Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Zbyt wysokie spalanie Vitara 1.6 8V 1991r https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=6082 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | arthur [ 02-04-2010, 18:52 ] |
Tytuł: | Zbyt wysokie spalanie Vitara 1.6 8V 1991r |
Witam, Mam pewien problem w mojej (właściwie mojej dziewczyny) Viertarze. Spalanie oscyluje w granicach 18-19 litrów w mieście. Jak na silnik 1,6 wydaje mi się za dużo. ![]() Chciałem sprawdzić jakie błędy wykaże komputer. Okazało się dopiero wtedy że nie ma żarówki check engine. Po jej założeniu okazało się, że kontrolka cały czas pokazuje kod 12, czyli brak błędów. ![]() Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Pomóżcie proszę, bo na paliwo nie wyrabiam. ![]() |
Autor: | dan911 [ 03-04-2010, 19:37 ] |
Tytuł: | filtr powietrza, opony ciśnienie |
sprawdziłbym filtr powietrza czyt niezapchany, czy cisnienie w oponach jest dobre, i najlepiej zeby były szosowe i nie za szerokie- bo to zwieksza spalanie, ustalić czy silnik jest faktycznie ok- i zapytaj dziewczyny czy zna i stosuje sie do zasad tzw. Eco-driveingu ![]() |
Autor: | KozioŁ [ 03-04-2010, 20:33 ] |
Tytuł: | |
Te 19 litrów to gazu czy benzyny? Vitara standard na szosówkach czy zmota na simexach? Więcej danych kolego. ![]() |
Autor: | arthur [ 03-04-2010, 21:11 ] |
Tytuł: | |
A więc po kolei: - Filtr powietrza nowy - Ciśnienie w oponach właściwe (oponki 225 szosowe) - Viertara nie posiada instalacji "podtlenku propan butanu" (LPG) ![]() - Samochód użytkowany może bez eco-drivingu ale i nie katowany. Normalna jazda - 2800 - 3000 i następny bieg. ![]() Co masz na myśli pisząc: sprawdzić czy faktycznie silnik jest OK? Właśnie nie wiem jaka może być przyczyna... ![]() |
Autor: | makaron1971 [ 03-04-2010, 22:21 ] |
Tytuł: | |
Za wiele nie zrobisz. Kolega pisząc czy silnik jest OK, miał pewnie na myśli czy nie jest mocno zużyty. Na Eco drivingu zaoszczędzisz może 1,5 litra paliwa na 100km. Sprawdź czy zapłon jest własciwie ustawiony. Czy to silnik z jednopunktowym wtryskiem paliwa czy wielopunktowym? |
Autor: | dan911 [ 04-04-2010, 08:04 ] |
Tytuł: | 18-19 to faktycznie sporo |
18-19 to faktycznie sporo jak na 1,6- to 8 zaworowy 80km?? czy 16zaworowy 97?- rocznik 1991? wersja krótka??z tego co widze po raportach spalania to niepowinna przekraczac 10-13l(co itak przy dzisiajszych cenach benzyny jest baardzo dużo), chyba że auto jeździ na bardzo krotkich odcinkach w gęstym ruchu miejskim?? wtedy spalanie może być znacznie wyzsze ,zwłaszcza w zimie- wtedy LPG albo komunikacja miejska ![]() |
Autor: | KozioŁ [ 04-04-2010, 17:33 ] |
Tytuł: | |
Moim zdaniem coś jest nie tak. 8v pali dużo ale nie aż tak na szosowych kołach. Napisz skąd jesteś to może w okolicy znajdzie się specjalista od vitar. ![]() |
Autor: | arthur [ 05-04-2010, 19:52 ] |
Tytuł: | |
silnik 8V, 80KM, wersja krótka, rocznik 1991, wtrysk jednopunktowy. Co do lokalizacji to jest Kraków. ![]() Napęd na 4 buty jest rozpięty - specjalistą nie jestem ale z rozpięciem napędów radze sobie ![]() |
Autor: | makaron1971 [ 05-04-2010, 22:19 ] |
Tytuł: | |
Moje skromne zdanie: sprawdzić czy wtrysk nie przelewa paliwa, czy paliwo gdzieś nie ucieka, zapłon już wcześniej wymieniałem. Jeszcze może być uszkodzona sonda Lambda (mimo tego że błędów nie ma). W takiej kolejności jak sprawdzisz to nie wydasz od razu nie potrzebnie na sondę jak się okaże że to jakiś wężyk albo przewód. Od początku tak dużo paliła czy od jakiegoś czasu? |
Autor: | KozioŁ [ 06-04-2010, 22:51 ] |
Tytuł: | |
arthur pisze: silnik 8V, 80KM, wersja krótka, rocznik 1991, wtrysk jednopunktowy. Co do lokalizacji to jest Kraków.
![]() Napęd na 4 buty jest rozpięty - specjalistą nie jestem ale z rozpięciem napędów radze sobie ![]() suzuki.info.pl <--- tam na forum zapytaj, temat spalania zawsze wywołuje poruszenie. ![]() |
Autor: | arthur [ 07-04-2010, 21:10 ] |
Tytuł: | |
Dziękuję wszystkim za pomoc. Będę kombinował... ![]() |
Autor: | makaron1971 [ 09-04-2010, 20:24 ] |
Tytuł: | |
Koledzy wspominali wcześniej o różnych możliwych powodach. Usystematyzuję to dodam coś od siebie ![]() -Układ zapłonowy: ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu -świece: trzeba co jakiś czas wymienić. Takie jak są NGK! -komputer raczej sprawny -"przymulenie" może być spowodowane mniejszą już sprawnością pompy paliwa. Zanurzona w baku. -złącze diagnostyczne jest przy akumulatorze. Cztery piny zasłonięte gumową osłoną. Sprzwdź czy ktoś nie wsadził tam zwory lub przewody nie są uszkodzone. Lampka "Check engine" zapala się tylko w przypadku błędów zapisanych w jednostce sterującej lub mruga "1 i 2" lub jakieś inne kody w przypadku zwory na złączu diagnostycznym. Pytaj o co chcesz jak będę wiedział to odpowiem. Jak nie to nie będę wymyślał. Vitarę swoją rozbieram i składam co chwilę. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |