Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

[Grand Vitara 1.6 16V] instalacja gazowa
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=7295
Strona 1 z 2

Autor:  Mikisej [ 17-12-2010, 20:02 ]
Tytuł:  [Grand Vitara 1.6 16V] instalacja gazowa

Jestem szczęśliwym posiadaczem Vitary z 93r. z silnikiem 1.6 16V 97KM. Chciałbym założyć instalację gazową ale nie wiem jaką, bo słyszałem różne opinie i wiele problemów.
Dowiedziałem się (dziwna sprawa), że silnik jest na pełnym wtrysku, ale nie sekwencyjnym...
nie rozumiem tego, ale powiedziano mi, że jest problem z instalacjami gazowymi w tych silnikach.
Proszę o pomoc. Poradźcie :(

Autor:  mrk2607 [ 17-12-2010, 20:39 ]
Tytuł: 

Taniej (LPG) to znaczy bardziej problemowo ale dobra i dobrze założona instalacja to praktycznie zero problemów. Przede wszystkim poszukaj dobrego zakładu i nie oszczędzaj paru złotych przy wyborze instalacji. Problem to może być z silnikiem z bezpośrednim wtryskiem. Z instalacją gazową wyjdą prawie wszystkie wady w silniku (na benzynie tego może nie zauważysz) ale nie zrażaj się. Ja walczę od 4 lat z delikatnie falującymi obrotami biegu jałowego w silniku VVT-i ale korzyści przerastają wady :).
Zapytaj o jakie problemy chodzi (konkret).

Autor:  Karwoś [ 17-12-2010, 22:01 ]
Tytuł: 

Ale co to znaczy że pełny wtrysk a nie sekwencyjny - to przecież może być FULL GROUPE lub Półsekwencja - na pewno nie jest to wtrysk bezpośredni jak FSI. A jak gazować to na odpowiednich podzespołach i PRZEDE WSZYSTKIM jakość montażu się liczy + dobór elementów.

Wejdz na www.lpg-forum.pl i zapytaj - tam mi podano pomocną dłoń w każdej sprawie z LPG - ja jestem za LPG

Miałem Mazdę 6 VVTI 2.3 i chodzila idealnie na LPG - problem z Falującymi pojawil się po tygodniu użytkowania - od razu wstawiono jakiś filtr przed komp LPG od jakiegoś kabla syglałowego - jak ręką odjął i dzialala idelanie do odcinki przy 6500obr - chociaż podzespoły jak się dowiedialem nie byly dobre - szczególnie jeżeli chodzi o wtryski.

Teraz w SX4 też na LPG KME DIEGO G3 i po pomocy z ww forum - zestroiłem b.dobrze - nie znaczy że nie można jeszcze podszlifować - po to wlasnie przyslano mi Kabelek OBD 2 na USB :)

Autor:  Mikisej [ 17-12-2010, 22:30 ]
Tytuł: 

Problem polega na założeniu gazu.
Prawdopodobnie nie da się założyć sekwencji.Panowie z warsztatu mogą założyć mi tylko zwykły, (który nie do końca pasuje do tego typu silnika) i będzie podawał gaz przez kolektor ssący i zawory (jeśli dobrze zrozumiałem).
Nie dadzą na to gwarancji, bo może dojść do samozapłonu i gdzieś "strzelać".

Założyć zwykły? Nie wiem czy to będzie jeździło?
Może są jakieś inne rodzaje instalacji które pasują?
Jeżeli ktoś ma ten typ silnika z gazem i wie jak to wygląda to proszę o pomoc.

Uzupełnienie
Zapytam mechanika jaki to dokładnie silnik. Nie wiem co robić , ale boją się tego wszyscy i nikt nie chce założyć z gwarancją. dzięki wielkie za namiar. Spróbuję coś zdziałać. :)

Proszę używać opcji Obrazek zamiast pisać 2 komentarze pod rząd - Sebastian

Autor:  Karwoś [ 17-12-2010, 22:51 ]
Tytuł: 

Teraz montuje się najczeciej sekwencje - 2 generacja to już nie do końca dobry pomysl - ale w starszych silnikach inaczej sie nie da - przy złej pracy ukladu zapłonowego, świece i kable - może buchnąć w kolektorze.

Chociaż na forum lpg jest już projekt sekwencji w aucie które tego teoretycznie nie powinno obsłużyć - i da się to zrobić ale uderzyc trzeba tam wlasnie a nie tu.

Autor:  Bitago [ 19-10-2011, 08:15 ]
Tytuł:  Duże spalanie VITARA 1.6

Witam Proszę o pomoc, jestem nowy na forum, nie mogę znaleść takiego tematu więc zakładam.
Chodzi mi o spalanie w vitarze. Przez rok paliła mi 11-12 litrów gazu na 100 km mechanik naprawiał mi auto i zdjął klemę z akumulatora na chodzącym silniku i wtedy zaczęło się podwyższone spalanie mianowicie 17-19 l na 100 km. Pomużcie co zrobić aby wrócić do 11 -12 l na 100.

Autor:  mrquad [ 19-10-2011, 08:31 ]
Tytuł: 

Musisz podjechać do dobrego zakładu zakładajacego gaz na regulację.
Pewnie zresetowały się ustawienia komputera po odłączeniu zasilania.

Autor:  Bitago [ 19-10-2011, 09:22 ]
Tytuł: 

To już buło robione wykasowali błędy i nic dalej to samo.

Autor:  Bitago [ 27-10-2011, 12:07 ]
Tytuł: 

Jeśli ktoś wie coś o powodzie takiego zwiększenia proszę o pomoc. Piszcie prosze.

Autor:  waldis [ 02-11-2011, 21:47 ]
Tytuł:  Re: Duże spalanie GAZU SUZUKI VITARA LONG SILNIK 1.6

Bitago pisze:
Witam Proszę o pomoc, jestem nowy na forum, nie mogę znaleść takiego tematu więc zakładam.
...

Trochę mało informacji (jak instalacja, itp.). Najlepiej przeszukaj fora o LPG. No i zmień gazownika skoro ten sobie nie radzi. Może problem w tym co pisze mrquad, tylko Twojego gazownika sprawa przerasta.

Autor:  Bitago [ 03-11-2011, 10:26 ]
Tytuł: 

To samochód teścia ja postanowiłem zamieścić taki temat gdyż przeszukiwałem internet i różne fora wiele piszą ale niestety to tyczy się innych aut i z instalacją II generacji. Instalacja jaka jest założona sekwencja parownik jest firmy tomasetto nie wiem jakie informacje muszę zamieścić aby dać wystarczająco dużo info do diagnozy. Teściu ostatnio zatankował PB do pełna i spalanie PB wysło w granicach 8 l na 100 km. Czytałem gdzieś w necie że może to być wina parownika bądź cewki te dwie rzeczy mogą wpływać na podwyższone zużycie gazu. Jeśli coś wiecie co może być przyczyną to piszcie, jak będzie trzeba podam więcej informacji tylko nie wiem jakie są potrzebne do diagnozy. Przepraszam za ewentualne błędy ortograficzne.

Autor:  waldis [ 03-11-2011, 19:41 ]
Tytuł: 

Trochę to bez sensu. I tak będziemy bawić się w zgadywanie. Najlepiej zapytaj taksówkarza (najlepiej trzech lub czterech) mającego furę na gaz gdzie serwisuje instalację (oni nie lubią wydawać kasy, więc wydają tam, gdzie dobrze serwisują). Możesz zaryzykować i kupić zestaw naprawczy do parownika, ale jak coś pójdzie nie tak, to kasa wyrzucona w błoto.
Daj znać co było nie tak.

Autor:  Bitago [ 09-11-2011, 07:16 ]
Tytuł: 

Witam, ponownie, po wizycie u gazownika przyczyna wysokiego spalania została ustalona, winowajcą takiego spalania była popsuta listwa szybkiego wtrysku została wymieniona i wszystko jest ok. Kończe temat.

Autor:  arturbmw525 [ 13-11-2011, 19:25 ]
Tytuł:  duże spalanie gazu

witam serdecznie posiadam vitarkę z 93 r 1.6 8V z instalacją gazową denerwuje mnie i nie mogę ustalić co może być przyczyną dużego spalania gazu mianowicie 20l na 100km. Kupiłem ją w wakacje i wtedy paliła 17l, po regulacji parownika Tomassetto wynik spalania był rewelacyjny po trasie 100km spaliła 10,50l gazu ale to był jedyny taki super wynik poczym wróciła do poprzedniego spalania. Jeździłem po super fachowcach od gazu i wszyscy jak jeden mąż że to wina reduktora, więc go wymieniłem i spala tyle samo. ponadto po przejechaniu 55km wystąpiły objaowy jakby lpg zabrakło po zatankowaniu weszło 10,5l gazu. Nie odbija mi jeszcze zawór w butli. Proszę o podpowiedzi

Autor:  Bitago [ 14-11-2011, 13:07 ]
Tytuł: 

Witam niech Ci sprawdzą listwę szybkiego wtrysku może u ciebie też poszły wodziki nie wiem czy poprawnie nazwałem tą część nie jestem specjalistą listwę można zregenerować za 100 zł wymienić środek badź kupić nową za 250 zł ja wybrałem 1 opcję i pali po naprawie 11 l gazu w cyklu mieszanym taki sam silnik jak u ciebie ten sam rocznik ja mam wesję long. Pojedź do gazownika i niech Ci to sprawdzi. Daj znać co poszło bo to spalanie nie jest normalne.

Autor:  arturbmw525 [ 22-11-2011, 13:53 ]
Tytuł: 

Ja mam wersję z gaźnikiem, gazownik coś tam podkręcił przy reduktorze i powiedział, że zobaczymy cz się polepszy, narazie czekam

Autor:  waldis [ 22-11-2011, 20:37 ]
Tytuł: 

arturbmw525 pisze:
...gazownik coś tam podkręcił przy reduktorze i powiedział, że zobaczymy cz się polepszy, narazie czekam

Jak się nie poprawi, to zmień gazownika na takiego, któremu chce się pobawić. Bo zmienianie poszczególnych podzespołów sprawi, że będziesz miał nową instalację, a spalanie jak przy starej. W instalacjach I generacji (prawdopodobnie Twoja) problemem może być źle dobrany parownik do instalacji. Nieodbijający zawór spowoduje tylko, że wchodzi Ci więcej gazu niż powinno (czyli "spalanie" będzie o 20% wyższe, bo tyle więcej wejdzie niż normalnie powinno).
PS Dawno, dawno temu, kiedy miałem Skodę z gaźnikiem proponowano mi wymianę parownika (wtedy ok. 200 zł). Zmieniłem gazownika i po regulacji (za 20 zł) samochód fajnie jeździł.

Autor:  arturbmw525 [ 28-11-2011, 17:18 ]
Tytuł: 

no jest wynik na 25 litrach gazu zrobiłem równo 150 km

Autor:  waldis [ 28-11-2011, 20:13 ]
Tytuł: 

Słabo trochę. Zostaje opcja zakupu zestawu naprawczego do reduktora (ok. 50 zł). Stare gumy, zwłaszcza przy niższych temperaturach niedomagają. No i jeszcze warto spuścić syf, który w reduktorze się zbiera.

Autor:  pawel-foto [ 28-11-2011, 20:58 ]
Tytuł: 

arturbmw525 pisze:
no jest wynik na 25 litrach gazu zrobiłem równo 150 km

Jeżeli na bardzo krótkich odcinkach po mieście w mrozie to ujdzie. Jak to miało być poza miastem to coś nie tak. No chyba, że w terenie :)

Autor:  arturbmw525 [ 28-11-2011, 21:46 ]
Tytuł: 

tak tylko krótkie odcinki w mieście ale mrozów jeszcze nie ma

Autor:  pawel-foto [ 28-11-2011, 22:32 ]
Tytuł: 

U mnie GV 2,0 właśnie tak po mieście nie przekracza 14l.

Autor:  arturbmw525 [ 01-12-2011, 10:13 ]
Tytuł: 

byłem u gazownika w innym mieście podobno fachowiec że hej kazał mi kupić elektronike Bingo - m i podobno po zamontowaniu tego cuda da się wyregulować spalanie, bo teraz mam ręczną regulację

Autor:  waldis [ 01-12-2011, 19:43 ]
Tytuł: 

arturbmw525 pisze:
byłem u gazownika w innym mieście podobno fachowiec że hej

Podobno na Placu Czerwonym w Moskwie rozdają rowery.
arturbmw525 pisze:
kazał mi kupić elektronike Bingo - m i podobno po zamontowaniu tego cuda da się wyregulować spalanie, bo teraz mam ręczną regulację

Za dużo tych podobno. Bo jeśli zainstalowanie elektroniki podobno ma coś poprawić, to stawiam, że facet zgaduje. Swoją drogą dlaczego sam nie zaproponował, że kupi i założy? Bo nie jest pewny wyniku i w razie wpadki popłynął by na kasę. Podłączył Twoją furę do analizatora spalin, żeby sprawdzić skład mieszanki? No i co to za instalacja jest?

Autor:  arturbmw525 [ 01-12-2011, 20:10 ]
Tytuł: 

to jest zwykł instalacja z komp STAG z regulacją dopływy gazu w ręczny sposób powiedział żebym kupił sam używany bo nie warto nowego. przez co będzie mógł regulować za pomocą komputera i wtedy jest lepiej bo silniczek krokowy sam ustala mieszankę

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/