Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 21-07-2025, 02:03

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 17-08-2010, 16:56 
Offline

Rejestracja: 09-01-2009, 20:32
Posty: 75
Witam! Moje zapytanie do Was dotyczy tego problemu: Posiadam vitarę 2.0D I/C Turbo z 1997r. Auto jak jest zimne odpala od strzała, ale jak pojeżdżę chwilę po mieście i temperatura silnika sie nagrzeje to już odpala ciężej, trochę mnie to denerwuje, bo inne diesla odpalają od strzała czy zimne czy ciepłe. Nie jestem też do końca pewien ale jak już się rozgrzeje to chyba jest też trochę słabsza. Jak jest z waszymi vitarkami-dieslami ?

silnik: 2.0TD 87km- Mazdy


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-08-2010, 08:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-07-2009, 10:47
Posty: 333
Lokalizacja: Tarnów
Odepnij jej na chwile przed zapaleniem gdy jest ciepła czujnik temp cieczy chłodzącej i zobacz efekt .

A jeśli to nie pomoże to weź lodu z lodówki do worka w postaci małych kostek połóż na pompie paliwa i zapal. Zobacz różnicę

metody prymitywne ale skuteczne do diagnostyki no ale od czegoś trzeba zacząć.

Ten silnik mazdy jest dobry wytrzymały ale defacto bardzo skomplikowany


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-08-2010, 12:38 
Offline

Rejestracja: 09-01-2009, 20:32
Posty: 75
Dzięki za informacje kolego. Miałbym do ciebie jeszcze taką prośbę, gdybyś mógł powiedzieć mi który to jest dokładnie czujnik bo tam są 3 obok siebie tzn. 2 u góry i jeden na dole. Wypiąłem ten na dole i wtedy na desce rozdzielczej nie pokazało mi temp silnika- czy to o tego chodzi, bo czytałem gdzieś na innym forum, że ten odpowiada tylko aby poinformować nas o temperaturze silnika, a ten drugi (nie wiem właśnie który) przesyła informacje o temperaturze silnika do komputera i jak jest walnięty to samochód ciężko odpala jak jest ciepły.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-08-2010, 13:11 
Offline

Rejestracja: 09-01-2009, 20:32
Posty: 75
Odpiąłem na chwilę jeden z tych czujników, które znajdują się nad czujnikiem cieczy chłodzącej, samochód zapala od razu ale cały czas świeci się kontrolka świec żarowych- tzn nie gaśnie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-08-2010, 14:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-07-2009, 10:47
Posty: 333
Lokalizacja: Tarnów
Ja ten silnik rozbierałem raz w życiu i nieźle kląłem bo to wbrew pozorom skomplikowany silnik
Tak masz racje jeden czujnik idzie do szafy i informuje nas
i jeden idzie do ECU i na jego podstawie wskazań komp dobiera dawkę paliwa.

I teraz musisz sprawdzić jak odepniesz który jest poprawa no i wtedy go wymienić .

Przed wymianą trza go sprawdzić omomierzem jakie daje wartości zimny i nagrzany czy cokolwiek daje czy zwiera no i wtyczkę i okablowanie sprawdzic

Nie jeździj tak z takim czujnikiem i sytuacją że musisz długo kręcić rozrusznikiem bo będzie do wymiany rozrusznik i aku.

Nie wiem w jakiej cenie masz czujnik chyba nie tanio do tego modelu.

Wymiana i diagnoza to wersja dla mechaników

Jest też wersja niby partacka ale skuteczna , robi się tak że przecina się kable od tego czujnika wyprowadza się sygnał do kabiny kierowcy a tam się montuje zwykły mały wyłączniczek no i jak zapalasz to odcinasz ten czujnik a potem go załączasz.

Celem jest zrobienie takiego manewru żeby Ecu czyli sterownik nie widział temp silnika przy jego starcie , potem już powinien widzieć bo inaczej będzie niedogrzany i spalanie będzie wieksze.


A no i taką instalację można wykonać na przekaźniku , który włącza ten obwód 5 sekund po zapaleniu

wydawało by się że taaka metoda to szaleństwo ale nie do końca .
Często pompa wysokiego ciśnienia wyrabia się i psuje się tak że chodzić by mogła jeszcze długo ale na ciepłym silniku gdy paliwo jest rzadsze podaje go mniej jest rozszczelniona. no i z taką instalacją będzie chodzić długo ................a w przeciwnym razie trzeba wymienić pompę lub regenerować .

Jest też 3 droga programatorem zmienić mapy wtrysku żeby dawał większą dawkę na starcie ( może można to zrobić mechanicznie na pompie - ale tego nie wiem ) Tylko że w tym Ecu nie wiem czy się ktoś podejmie takiej operacji z uwagi na rzadkość tego elementu i inne trudności o których ciężko pisać .


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]