Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Rozrząd w 2.0 V6 24V
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=773
Strona 1 z 2

Autor:  Hochmeister [ 27-02-2007, 18:52 ]
Tytuł:  Rozrząd w 2.0 V6 24V

Czy ktoś z przemiłych koleżanek i kolegów miał kiedyś problem z rozrządem w tego typu silniku. Ja mam potworny, bo nigdzie nie mogę dostać łańcuchów i napinaczy a silnik stoi rozgrzebany. Może mi ktoś podpowie gdzie je dostać?

Autor:  pitpaw [ 27-02-2007, 19:02 ]
Tytuł: 

ASO nie jest w stanie tego zamówić w tych centralnych magazynach Suzuki które są chyba w Berlinie czy okolicach oczywiście jeżeli interesują Cię nowe podzespoły. Próbowałeś w taki właśnie sposób czy szukasz tego na tzw. rynku wtórnym?

Autor:  Hochmeister [ 27-02-2007, 19:33 ]
Tytuł: 

Serwisowe części bolą. Różnica wynosi 1550 zł. Japońskie zamienniki (nota bene te same co serwisowe, tylko nie noncesjonowane) kosztują ok 2400 zł, zaś serwisowe 3950. Przyznasz, że to kawał grosza.

Autor:  pitpaw [ 27-02-2007, 21:46 ]
Tytuł: 

Przyznaję bez bicia jest to kawał grosza poszukaj w necie gdzieś , kiedyś wpadłem na gościa na otomoto zreszta z miejscowości Biesiekierz kolo Koszalina ogłaszał się miał dużo części do różnych modeli Vitar ściaga to z Niemiec jest tam bardzo często i ma kontakty może coś znajdzie na zamówienie dla Ciebie.
Życzę powodzenia

Autor:  KozioŁ [ 27-02-2007, 23:33 ]
Tytuł: 

Jeśli na "tamtym" forum nikt nie wie, to na tym też chyba nikt nie pomoże :?
(ja na szczęście jeszcze nie muszę się tym martwić)

edit: jutro spytam w sklepie takim jednym w Bstoku - może akurat będą mieli.

Autor:  pitpaw [ 28-02-2007, 09:19 ]
Tytuł: 

Znalazłem namiar na gościa który sciąga części i auta terenowe wejdź na link tam masz namiary zadzwoń pogadaj
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=se ... =111532820

Pozdrawiam

Autor:  Hochmeister [ 28-02-2007, 12:38 ]
Tytuł: 

Dzięki za informacje. Będę do dzwonił.

Autor:  KozioŁ [ 28-02-2007, 13:31 ]
Tytuł: 

2345 zł i kilka dni trzeba by poczekać.

Autor:  kiers [ 03-04-2007, 06:24 ]
Tytuł: 

Witam szanownych kolegów.
Od 10 dni mam używaną Vitarę Long 2.0 V6 rocznik 1998, stan wizualny na ten wiek jest bdb. i nie widać żeby była eksploatowana w terenie.
Niepokoi mnie trochę szeleszcząca praca silnika, wydaje mi się że to rozrząd, nie wiem czy przy przebiegu 193 tyś. km jest to normalne?
Nikt ze znanych mi mechaników nie miał do czynienia z tym silnikiem, wiem że na odległość też trudno będzie Wam mi pomóc.

pozdrawiam

Autor:  pitpaw [ 03-04-2007, 06:46 ]
Tytuł: 

Witaj Kiers pewnie ktoś się znajdzie i pomoże ale zanim to się stanie zapraszam do przywitania się ze wszystkimi userami naszego forum w tym watku
viewtopic.php?t=61&start=435

takie mamy zwyczaje i staramy sie ich trzymać :lol:
pozdrawiam

Autor:  blizzard [ 03-04-2007, 07:42 ]
Tytuł: 

kiers pisze:
Witam szanownych kolegów.
Od 10 dni mam używaną Vitarę Long 2.0 V6 rocznik 1998, stan wizualny na ten wiek jest bdb. i nie widać żeby była eksploatowana w terenie.
Niepokoi mnie trochę szeleszcząca praca silnika, wydaje mi się że to rozrząd, nie wiem czy przy przebiegu 193 tyś. km jest to normalne?
Nikt ze znanych mi mechaników nie miał do czynienia z tym silnikiem, wiem że na odległość też trudno będzie Wam mi pomóc.


Myślę, że koziou, może ci coś poradzić. Zwłaszcza, że blisko mieszka. :)

Autor:  kiers [ 03-04-2007, 07:53 ]
Tytuł: 

blizzard pisze:

Myślę, że koziou, może ci coś poradzić. Zwłaszcza, że blisko mieszka. :)


Chyba ma taki sam sprzęcik jak ja :),
zaczekam cierpliwie na jego odpowiedź w tym temacie i nie ukrywam że to nie wszystkie pytania o silnik V6 2L

Autor:  KozioŁ [ 03-04-2007, 18:18 ]
Tytuł: 

kiers pisze:
Witam szanownych kolegów.
Od 10 dni mam używaną Vitarę Long 2.0 V6 rocznik 1998, stan wizualny na ten wiek jest bdb. i nie widać żeby była eksploatowana w terenie.
Niepokoi mnie trochę szeleszcząca praca silnika, wydaje mi się że to rozrząd, nie wiem czy przy przebiegu 193 tyś. km jest to normalne?
Nikt ze znanych mi mechaników nie miał do czynienia z tym silnikiem, wiem że na odległość też trudno będzie Wam mi pomóc.

pozdrawiam


To na pewno rozrząd, przy tym przebiegu jest to normalne - podobno trzeba go wymieniać co 150 tyś. km. (koszt części gdzieś wyżej napisałem).

Po odpaleniu zimnego silnika słychać przez moment głośny klekot łańcuchów - jeżeli po chwili cichnie to nie ma się czym specjalnie przejmować, ale lepiej już zbierać pieniądze na wymianę - jeżeli już słychać, że szeleści - im szybciej wymienisz, tym szybciej będziesz miał to z głowy.
Ja jeszcze nie wymieniałem, także nic więcej nie mogę powiedzieć, ale myślę, że dobry mechanik sobie z tym poradzi.


A tu masz schematy do vitary V6 - symbol SV620

http://www.detali.ru/cat/oem_sz1.asp?catalog=SV420101

Autor:  kiers [ 03-04-2007, 20:12 ]
Tytuł: 

Dięki za odpowiedź, trochę mnie zasmuciłeś, myślałem że na łańcuchach można zrobić więcej :(
Jaki jest przebieg Twojej Vitki?
Mam jeszcze pytania, ale to w innym watku.

Autor:  KozioŁ [ 03-04-2007, 20:41 ]
Tytuł: 

moja ma 170 tyś. z hakiem (na liczniku a ile naprawdę - któż to może wiedzieć ;) )

Autor:  kiers [ 08-06-2007, 09:56 ]
Tytuł: 

Dzisiaj pytałem o aktualną cenę kompletu (bez robocizny):
1950 zł brutto, przy zamówieniu dwóch kpl. do 15% rabatu.
Występuje tylko orygnał, podrób brak.
Może ktoś ma jeszcze lepszą cenę?

Autor:  KozioŁ [ 08-06-2007, 21:44 ]
Tytuł: 

A gdzie taką cenę dostałeś jeśli można wiedzieć?

Ja niedługo może bym był chętny, bo 180 tyś na liczniku się zbliża a łańcuchy coraz bardziej hałasują :roll:

Autor:  KozioŁ [ 08-06-2007, 21:53 ]
Tytuł: 

Po odjęciu 15% zostaje 1657,5 zł - to już kwota bardziej przystępna niż 2400 - różnicę w cenie dostanie mechanik za robotę ;)

Jestem wstępnie zainteresowany 8)

Autor:  kiers [ 09-06-2007, 10:02 ]
Tytuł: 

Mam już 196 tyś. i chciałbym zamówić w najbliższym czasie.
Nigdzie nie znalazłem informacji na temat przebiegu po jakim powinno zrobić się wymianę.

Zamówić można w Bielsku Podlaskim.
Mogę podać namiar na PW

Autor:  KozioŁ [ 09-06-2007, 10:35 ]
Tytuł: 

Podobno ktoś, gdzieś, kiedyś się dowiedział, że rozrząd wymienia się co 150 tyś. - ja mam 177 i też wymieniany nie był, ale jeden taki mechanik od terenówek posłuchał i powiedział, że przydało by się już zmienić.

Kuszący jest ten 15% rabat - może by się dogadać i razem wziąć dwa komplety?

A namiar na sklep poproszę na PW.

Autor:  Jacek Wo. [ 09-06-2007, 13:06 ]
Tytuł: 

koziou pisze:
Podobno ktoś, gdzieś, kiedyś się dowiedział, że rozrząd wymienia się co 150 tyś. - ja mam 177 i też wymieniany nie był, ale jeden taki mechanik od terenówek posłuchał i powiedział, że przydało by się już zmienić.


Teoretycznie to się nie wymienia, ale ...

BTW - u mnie jest 153 tys. i sam nie wiem czy "już" słychać - około 5 silników 2.0 "obsłuchiwałem" przed zakupem - wydajwało mi się, ze wszystkie były sporo głośniejsze, niektóre pracowały z takim metalicznym stukaniem ...

Autor:  KozioŁ [ 09-06-2007, 14:09 ]
Tytuł: 

Metaliczne stukanie oznacza na pewno rozrząd do wymiany.
Po odpaleniu zimnego silnika słychać taki metaliczny klekot przez moment zanim łańcuchy nie dostaną oleju. Jeżeli potem cichnie, znaczy że wszystko w normie.

edit: zadałem pytanie na rajdy4x4 - tam jest nas troszkę więcej - może w końcu uda się to rozstrzygnąć raz na zawsze ;)

Autor:  KozioŁ [ 19-06-2007, 19:48 ]
Tytuł: 

Napisałem tam, napiszę i tu ;)

Byłem dzisiaj w ASO

Jakby ktoś chciał wymienić wszystko co widać na tym obrazku:

http://www.detali.ru/cat/SZ/SWSV4201010160.gif

Czeka go wydatek ok. 10 000 zł (słownie dziesięć tysięcy) na same części.

Na szczęście wszystkiego w zasadzie wymieniać nie trzeba, a opcja najtańsza (łańcuchy, napinacze i blaszka nr 26, która zazwyczaj jest do wymiany i może coś jeszcze ale nie pamiętam) - 2300 zł
Przy wymianie łańcuchów należałoby wymienić również koła zębate, ale mało kto się na to decyduje, bo koszt samych części osiąga już ponad 5 tyś. zł - koła nr 2: 2x335, koło nr 1-550 itd..
Nie mówiąc już o kołach przy łańcuchu nr 20, które są razem z wałkami rozrządu - wtedy koszty rosną już niebotycznie..

I tak naprawdę to i tak trzeba najpierw się dostać do rozrządu, żeby ocenić, które części należy koniecznie wymienić (ale to chyba oczywiste )

A no i facet w serwisie powiedział, że rozrząd należy wymieniać co 100 000 km! - ale coś mi się nie chce w to wierzyć
:roll:

Autor:  kiers [ 20-06-2007, 06:05 ]
Tytuł: 

Możesz powiedzieć o który ASO chodzi?
Jeżeli to AUTO-KRAS, to szkoda gadać. Oni nawet zamówić nie potrafią tego co trzeba, wielkim problemem były dla nich szczęki hamulcowe do mojej VITARY.
W Bielsku po zamówieniu miałem dokładnie to co potrzeba na drugi dzień.

Autor:  KozioŁ [ 20-06-2007, 15:55 ]
Tytuł: 

Właśnie Auto Kras - pojechałem tylko z ciekawości zapytać o rozrząd, ale na pewno nie będę nic u nich robił ani zamawiał :lol:

Na razie muszę znaleźć mechanika, który nie zedrze ostaniej koszuli i sklepu z lepszymi cenami.. jak na razie wygrywa ten w Bielsku.

A przy okazji - robiłeś już rozrząd?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/