Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

GRAND VITARA ROZRZĄD.
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=6379
Strona 1 z 2

Autor:  jabollpol [ 25-06-2010, 16:54 ]
Tytuł:  GRAND VITARA ROZRZĄD.

WITAM MAM GRAND VITARKĘ 2006R. W BENZYNIE.PRZEBIEG 60 000. CZY JEST MOŻLIWE PO TAKIM PRZEBIEGU ABY COŚ SIĘ DZIAŁO Z ROZRZĄDEM? POZDRAWIAM ICZEKAM NA ODPOWIEDŻ.

Autor:  maro [ 26-06-2010, 21:12 ]
Tytuł:  rozrząd

witam.W tym modelu o rozrząd nie musisz się martwić jes wieczny bo jest łańcuch

Autor:  Cordoba_2004 [ 30-06-2010, 20:36 ]
Tytuł: 

wszystko trzeba sprawdzić bo jak się urwie to co staniesz i powiesz silnikowi

"zaraz przecież nie musiałem się tu martwić o rozrząd"

Autor:  Karwoś [ 04-07-2010, 21:14 ]
Tytuł: 

Czy to jest silnik 2.0 - taki sam jak w SX4 z USA?? - chodzi mi o to cz to wlasnie ten ma łańcuch??

Autor:  SX4ever [ 04-07-2010, 22:34 ]
Tytuł: 

Karwoś pisze:
Czy to jest silnik 2.0 - taki sam jak w SX4 z USA?? - chodzi mi o to cz to wlasnie ten ma łańcuch??

Silniki 2.0 DOHC, montowane w SX4 na rynek amerykanski (VIN: JSAGY############, JS2Y#############) maja rozrzad sterowany lancuchem.

Obrazek Obrazek

Autor:  Watercat [ 09-07-2010, 17:24 ]
Tytuł:  wieczny rozrząd w Vitarach

Rzeczywiście w instrukcjach naszych aut brzmi taki zapis ale to tylko pobożne życzenia.
Przejechałem swoją XL7 90 tyś mil i...rozrząd słychać tak że w serwisie sugerowali żebym już nie odjeżdżał. Na moje pytanie czy to możliwe usłyszałem że nie tylko możliwe ale zdarza się coraz częściej.
A w XL7 jest co wymieniać;
3 łańcuchy
5 ślizgów
3 napinacze
4-5 kółek
Uszczelki itp
Razem w cenach serwisowych ok 5 tyś. + robocizna.
Mało prawdopodobne aby posypało się wszystko, więc czy ktoś z Was już ten temat przerabiał i wie co najczęściej podlega wymianie?

[Edit]
Czy ktoś z Was dysponuje może schematem rozrządu w XL7?
Po naprawie będe mógł podzielić sie kilkoma praktycznymi informacjami na temat tego co znalazłem w środku i na co należy uważać, pozdrawiam

Proszę nie pisać 2 komentarzy pod rząd, ale używać opcji "Zmień" - Sebastian

Autor:  holly [ 09-07-2010, 18:58 ]
Tytuł:  Re: schemat rozrządu w XL7

jeśli to ta sama jednostka co w gv 2,7 v6 to może coś się znajdzie

Autor:  Watercat [ 09-07-2010, 19:47 ]
Tytuł: 

Tak to dokładnie ta sama jednostka V6 2,7 184 KM
Będę wdzięczny zanim go zacznę rozbierać to kada podpowiedź się przyda :-)

Autor:  KozioŁ [ 09-07-2010, 23:02 ]
Tytuł: 

I z grubsza ten sam rozrząd co w 2.0 i 2.5 V6

Schematy są, tu instrukcja jak się do nich dostać:

http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=23&t=3556

8)

Autor:  holly [ 10-07-2010, 09:22 ]
Tytuł: 

mam serwisówkę do 2,7 v6, jeśli chcesz podeślę Ci na maila, tu nie ma gdzie wrzucić. Podaj adres mailowy, zaznaczam, że jest po angielsku.

Autor:  Watercat [ 10-07-2010, 11:28 ]
Tytuł: 

mam problem z przejściem dalej po wpisaniu http//detali.ru, pojawia się komunikat jakiegoś błedu :-(

Autor:  KozioŁ [ 10-07-2010, 21:36 ]
Tytuł: 

Wpisujesz http://detali.ru ? Ten dwukropek ma znaczenie. ;)

Jeżeli nadal są problemy to nie mam pojęcia czemu, napisz co chcesz znaleźć to poszukam w wolnej chwili.

Autor:  Watercat [ 11-07-2010, 09:21 ]
Tytuł: 

Dwukropek pomógł, ale na kolejnej stronie mogę wejść do każdego auta...poza suzuki :-(
Szukam dokładnego schematu rozrządu w XL 7 2,7 V6 najchętniej z numeracją części.

[Edit]
DOCHODZĘ DO TAKIEGO MOMENTU I TO WSZYSTKO...


Уточнение параметров модели Suzuki

Поиск по коду JS3TX-92VX5-41013
Модель Рисунок Деталь

Proszę nie pisać 2 komentarzy pod rząd, ale używać opcji "Zmień" - Sebastian

Autor:  KozioŁ [ 11-07-2010, 22:11 ]
Tytuł: 

U mnie działa :lol:

Obrazek

№ Код Название шт 2WD шт 4WD Информация
1 12741-85FA0 SPROCKET, CAM SHAFT TIMING 1 INTAKE RH
2 12742-85FA0 SPROCKET, CAM SHAFT TIMING LH 2
3 09103-12049 BOLT, PULLEY (12X25) 3
4 09206-05001 PIN 3
5 12745-85FA0 SPROCKET, IDLER NO.1 1
6 12747-85FA0 SHAFT, SPROCKET IDLER NO.1 1
7 12748-85FA0 WASHER, SPROCKET IDLER NO.1 1
8 07130-10353 BOLT 1
9 12750-85FA0 SPROCKET, IDLER NO.2 1
10 12752-85FA0 SHAFT, SPROCKET IDLER NO.2 1
11 01421-10753 STUD BOLT 1
12 08316-10103 NUT 1
13 12761-85FA0 CHAIN, TIMING 1ST 1
14 12771-85FA0 GUIDE, TIMING CHAIN NO.1 1
15 12811-85FA0 TENSIONER, TIMING CHAIN 1
16 12812-73G10 SPACER, TIMING CHAIN TENSIONER 1
17 09108-08200 STUD BOLT 1
18 08316-10083 NUT 1
19 12772-85FA0 GUIDE, TIMING CHAIN NO.2 1
20 12762-85FA0 CHAIN, TIMING 2ND RH 1
21 12773-85FA0 GUIDE, TIMING CHAIN NO.3 1
22 01550-06123 BOLT 2
23 12763-85FA0 CHAIN, TIMING 2ND LH 1
24 12774-85FA1 GUIDE, TIMING CHAIN NO.4 1
25 01550-06163 BOLT 2
26 12775-85FA0 GUIDE, TIMING CHAIN NO.5 1
27 12776-85FA0 BOLT 4
28 12780-85FA0 JET, TIMING CHAIN 1
29 01550-06123 BOLT 1
30 12831-85FA5 ADJUSTER ASSY, TENSIONER 1
31 01550-06203 BOLT 2
32 12832-85FA0 ADJUSTER ASSY, TENSIONER NO.2 1
33 01550-06203 BOLT 2
34 12833-85FA2 ADJUSTER ASSY, TENSIONER NO.3 1
35 01421-10353 STUD BOLT 1
36 08316-10103 NUT 1
37 07120-06403 BOLT 1
38 11381-67D00 COVER, TIMING CHAIN 1
39 09206-08001 PIN (6.2X8X11) 2
40 01550-06303 BOLT 25
41 12631-67D00 SPROCKET, CRANK SHAFT TIMING 1
42 11215-67D00 PLUG, TIMING CHAIN COVER 1 E6,E10,E11,E21,E24,E37,E38,E43, E50
43 01550-06123 BOLT 1 E6,E10,E11,E21,E24,E37,E38,E43, E50

Autor:  adriand0088 [ 22-07-2010, 15:12 ]
Tytuł:  Rozrząd - PILNE!!!

Witam, mam trackera 2.0 z 2002r. i pękł mi łańcuch rozrządu. kupiłem cały komplet od GV ale jest problem ze złożeniem bo samochód po chwili przygasa. Konkretnie chodzi mi o te dwie zębatki na górze i ich ułożenie. Jeżeli ktos posiada to bardzo prosze o schemat. Znalazłem taki
http://www.bildercache.de/anzeige.html? ... 32-448.jpg

ale nie wiem czy to ten sam silnik. Bardzo zależy mi na czasie. Dzięki i pozdrawiam

P.S. Jeżeli ktoś ma jakies pytania odnośnie ceny, jak to sie stalo i w ogole to odpowiem na nie ale najpierw musze miec ten schemat

Schemat, do którego podałem link jest od SX4 ale jest to ten sam silnik, który był montowany w GV wersji USA. Dla planujących naprawiać rozrząd w tym modelu informuję, że w InterCarsie nie mają części i twierdzą, że robi to tylko i wyłącznie serwis. Ja kupiłem w hurtowni części do samochodów japońskich i komplet kosztował ponad 1800zł (osobno części nie można kupić-tylko komplet). Do tego doszedł mi szlif cylindra (na szczęście zawory nie były pokrzywione) w cenie 450zł i robocizna. Łańcuch niby taki niezawodny a ja udowadniam, że jest inaczej i strzeliły mi oba przy przebiegu 189000km. Samochód sprowadzony przeze mnie z Kanady rok temu i w Europie na pewno nikt nic z nim nie robił (myślę, że takie kombinacje za Oceanem to temat nierealny) także chyba rozsypał się sam z siebie. Jeżeli ktoś będzie potrzebował pomocy w tym temacie to postaram się pomóc w miarę możliwości. pozdrwienia

Autor:  SX4ever [ 22-07-2010, 20:03 ]
Tytuł: 

niepotrzebnie otwierales nowy watek, mogles kontynuowac ten juz istniejacy:
viewtopic.php?t=6379

Obrazek Obrazek Obrazek

Racja. Wątek niniejszy przyłączyłem do wcześniejszego - Sebastian

Autor:  adriand0088 [ 23-07-2010, 11:52 ]
Tytuł: 

Jeszcze jedno pytanie. Silnik mam już złożony ale po odpaleniu na wolnych obrotach coś stuka w silniku. Przy lekkim gazowaniu już jest cicho. Wie ktos co to może być???

Autor:  kaziko [ 24-07-2010, 20:45 ]
Tytuł: 

no cóż wszystko może sie wysypać. ale generalnie rozrząd łańcuchowy jest liczony na czas życia silnika.

Autor:  KozioŁ [ 24-07-2010, 21:38 ]
Tytuł: 

W Mercedesie 124 może i tak ale na pewno nie w suzukach. :lol:

Autor:  adriand0088 [ 24-07-2010, 21:46 ]
Tytuł: 

nie to było problemem. Niestety rozrząd mozna kupić tylko w komplecie. Osobno tylko w serwisie. Napinacz był trefny i na wolnych obrotach łańcuch był tak luzny, że uderzał o pokrywe silnika. Założyłem stary bo żeby reklamować musiłąbym wszystko demontowac i oddac komplet. Teraz jest juz ok

Autor:  kaziko [ 25-07-2010, 10:51 ]
Tytuł: 

być może, ale 60 tys km na lancuchowy rozrząd to bardzo mało biorac pod uwage, ze paskowe wytrzymują dwa razy tyle bez problemu. czytalem na jakims kanadyjskim forum, ze ludziom rozrzad zaczyna grzechotac w GV I po 200tys mil (nie km). wiec tu opisywany przypadek to albo wyjatek potwierdzajacy regule, albo mocno przekrecony licznik.

Autor:  Mcdaniels [ 29-09-2010, 11:48 ]
Tytuł: 

GV 2.7 2007r. 184hp 2WD USA - mi w servisie sprawdzał w programie servisowym że łańcuch ma wystarczyć na 300 000km i powiedział że jest przypisany na żywotność silnika. I tak czytałem na zagranicznych forach. Jeszcze jedno podobno silniki po 2006 2.7 sa po liftingu właśnie z tym łańcuchem, nie wiem czy to prawda.

Autor:  mariomix [ 21-12-2010, 11:57 ]
Tytuł: 

A jak wygląda temat wymiany rozrządu w GV 1.9 DDiS ? Mechanior powiedział, że trzeba pas przedni i chłodnice wyciągać bo nie odkręci śruby koła na samym dole. Co Wy na to ?

Autor:  Cordoba_2004 [ 21-12-2010, 13:32 ]
Tytuł: 

mhm no wyjmować to nie trzeba ale poluzować na pewno tak , różne są szkoły i chęci.
Generalnie to chłopak chce wszystko zrobić dobrze mieć ładny dostęp i wyjmuje inny woli kombinować luzować itd

ps.
W sumie zawsze się zastanawiałem co klienta obchodzi co ja jako mechanik muszę wyjąć a co poluzować :)
Ale po latach zrozumiałem że taka informacja ma na celu pokazać klientowi ile to ja biedny mechanik rzeczy muszę zrobić nim Ci to wymienie :)

Autor:  mariomix [ 21-12-2010, 20:39 ]
Tytuł: 

Nie chodzi o to ile on się narobi ale ile ja zapłacę dodatkowo, jeśli powyciąga chłodnice to trzeba ściągnąć czynnik chłodniczy od klimy a potem go wpuścić spowrotem, nie wspomnę już o układzie chodzenia. za te wszystkie czynności chce kasiorkę. Nie wspominał mi o poluzowaniu czegokolwiek ale o demontażu bo musi kluczem pneumatycznym dostać się do śruby a ten klucz nie taki mały.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/