Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

ddis niedomaga
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=5996
Strona 1 z 1

Autor:  klakiersss [ 10-03-2010, 11:30 ]
Tytuł:  ddis niedomaga

Witam, mam grand vitare z 1.9 ddis ktora przestala jezdzic jak powinna, samochod traci moc, dusi sie, pali wiecej i zapale sie kontrolka od imo ale wedlug instrukcji moze ona oznaczac wiele na komputerze diagnostycznym najpierwpokazywalo blad przeplywki ale to zostalo wymienione na nowy produkt a aso, teraz pokazuje ze cos jest nietak z jakims zaworem recykulacji spalin czy jakos tak, wyczyscilem wczoraj ten zawor ktory byl bardzo zasyfiony ale dalej jest to samo ze samochod niejedzie spotkal sie ktos z podobnym przypadkiem? czy moze trzeba przejechac pare kilometrow po zlozeniiu tego do kupy zeby ten zaworek sie tam ladnie zaadoptowal do ustawien silnika?

Autor:  Cordoba_2004 [ 10-03-2010, 12:29 ]
Tytuł: 

Popytaj fachowców od renóweczek , problem polega na tym że to taki łańcuszek narpawiasz jedno a się okazuje że wali się drugiem , potem zwykle pompa , lub w wtryski przepustnica a jak się na końcu okazuje syfne paliwo

Autor:  klakiersss [ 10-03-2010, 12:59 ]
Tytuł: 

a i jeszcze dododam do tematu ze jak zapala ta kontrolka od imo to samochod zaczyna chodzic dobrze, i z ostatniej chwili po malych testach po dolaczeniu przeplywki nawet z niepalaca sie kontrolka chodzi dobrze

Autor:  Cordoba_2004 [ 14-03-2010, 22:19 ]
Tytuł: 

reno król lawet - słynny ddis :)

Autor:  Benks [ 17-03-2010, 15:49 ]
Tytuł: 

Witam, mam podobny problem tzn. zapaliła się kontrolka imo i stracił moc. Aktualnie auto jest u mechanika i będzie wymieniana przepustnica. Ciężko mi znaleźć na rynku wtórnym przepustnicę, jest to silnik od renault więc moje pytanie jest następujące w jakim modelu renault były takie przepustnicy. W każdym z silnikiem 1.9 dci ? myślę że jeszcze gra rozchodzi się o ilość koni. Będę wdzięczny za podpowiedź

Autor:  Cordoba_2004 [ 17-03-2010, 19:11 ]
Tytuł: 

Tego to nie wiem przypuszczam że trzeba podmienić na próbę albo co najmniej obaczyć organoleptycznie np na szrotach.
Ponieważ jest to silnik taki jak w "królowej lawet" czyli lagunie, więc może być milion dziwnych problemów ze sterowaniem tym silnikiem ze sterownikiem .
W innych markach tak się nie robi ale w lagunie przy dziwnych problemach po prostu podmienia się sterownik, zwykle problemy ustępują wtedy.

Kiedyś mieliśmy na warsztacie lagunę w której po naciśnieciu na hamulec zapalały się kierunkowskazy , pomogła tylko wymiana sterownika.

Autor:  czoboki [ 17-03-2010, 23:50 ]
Tytuł: 

Cordoba_2004 pisze:
reno król lawet - słynny ddis :)


Wiesz czy Ci się wydaje, że wiesz o czym piszesz? :roll:
Jesteś przekonany, że to są identyczne silniki w całości łacznie z osprzętem?
Czy może opierasz się na Lagunach tylko? Jeśli rownież na Suzuki to prosze o listę usterek w Suzuki, a nie w Lagunie.
Znam wiele GV z tym silnikiem i problemów z nimi (silnikowych) to raczej niewiele spotkałem. :roll:

Autor:  Cordoba_2004 [ 19-03-2010, 22:21 ]
Tytuł: 

Stwierdzam subiektywnie................

1. Oczywiście że nie są identyczne
2. Te auta są jeszcze zbyt młode by mówić o usterkowości
zapewniam że ludzie będą dużo bardziej szukali hdi niż ddis
3. Nie o usterkowość samego silnika chodzi lecz jego osprzętu elektroniczno sterującego.
4. Dorabiam w warsztacie i niby mały prowincjonalny warsztacik na uboczu ale trochę klientów zmieniło hdi na ddis i i co raz to który wymienia na rav powód osprzęt sterujący silnika

Autor:  czoboki [ 19-03-2010, 23:34 ]
Tytuł: 

Cordoba_2004 pisze:
Stwierdzam subiektywnie................

:wino:

Cordoba_2004 pisze:
2. Te auta są jeszcze zbyt młode by mówić o usterkowości, zapewniam że ludzie będą dużo bardziej szukali hdi niż ddis

Fakt, młode (choć takich z przebiegami zdecydowanie powyżej 100000 już trochę jest) i jest ich mniej niż Lagun co też ma znaczenie :)
HDI czy DDIS - to sie okaże za kilka lat :)

Cordoba_2004 pisze:
3. Nie o usterkowość samego silnika chodzi lecz jego osprzętu elektroniczno sterującego.
4. Dorabiam w warsztacie i niby mały prowincjonalny warsztacik na uboczu ale trochę klientów zmieniło hdi na ddis i i co raz to który wymienia na rav powód osprzęt sterujący silnika


No właśnie. W Lagunach problemy były z elektroniką. Tu (o ile wiem) elektronika i znaczna część osprzętu jest inna. Pamiętać też warto, że wiele wad czy złych rowiązań można było, na podstawie doświadczeń z Laguną, wyeliminować. Czy to zrobiono czas pokaże.
Na tą chwilę większość zatrzeżeń dotyczących GV DDIS dotyczy dynamiki auta.
Co do zamiany na RAV, to myślę, że nie tyle z powodu problemów z osprzętem ile właśnie dynamika, komfort jazdy, spalanie, jakość wykonania są powodem zamiany.

Nie ma specjalnego znaczenia jak duży i gdzie się mieści warsztat. Istotne jest doświadczenie i fachowość mechaników :)

Autor:  Cordoba_2004 [ 20-03-2010, 08:08 ]
Tytuł: 

Zgadzam się z każdym słowem przedmówcy

Autor:  czoboki [ 20-03-2010, 14:39 ]
Tytuł: 

Cordoba_2004 pisze:
Zgadzam się z każdym słowem przedmówcy


8) :skromny:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/