Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Po wymianie akumulatora swieci sie lampka MIL gv XL7 2.0TD
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=7135
Strona 1 z 1

Autor:  mur1959 [ 19-11-2010, 23:24 ]
Tytuł:  Po wymianie akumulatora swieci sie lampka MIL gv XL7 2.0TD

witam

po wymianie akumulatora zaswiecila sie lampka MIL
probowalem skasowac to po przez kabel elm327 programem pcmscan
program znalazl dwa bledy:
p0500 czujnik predkosc pojazdu wadliwe dzialanie

p1352 specyficzny kod produceta dalszych informacji prosze szukac w instrukcji serwisowej

dalem polecenie kasowania ale nic to nie dalo lampka nadal swieci
moze ktos sie spodkal z takimi bledami i napisze dokladniej o co chodzi oraz
jak to usunac

pozdrawiam
mur1959

Autor:  mur1959 [ 21-11-2010, 16:32 ]
Tytuł: 

naprawde nikt sie nie spotkal z takim problemem?

chyba bede musial jechac do serwisu

Autor:  bart114 [ 21-11-2010, 19:26 ]
Tytuł: 

musisz napewno zrobic kalibracje podzespołow silnika takich jak egr po kazdorazowym odpieciu akumulatora

Autor:  mur1959 [ 21-11-2010, 20:48 ]
Tytuł: 

moze jeszcz podpowiesz jak to sie robi bo w tym temacie jestem naprawde zielony

Autor:  bart114 [ 21-11-2010, 23:38 ]
Tytuł: 

zrobić dokładnie sam tego nie zrobisz bo robi sie to serwisówka sdt . Jestem pracownikiem serwisu i wiem że w samochodach suzuki niestety po odłaczeniu aku trzeba wiele rzeczy przyuczać na nowo i nie dotyczy to tylko osprzetu silnika takich jak egr czy przepustnic ALE tez należ skalibrować czujnik skretu bo bedzie swiecic trakcja jesli ja posiadasz.Tu ci podam przykładowa procedure do silnika F9Q1)
Gdy wyłącznik zapłonu jest w pozycji OFF, podłączyć tester diagnostyczny SUZUKI do złącza diagnostycznego (DLC) (1).
Narzędzia specjalne
(A): Tester diagnostyczny SDT


2)Obrócić wyłącznik zapłonu do pozycji ON i wybrać opcję “Ustawienia ECM” trybu “TESTY ROZNE” w testerze diagnostycznym SUZUKI.
3)Wykonać procedurę “Initialize EGR valve data” w testerze diagnostycznym.
4)Obrócić wyłącznik zapłonu do pozycji OFF i odczekać 2 minuty.
5)Obrócić wyłącznik zapłonu do pozycji ON, a następnie uruchomić silnik w celu odczytania ostatniej wartości kompensacji zaworu EGR.
6)Obrócić wyłącznik zapłonu do pozycji OFF i odczekać 2 minuty.

Autor:  mur1959 [ 22-11-2010, 06:00 ]
Tytuł: 

dzieki za odpowiedz
jednak wizyta w serwisie mnie nie ominie
jeszcze jedno pytanie ile orjetacyjnie kosztuje taki zabieg i jak dlugo to trwa

Autor:  bst [ 22-11-2010, 12:38 ]
Tytuł: 

XL7 2.0 HDI nie ma czegos takiego jak kalibracja EGR'a, a silnik ktory podajesz to jest mistubishi wiec nie ta bajka.

A wracajac do tematu, moze akumulator byl za krotko odpiety, odepnij go na 10 minut i podlacz ponownie. Zobacz czy wtedy blad wystapi.
Zmierz tez napiecie nowego akku, jak jest za niskie to moze ten blad wywolac..

Autor:  mur1959 [ 22-11-2010, 13:13 ]
Tytuł: 

witam
moze cos mi sie pokrecilo z tymi oznaczeniami ale wiem napewno ze jest to silnik 16 zaworowy psa 109 koni
tak mi powiedzieli w garazu w ktorym kupilem samochod

Autor:  mur1959 [ 23-11-2010, 06:10 ]
Tytuł: 

sprawa sie rozwiazala po probach z odlaczeniem akumulatora ktore nic nie daly pojechalem do serwisu i po pieciu minutach problem byl rozwiazany
uzyl sdt suzuki ale nic nie kalibrowal tylko wykasowal te bledy
powiedzial ze niewie dlaczego sie pojawily

dzieki wszystkim za zainteresowanie tematem
pozdrawiam

Autor:  ChaMeLeon [ 24-11-2010, 20:16 ]
Tytuł: 

ufff fajnie że się wyjaśniło_

Autor:  Cordoba_2004 [ 02-12-2010, 15:42 ]
Tytuł: 

bo w nowszych autach przy wymianie aku podłącza sie 12 voltowe aku np do gniazda zapalniczki i ma podtrzymanie jak tego nie zrobisz to się potem cuda dzieją

Autor:  mur1959 [ 02-12-2010, 17:30 ]
Tytuł: 

dobrze o tym wiedziec
dzieki za wskazowke

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/