Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Czemu nic na ten temat nie ma w instrukcji ...?
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=7113
Strona 1 z 1

Autor:  makarena2001 [ 16-11-2010, 15:34 ]
Tytuł:  Czemu nic na ten temat nie ma w instrukcji ...?

Witam !
Mam na imie Krzysztof , a Vitarke XL-7 2.7 V6 2002 posiadam od wiosny i do tej pory niemialem z nia zadnycgh problemow az do momentu kiedy zapialem 4x4 na asfalcie i zaczalem ostro skrecac . Okazalo sie ze auto hamuje i tylne wewnetrzne kolo slizga sie . Logika mi podpowiadala ze ten typ tak moze miec , ale pomocy zaczalem szukac w instrukcji obslugi . Przeciez cos wniej powinno byc o tak waznej sprawie jak jazda 4x4 po asfalcie . Poniewaz nic w instrukcji nie znalazlem udalem sie do ASO SUZUKI , gdzie panowie serwisanci stwierdzili ze "auto ma uszkodzone planetki" w mechanizmie roznicowym i zaproponowali naprawe . Cos mi jednak nadal nie pasowalo i zaczalem najpierw samodzielnie ogladac auto od spodu , potem zglebiac w sieci tajniki centralnego mechanizmu roznicowego , az wreszcie trafilem na to forum gdzie utwierdzilem sie w przekonaniu ze jednak faktycznie " ten typ tak ma " . Jednak dalej niepokoi mnie dlaczego o tak waznej i istotnej sprawie jak zakaz jazdy 4x4 po asfalcie nie poswiecono w instrukcji ani jednej linijki ?????????

Pozdrawiam :
K

Autor:  Karwoś [ 16-11-2010, 20:53 ]
Tytuł: 

W Sx4 w instrukcji USA jest napisane że na stałym 4x4 nie jeździć na asfalcie suchym , nawet mokrym.

Autor:  albin1981 [ 17-11-2010, 00:01 ]
Tytuł: 

twoja vitara nie ma centralnego mechanizmu różnicowego wobec czego 4x4 tylko na ŚLISKICH NAWIERZCHNIACH . a tak nawiasem to o tym piszą wszędzie ,nawet pewnie masz jeszcze naklejkę obok dźwigni zmiany biegów gdzie o tym piszą :szok:

Autor:  makarena2001 [ 17-11-2010, 10:27 ]
Tytuł: 

Mam oryginalna polska instrukcje dana do tego modelu przy zakupie u dealera i niema w niej o tym ani slowa , niema rowniez zadnej naklejki ..Gdyby cos takiego bylo nie zakladalbym chyba tego watka prawda ?

Pozdr :
Mak

Autor:  Karwoś [ 17-11-2010, 21:31 ]
Tytuł: 

Jednym słowem - przy takim napędzie można poruszać się po : błocie, szutrze, śniegu, lodzie. Ewentualnie na asfalcie zasypanym piachem gdzie przyczepność spada poniżej każdego progu.

Autor:  Avalanche [ 17-11-2010, 22:21 ]
Tytuł: 

...albo narazić się na kłopoty i wydatki ;)

Autor:  Karwoś [ 17-11-2010, 23:15 ]
Tytuł: 

Wystarczy że sobie wyobrazicie jakie przeciążenie idzie na napęd i wszystkie końcówki drążków na zakrętach.

Autor:  KACPERO [ 18-11-2010, 12:29 ]
Tytuł: 

witam
u mnie w instrukcji jasno napisane jest że jazda z 4H to jazda terenowa, lub na śliskich nawierzchniach(mokre, pokryte śniegiem, błotniste)
natomiast z 4L to jazda terenowa na grząskich nawierzchniach i do jazdy po stromych i śliskich wzniesieniach

pozdrawiam

Autor:  bst [ 18-11-2010, 15:42 ]
Tytuł: 

Pochwal sie ktory to serwis..
Generalnie naped powinien wytrzymac, natomiast bardzo szybko znikaja przy takiej jezdzie opony..

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/