zamkniecia'. Ta puszka to weglowy pochlaniacz oparow ze zbiornika. Mozna to wywalic. Filtr paliwa jest nad tylnym mostem. |
Autor: | dero686 [ 30-03-2011, 16:04 ] |
Tytuł: | |
Jeśli to jest węglowy pochłaniacz oparów... to może dlatego przy odkręcaniu wlewu paliwa wylatuje dużo powietrza i zbiornik się odbija* tzn. po dłuższej jeździe zasysa się od dołu i po odkręceniu wylatuje ciśnienie i zbiornik wraca do pierwotnego kształu... da się to wymienić ? czy wywalić to i rurkę zatkać czy zostawić ją ? ;D |
Autor: | bst [ 31-03-2011, 08:55 ] |
Tytuł: | |
Podcisnienie w zbiorniku w suzuki to norma i nic z tym robic nie trzeba/nie wolno. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |