Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-07-2025, 23:44

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 26-03-2011, 14:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-03-2011, 08:54
Posty: 53
Witam Wszystkich!

Mam GVII z 2006r 2.0 benzyna i 3 problemy :

1. chrupie mi coś w przednim zawieszeniu(kiedy sucho, kiedy mokro cisza) zmieniałem gumy stabilizatora (nie w ASO), poprzednie smarowałem wazeliną techniczną, smarowałem nią również tuleje na wahaczu, nic nie pomogło, wymieniałem 2 dni temu na nówki tarcze i klocki, smarowałem prowadnice zacisku hamulcowego odpowiednim preparatem, najbardziej chrupie jak jestem lekko na wykrzyżu i zjeżdżam jednym przednim kołem z krawężnika lub na niego wyjeżdżam... kiedy stoje w miejscu i obracam kołami nic nie stuka i nie chrupie, więc to nie łożyska amora.
Myśle jeszcze o końcówkach wahacza i drążka kierowniczego i sprężynach w kielichu, to one mnie najbardziej zastanawiają.

2. ociera mi coś w silniku jak się lekko podgrzeje na wolnych obrotach, kiedy dodam gazu ustaje, kiedy schodzi z obrotów słychać, kiedy zimno nie słychać wcale.
Wymieniony olej tydzień temu, wymieniona pompa wody wczoraj, opatrzone łożyska rolek, nic z tego...
Obstawiam koło napędzające osprzęt silnika albo nie daj Bóg łańcuch rozrządu ocierający o napinacz ślizgowy...

3. bulgocze mi po wymianie płynu chłodzącego w kabinie pod szybą pasażera (znajduje się tam nagrzewnica), to taki dźwięk przelewanej wody.. Wiem, że układ się sam odpowietrza i, że wcześniej tego nie było nigdy. Może za mało km (5km) zrobiłem po wymianie i nie zdążył się jeszcze dobrze odpowietrzyć?

Proszę o pomoc choć w jednej sprawie, pozdrawiam Wszystkich!


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-03-2011, 16:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Cytuj:
Myśle jeszcze o końcówkach wahacza i drążka kierowniczego

Najbardziej prawdopodobne,nie wiem ,czy wiesz ale swożnie wachacza są zintegrowane....z wahaczami :zly:
Cytuj:
bulgocze mi po wymianie płynu chłodzącego w kabinie

Zapowietrzony układ chłodzenia,5km to za mało aby się odpowietrzył,
przegoń autko gdzieś na trasie,pilnuj poziomu płynu ,bo łatwo silnik przegrzać.... :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-03-2011, 23:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-03-2011, 08:54
Posty: 53
dzięki za odp. problem bulgotania ustąpił po przegonieniu samochodu w trasie 50 km.

pozdro


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-03-2011, 14:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-03-2011, 08:54
Posty: 53
problem chrupania tak jakby się zminimalizował tzn. posmarowałem smarem teflonowym gumy stabilizatora (wymieniane miesiąc temu) oraz tuleje metalowo-gumowe na wahaczach. Gumy smarowałem zdejmując je całkiem, wykombinowałem osłonkę na stabilizator aby piasek i woda nie dostawały się między gumę a drążek, zobaczymy czy zda egzamin... Tuleje smarowałem za pomocą igły i strzykawki :]

Teraz ostatni nie rozwiązany problem ocierania w silniku...
Rozebrałem wszystkie osprzęty wokół silnika tzn. pompe wody, sprężarke klimy, alternator oraz pompę wspomagania.. Nic wszystko hula..
Ostatnim elementem jest koło napędowe osprzętu... moment 150Nm na śrubie jest w tamtym miejscu dla mnie nie do przejścia (narazie :)) trafi mnie jak tego nie zrobie...

Na koniec mam pytanko, czy bezpieczne będzie uruchomienie silnika bez paska osprzętu na chwilke??? jakieś 20s...

pozdrawiam!


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-03-2011, 21:15 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
Spokojnie możesz odpalić silnik bez paska. Tak się zresztą robi by wyeliminować lub potwierdzić hałasy z osprzętu. ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-04-2011, 14:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-03-2011, 08:54
Posty: 53
no i miałem chwile i odpaliłem silnik bez paska. I co, ociera dalej... to pewnie napinacz albo ślizg łańcucha rozrządu. Właściciel od którego kupiłem autko mówił, że łańcuch był wymieniony po 60tys km wiec nic już nie trzeba tam robić..
Jak myślicie koledzy da się z tym żyć i jeździc normalnie?? Oprócz tego, że mnie wnerwia ten grzechot na wolnych obrotach...


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-04-2011, 17:11 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
Ciekawe po co po 60 tyś wymieniał łańcuch. Coś mi się wydaje, że ten silnik miał już przygody. :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-04-2011, 17:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-03-2011, 08:54
Posty: 53
po co przy 60 tys, ano w ks serwisowej w tabelce wyraźnie pisze po 75kkm W czyli wymiana, tylko po co został wymieniony wcześniej, koleś to mi tłumaczył ale już nie pamietam bo byłem zbyt podjarany nowym samochodzikiem, a przesiadłem się z matiza :] którym pomykam do dzis do pracy ale z różańcem w dłoni choć mam tylko 1km do roboty, ale samochodzik prawie 200kkm :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-04-2011, 14:24 
Offline

Rejestracja: 03-04-2011, 11:36
Posty: 67
Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Witam kolegę ryba84 może niewiele pomogę ale u mnie takie skrzypienie,chrupanie występuje podczas wjeżdżania do garażu(próg około 6cm)czyli jak samochód podskoczy na jakiejś przeszkodzie i nijak nie mogę ustalic co to jest,i jeszcze jedno napisałeś że wymieniałeś tarcze i klocki proszę napisz jaką markę kupiłeś i za jaką kasę bo też czeka mnie niestety wymiana. Pozdrawiam i życzę powodzenia w użytkowaniu SUZI.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-04-2011, 15:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-03-2011, 08:54
Posty: 53
sokół pisze:
Witam kolegę ryba84 może niewiele pomogę ale u mnie takie skrzypienie,chrupanie występuje podczas wjeżdżania do garażu(próg około 6cm)czyli jak samochód podskoczy na jakiejś przeszkodzie i nijak nie mogę ustalic co to jest,i jeszcze jedno napisałeś że wymieniałeś tarcze i klocki proszę napisz jaką markę kupiłeś i za jaką kasę bo też czeka mnie niestety wymiana. Pozdrawiam i życzę powodzenia w użytkowaniu SUZI.


klocki KASHIYAMA C18021 kpl 108zł, tarcze TRW df7371s wentylowane 294mm średnicy 141zł/szt.

jeśli masz koła 17" to tarcze są 310mm.

pozdro


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-04-2011, 17:24 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
ryba84 pisze:
po co przy 60 tys, ano w ks serwisowej w tabelce wyraźnie pisze po 75kkm W czyli wymiana, tylko po co został wymieniony wcześniej, koleś to mi tłumaczył ale już nie pamietam bo byłem zbyt podjarany nowym samochodzikiem


To dużo tłumaczy :lol:
Jedź do warsztatu. Skoro wymieniali łańcuch przy takim przebiegu to pewnie coś jest spaprane. U mnie po wymianie całego rozrządu trzeba było po jakimś czasie wymienić napinacz i ślizg, który pękł na 3 kawałki. Wina mechaniorów albo jakości zamienników. Wymienione na oryginal z ASO i działa.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]