Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Jaki alternator?
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=7100
Strona 1 z 1

Autor:  przemek.d [ 12-11-2010, 23:00 ]
Tytuł:  Jaki alternator?

Witam
W mojej vitarze posiadam 2 komplety halogenów. Kiedy obydwa są włączone to akumulator nie jest doładowywany. Parametry mojego alternatora: 12V 50A 3416. Jakie powinien miec parametry nowy mocniejszy alternator? Posiadam Vitare 1993 rok

Autor:  mrk2607 [ 13-11-2010, 15:48 ]
Tytuł: 

A jaką mają moc te halogeny? Nowy inny alternator na pewno będzie wymagał przeróbek mechanicznych a czy przyniesie pożądany efekt: (zacytuje z lenistwa) "Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej pojemności potrzeba czasu. Musiałbyś jechać bardzo długo, żeby naładować do pełna akumulator. Jeśli chcesz w miarę szybko naładować dodatkowy akumulator to jedynym wyjściem jest zamontowanie dla niego dodatkowego alternatora z przerobionym regulatorem napięcia. W trakcie ładowania akumulatora prostownikiem, w końcowej fazie ładowania napięcie może osiągnąć poziom 16V. Zwykły regulator utrzymuje napięcie na poziomie 14V. Gdyby podnieść to napięcie do jeszcze bezpiecznego dla akumulatora 14,5V ładowanie przebiegłoby już szybciej. Można byłoby spróbować z napięciem 15V, które jest jeszcze bezpieczne dla urządzeń podłączonych do instalacji, ale już bardzo niezdrowe dla żywotności akumulatora. Jednak czas ładowania uległby znacznemu skróceniu. Przy ładowaniu akumulatora podwyższonym napięciem należy pamiętać o częstym kontrolowaniu poziomu elektrolitu."
Tak więc radze dobry elektryk, schemat i dopiero zmiana w projekcie.

Autor:  bst [ 18-11-2010, 15:57 ]
Tytuł: 

Kolego mrk2607 Twoja odpowiedz jest niestety troche nie na temat.
Pytajacy ma problem tej natury, ze wydajnosc pradowa istniejacego alternatora jest nizsza niz zapotrzebowanie.
Tylko wydaje mi sie, ze niekoniecznie jest to prawda.

Jakie masz te halogeny? 4x100W? Pradu powinno wystarczyc na styk, moze zle sa podlaczone te halogeny i po prostu masz spadek napiecia na przewodach (min. tymi ktore daja ladowanie akumulatora).
Ja w starej vitarze mialem wentylator chlodnicy o mocy 350W, nie przeszkadzal w ladowani akumulatora.
anyway, mozna dopasowac alternator bosha 90A, mozna przewinac/przerobic istniejacy i wyciagnac z niego 100-120A, cos takiego robili w warszawie na ul spytki z meleszyna.
najprosciej, podjedz do zakaldu ktory regeneruje alternatory, powinni dobrac z takim samym mocnowaniem a wiekszej mocy.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/