Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Pytanko odnosnie diesla https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=7733 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ben [ 17-03-2011, 11:22 ] |
Tytuł: | Pytanko odnosnie diesla |
Witam Nigdy nie mialem auta z silnikiem diesla i stad pewnie banalne 2 pytania: 1. Sa na stacjach 2 rodzaje oleju napedowego. Tanszy typu ECO i drozszy typu verva czy jakos tam. Czy warto kupowac drozszy bo to cos daje - chodzi o aspekt praktyczny - spalanie ? 2. Aby zmniejszyc spalanie, gdy jade np 50 - 70 to przechodzic na bieg 5 czy jechac dalej na 4. W sumie biegi sa elastyczne, tylko czy spalanie jest mniejsze na ktoryms z tych biegow ? Komputer wskazujacy spalanie w sumie nie jest pomocny, gdyz wskazania sa zmienne, a gdy wrzuce na luz ( w czasie jazdy ) to ustawia sie na maksymalnej wartosci 30 l ![]() Rozumiem ze zwiazane jest to z obrotami silnika - w jakim zakresie obrotow najmniej pali ? pozdr |
Autor: | Mcube [ 17-03-2011, 12:47 ] |
Tytuł: | |
Ad. 2 Silnik jest najwydajniejszy kiedy ma największy moment obrotowy. Zobacz w specyfikacji przy jakich obrotach Twój silnik ma maksimum momentu i tak dobieraj biegi, żeby utrzymywać tą prędkość obrotową. |
Autor: | ben [ 17-03-2011, 16:44 ] |
Tytuł: | |
Dzieki, tyle ze w instrukcji jest napisane zeby nie przekraczac czerwonego zakresu. To silnik 1,9 DDIS z 2007 roku pozdr |
Autor: | trucha0 [ 17-03-2011, 17:21 ] |
Tytuł: | |
Kolego wiec tak co do paliwa to są rożne szkoły ja powiem Ci co sam zaobserwowałem tylko na Nissanie X-Trail,lejąc droższą np.Verve spalanie było ok.0,5-1l,mniejsze,lejąc standardowe wracało do normy normalnej,wiec za Verve zapłacisz więcej a spali mniej,za normalne zapłacisz mniej spali więcej-jak dla mnie nie warte zachodu,raz na jakiś czas można przelać ale na co dzień ja leje normalne i jeździ bez problemu,co do zmiany biegów,nie mecz tego silnika poniżej 2000obr./min na wyższych biegach tj.3,4,5 bo koło dwu masowe zajeździsz raz dwa,ten nasz silniczek max moment obrotowy ma ok 2500-2700 obrotów,jak będziesz jeździł pomiędzy 2200-3200 to raczej powinno być dla tego silnika odpowiednie,tutaj takie ogólne zasady tyczące się każdego diesla z turbawką:) 1. Dbaj o dobry olej w silniku 2. Wymieniaj olej zgodnie z zaleceniami serwisowymi (na ogół co 15 tys. km) jednak w przypadku ostrej jazdy wymiana powinna być skrócona do 10 tys. km 3. W mrozy odpalaj samochód zawsze po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych, w przypadku bardzo dużych mrozów możesz dwu, trzy-krotnie powtórzyć proces grzania świec, na pewno to nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch. 4. Dbaj w zimę o dobrze naładowany akumulator 5. Po odpaleniu silnika unikaj ostrej jazdy z dużymi przyśpieszeniami. 6. Przed rozpoczęciem ostrej jazdy zawsze rozgrzej swojego diesla do temperatury roboczej 7. Temperatura pracy zawsze powinna oscylować w okolicach 90st.C, nie zależnie czy zima czy lato. Tuż po osiągnięciu 90st.C na wskaźniku temp. wody, należy odczekać jeszcze chwilę poprzez w miarę spokojna jazdę aż olej osiągnie właściwą temp. 8. Po zakończeniu ostrej jazdy z dużymi prędkościami obrotowymi silnika poczekaj na wyhamowani i ostygnięcie turbiny, która jest bardzo wrażliwa na brak smarowania 9. Nigdy nie gaś od razu silnika po zakończeniu ostrej jazdy poczekaj - parę minut. 10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli ******* Stylu Jazdy) ; Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz często na 5biegu 60km/h po mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?- Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde musi wnętrzności przewietrzyć. 11. Diesel poddany chiptuningowi nie traci na swojej użyteczności i żywotności po warunkiem zastosowania się do wszystkich powyższych zasad. 12. Każdy diesel zużywa olej - jedne silniki go biorą więcej drugie mniej. Nie powinno nas to martwić do momentu w którym silnik zaczyna pobierać więcej niż 1litr między wymianami. 13. Olej tuż po wymianie robi się ciemny (czarny) to normalne 14. Często dbaj (wymieniaj) filtr powietrza kosztuje nie wiele a za to ma wpływ na trwałość wielu elementów osprzętu silnika. 15. Dbaj o to aby nie był niczym zakłócony nawiew na intercooler (w skrócie IC) czyli chłodnicę powietrza doładowującego znajdujący się najczęściej tuż przed przednim prawym kołem. 16. Zastosowanie stożkowych filtrów powietrza oraz wkładek nasączanych olejem może (ale nie musi) skrócić żywotność przepływomierza - lepiej częsciej wymieniać filtr papierowy 17. Dbaj o sprzęgło - bo kosztuje trochę $$ 18. Nie przyśpieszaj ze zbyt niskich obrotów i nie ciągnij diesla do odcięcia - dowiedz się przy jakich obrotach uzyskujesz max moment obrotowy i moc - i najlepiej aby wskazówka obrotomierza poruszała się pomiędzy tymi zakresami . 20. Każdy diesel kiedyś się zepsuje tylko od Ciebie zależy kiedy to będzie |
Autor: | ben [ 17-03-2011, 22:16 ] |
Tytuł: | |
Baaaaaaaaaaardzo dziekuje ! Juz wiem wszystko. Czemu tego nie ma w instrukcjach. Obsluga radia to cala ksiazka, a w instrukcji Vitary pisza aby nie przekraczac czerwonego zakresu i nic wiecej ! pozdrawiam |
Autor: | trucha0 [ 17-03-2011, 22:45 ] |
Tytuł: | |
A Ty kolego uważasz że jak napiszą taką instrukcję to kto do nich będzie przyjeżdżał do serwisu na wymiany turbin,sprzęgieł kół dwu masowych itd.,gdyby każdy stosował się do tych zaleceń sumiennie to polowy usterek można byłoby uniknąć a tak zarabia albo serwis albo mechanik pozdrawiam:) |
Autor: | Daro_72 [ 21-03-2011, 00:16 ] |
Tytuł: | |
Co prawda GV mam benzynową, ale jeździłem Mondeo MK3 TDDi i potwierdzam co napisał kolega Trucha0. Najważniejsze starać się nie dusić diesla poniżej obrotów, które dają max. moment obrotowy i nie przekraczać tych w których silnik ma największą moc (no czasem trzeba, ale nie za często). Ja od czasu do czasu wlewałem też coś do czyszczenia wtrysków i wytrzymały mi ponad 175 tys. km (potem sprzedałem więc nie wiem ile jeszcze były ok, ale w serwisie twierdzili, że 125tys. na naszej ropie to już nieźle.) Od czasu do czasu dostawał też lepszego paliwa tak raz na 5-6 tankowań a w zimie przy dużych mrozach. Daje to niewielki przyrost mocy i czyści układ paliwowy. Co do oszczędności na tym lepszym ON to mam inne zdanie: żywszy silnik prosi się o cięższą nogę ![]() Acha i miałem też taki tani magnetyzer na dolocie paliwa i powietrza, co niby miał pomagać lepiej spalać mieszankę paliwową, ale z racji różnych opini co do jego użyteczności nie będę się upierać że to on też coś pomógł utrzymać wtryski w dobrej formie ![]() Zła wiadomość: dwumasówkę i tak wymienisz, chyba że sprzedajesz samochody zaraz po 100tys. km. I pewnie filtr PDF. |
Autor: | ben [ 21-03-2011, 12:35 ] |
Tytuł: | |
Dzieki !.. Na razie mam 40 tys wiec sie mam troche czasu do tych 100.000. Pozdr |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |