Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

GV czujnik EGR - wjazd w błoto = 100 PLN ?
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=6002
Strona 1 z 1

Autor:  janek72 [ 12-03-2010, 09:37 ]
Tytuł:  GV czujnik EGR - wjazd w błoto = 100 PLN ?

Słuchajcie to już drugi raz. Zapaliła się kontrolka check engine. Odpięcie aku nie pomogło. Pali się dalej. Jadę do serwisu i znowu to samo - czujnik EGR. Dodatkowo wyczyszczenie i konserwacja tegoż czujnika zawalonego błotem. Ja prywatnego kanału nie mam więc płacę.
No to jak to z tą Vitarą - terenowe, ale w błoto nie wjeżdżać ?
:) :) :)
Czy może ten czujnik jakoś hmm usunąć na stałe?

Autor:  Cordoba_2004 [ 14-03-2010, 22:18 ]
Tytuł: 

tak jest możliwe zaślepienie zaworu egr poszukaj w necie
na forum klubu pegeuta jest dużo o tym

Autor:  makaron1971 [ 16-03-2010, 00:21 ]
Tytuł: 

W którym miejscu jest czujnik EGR? Nie zawsze zaśplepienie EGR daje dobre efekty. Najczęściej pomaga (nie wiele) w starych modelach silników. Nowe nie bardzo daję radę. Chodzi głównie o elektronikę i masęinnych czujników.

Autor:  janek72 [ 10-04-2010, 22:22 ]
Tytuł: 

Właśnie, w którym miejscu jest ten czujnik? Od czasu ostatniej interwencji (skasowanie błędów, czyszczenie i konserwacja czujnika) nie wjechałem już w żadne błoto i pomimo tego dziś znowu lampka check engine się zapaliła. O co tu w ogóle chodzi? To jest czujnik czy jakiś zawór? Podobno wymiana na nowy jest dość kosztowna.

Autor:  KozioŁ [ 11-04-2010, 07:16 ]
Tytuł: 

EGR kieruje część spalin z powrotem do cylindrów. Ja bym szukał przy kolektorze wydechowym. ;)

aa i oczywiście można go zaślepić i problem z głowy tylko auto mniej ekologiczne. ;)

Autor:  dan911 [ 16-04-2010, 10:58 ]
Tytuł: 

koziou pisze:
EGR kieruje część spalin z powrotem do cylindrów. Ja bym szukał przy kolektorze wydechowym. ;)

aa i oczywiście można go zaślepić i problem z głowy tylko auto mniej ekologiczne. ;)

wystarczy zaślepienie?? czy trzeba też elektronike "oszukać" w jakiś sposób?? i jak sie objawia awaria tego ERG??

Autor:  KozioŁ [ 17-04-2010, 19:34 ]
Tytuł: 

Aż tak to się nie znam żeby Ci odpowiedzieć. ;)

Autor:  dan911 [ 14-05-2010, 17:56 ]
Tytuł: 

Mam pytanie gdzie dokładnie znajduje sie ten zawór?? widac go od góry po otwarciu maski?? ma ktoś fotke, jak wygląda jego czyszczenie??

Autor:  adaple [ 25-07-2010, 10:43 ]
Tytuł: 

Witam może ktoś opisać gdzie znajduje się ten zawór EGR??

Autor:  kaziko [ 25-07-2010, 10:58 ]
Tytuł:  Re: GV czujnik EGR - wjazd w błoto = 100 PLN ?

janek72 pisze:
...
No to jak to z tą Vitarą - terenowe, ale w błoto nie wjeżdżać ?
:) :) :)
Czy może ten czujnik jakoś hmm usunąć na stałe?


powiem tak : jakis czas temu chcialem zrobic promocje w ktorej nagroda mial byc hummer h3 na tydzien. agencja ktora posiada takie samochodu do wynajecia powiedziala , ze nie ma problemu, pieniadze byly rozsadne, ale przestrzegli, ze to nie jest samochod to jazdy po polu i dolach, a juz nie daj boze wjechac w wode... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: wiec co sie dziwisz GVce? :lol: :lol: :lol: :lol:

Autor:  janek72 [ 10-08-2010, 22:04 ]
Tytuł: 

Zasada postępowania z EGR, kontrolka check-engine:
1. Odłączyć aku.
2. Policzyć do 15. Jak liczymy do 10, błąd zostanie. Jak policzymy do 20, samochód musi się uczyć na nowo biegu jałowego i radio trzeba od nowa programować.
3. Podłączyć aku.

:)

Autor:  janek72 [ 17-10-2010, 17:31 ]
Tytuł: 

Ponieważ już błędy EGR pojawiają się co tydzień (!) mam pytanie, czy ktoś z Was
- zaślepiał egr w Grand Vitara?
- wymieniał zawór egr na inny - używany - na Allegro ok. 200 PLN
- wyczyścił zawór

i czy pomogło?

Autor:  bst [ 10-11-2010, 16:00 ]
Tytuł: 

Czy mozna zaslepic EGR zalezy czy jest sterowany podcisnieniowo czy elektronicznie.
Ten pierwszy mozna, ten drugi - nie.
Nie piszesz jaki masz tam silnik wiec trudno CI pomoc.

Autor:  janek72 [ 10-11-2010, 16:54 ]
Tytuł: 

1590 cm3 16V 69 kW - oto mój silnik :)

Autor:  janek72 [ 30-11-2010, 11:57 ]
Tytuł: 

Podpiąłem kupiony na Allegro inny EGR pasujący i samochód nie nadawał się do jazdy, falujące obroty, dygotki, gaśnięcie silnika. Wróciłem do starego EGR na razie ale mam pytanie: Otóż sprzedawca się zarzeka, że ten EGR jest prawie nowy i na pewno sprawny. Czy potrzebna jest jakaś kalibracja na poziomie elektroniki? Oprócz odpięcia akumulatora? Sprawdzałem omomierzem ten EGR i wykazuje taką samą oporność jak mój oryginalny, tj. ok. 22 om.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/