Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Opis wymiany rozrządu https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=5986 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | walek149 [ 07-03-2010, 21:41 ] |
Tytuł: | Opis wymiany rozrządu |
Witam wszystkich ponownie ,ma ktoś może instrukcję jak wymienić rozrząd w gv 2.0 hdi 109 km z roku 2002 ? jeśli tak to poproszę a może ktoś to juz robił i da mi kilka wskazówek ? |
Autor: | Cordoba_2004 [ 07-03-2010, 21:42 ] |
Tytuł: | |
a wymieniałeś kiedyś jakiś pasek rozrządu ? |
Autor: | walek149 [ 07-03-2010, 21:47 ] |
Tytuł: | |
ogólnie rzecz biorąc nie ale widziałem kilka przypadków jak to wyglada i chciałbym tym razem zrobić to sam |
Autor: | Cordoba_2004 [ 07-03-2010, 21:57 ] |
Tytuł: | |
mhm no to ciężka sprawa ale najważniejsze to żeby Ci się koła nie poprzesuwały bo - auto potem może nie palić - dymić - nie mieć przyśpieszenia http://www.youtube.com/results?search_q ... type=&aq=f na początek pooglądaj te filmy co prawda auto nie to ale zasada ta sama i ogólnie dużo Ci to da.... http://images.google.pl/images?q=camsha ... =pl&tab=wi http://images.google.pl/images?um=1&hl= ... q=&start=0 Teraz tak blokady by się przydały chyba że umiesz sobie je zrobić lub zablokować metodą z klinami.... Musisz zablokować wałek rozrządu wał korbowy pompę Musisz to zrobić precyzyjne dokładnie przesunięcie o mały ząbek i katastrofa pełna . Tam masz znaki zresztą .... [Edit] radzę przejrzeć wszystkie filmy i wszystkie opisy niż potem żałować to nie jest robota na zasadzie jak zle zrobię to nic się nie stanie , własnie się stanie http://www.youtube.com/results?search_q ... type=&aq=f Proszę edytować swoje posty zamiast pisać dwa pod rząd - Sebastian |
Autor: | walek149 [ 07-03-2010, 22:01 ] |
Tytuł: | |
dzięki bardzo kolego zaraz zabieram sie za przeglądanie tego wszystkiego [Edit] wszystko bardzo fajnie ja wcześniej też przeglądałem podobne rzeczy z tym że faktycznie nie czuje się aż tak bardzo na siłach żeby to zrobić wg zasady ogólnej wolałbym jednak jakiś instruktarz właśnie od mojej gv hdi Proszę edytować swoje posty zamiast pisać dwa pod rząd - Sebastian |
Autor: | Cordoba_2004 [ 07-03-2010, 22:07 ] |
Tytuł: | |
najważniejsze jest samo naciągnięcie paska nałożenie przed zdjęciem starego zrób sobie fotkę poglądową aby w razie czego wiedzieć co i jak było zamontowane Aby mieć pewność policz sobie ząbki paska od znaku do znaku i pamiętaj musi być co do ząbka tak samo - możesz dla pewności wykonać dodatkowe pomocnicze znaki na pasku i kole korektorem ze sklepu papierniczego. Wszystko to jest niezmiernie ważne abyś potem nie założył tematu "zle pali po wymianie rozrządu ![]() [Edit] w tym aucie to nie robiłem robiłem takie same silniki w Peugeotach ale w GV nie, może ktoś Ci podpowie kto robił w tym aucie. Proszę edytować swoje posty zamiast pisać dwa pod rząd - Sebastian |
Autor: | Paciu [ 08-03-2010, 07:16 ] |
Tytuł: | |
http://www.peugeot-klub.pl/forum/viewthread.php?thread_id=929 Może to Ci pomoże, instrukcja krok po kroku jak wymienić pasek w peugeocie HDI. [/url] |
Autor: | jaquubek [ 08-03-2010, 19:31 ] |
Tytuł: | |
Na wstępie chciałbym się przywitać, choć od dłuższego czasu przeglądam forum i jestem użytkownikiem GV to nie zabierałem zdania w żadnym temacie:) Ale postanowiłem się podzielić jak ja wymieniałem pasek a robiłem to w zeszłym tygodniu osobiście. Moja Vitara jest z 2001 roku z silnikiem 109KM HDI. Silnik montowany wzdłużnie malina do roboty:) wcześniej wymieniałem rozrząd w renówkach gdzie silniki poprzeczne i bardzo ciasne. Ja zacząłem od wymontowania chłodnicy, od razu multum miejsca i łatwy dostęp, później oczywiście pasek wielorowkowy i plastikowe osłony, żeby ściągnąć dolną osłonę należy odkręcić koło pasowe na wale(gwint śruby normalny czyli prawy) Po zdemontowaniu osłon pasek pięknie widać i jak moi poprzednicy wypowiedzieli się przed poluzowaniem napinacza należy zablokować koła żeby się nie poprzestawiały. Ja kolego wymieniałem już rozrządy ale w renówkach a tam nie blokuje się kół tylko są znaki na kołach i na pasku. Ponieważ nie mam przyrządów do blokowania rozrządu i nie chciało mi się bawić w kombinowanie jakichś blokad zrobiłem to po swojemu a mianowicie po renówkowemu:) Przed poluzowaniem napinacza zrobiłem sobie znaki flamastrem na kołach(dwa sąsiednie zęby) i na pasku(ząb wchodzący pomiędzy te dwa zęby znaczone na kole) Następnie dokładnie i kilka razy policzyłem zęby na pasku pomiędzy poszczególnymi znakami. Wymieniłem napinacz i rolkę prowadzącą (pompy wody nie wymieniałem). Następnie na nowym pasku zaznaczyłem jeden ząb i odliczając od niego odznaczyłem dwa pozostałe. Założyłem pasek dokładnie zęby między znaki a po wstępnym napięciu przeliczyłem jeszcze raz dokładnie zęby czy się zgadzają. Później napiąłem pasek - oczywiście nie mam do tego specjalistycznych przyrządów, zrobiłem to po swojemu, starając się aby napięcie było porównywalne do tego przed wymianą(oczywiście nie da się tego na 100% tak samo ustawić) Później dla pewności pokręciłem ręcznie silnikiem żeby sprawdzić czy coś nie koliduje, a już później rozrusznik i pracuje elegancko. Trzeba uważać bo bez zamontowanego koła pasowego na wale w czasie pracy zsuwa się pasek rozrządu. Spodziewam się że posypią się komentarze że to chałtura i że tak nie powinno się robić, ale dzielę się tylko tym jak ja to robiłem. Zrobiłem już samochodem kilkaset kilometrów i wszystko działa bez zarzutów. Już kilka samochodów zrobiłem takimi domowymi sposobami i wszystko działa bez zarzutu, oczywiście wszystkie samochody były moją własnością i robiłem to na własna odpowiedzialność. Pozdrawiam i powodzenia, mam nadzieję że nie zaplątałem tego zbytnio:) |
Autor: | Cordoba_2004 [ 08-03-2010, 20:04 ] |
Tytuł: | |
E tam chałtura zaraz, normalna Panie wymiana. Każdy sposób jest dobry jeśli jest skuteczny. Jak nie mam blokad to robię sobie kliny z drewna i wbijam je młotkiem między koła zębate a obudowę, po 3 kliny na 1 koło, tak aby zablokować je, bo jednak mała nieuwaga i się poprzestawia i kicha. Ale dobry jest też sposób z flamastrem korektorem różne są dobre metody.... No i to o czym piszesz z tym liczeniem ząbków Blokad nie opyla się kupować wymianę paska robisz ile raz dwa no może 3 w życiu blokady się nie zwrócą |
Autor: | ogolny [ 09-03-2010, 10:26 ] |
Tytuł: | |
Czy ktoś posiada opis wymiany rozrządu Vitara 1,6 8zaworowa? Każda wskazówka mile widziana. Od razu powiem że wymieniałem już rozrząd w BMW, trochę mechaniki liznąłem. |
Autor: | walek149 [ 09-03-2010, 13:30 ] |
Tytuł: | |
dzieki bardzo koledzy za wszystkie wskazówki w najbliższych dniach zabieram sie do roboty ,napiszę co z tego wynikło ![]() |
Autor: | wiesiekg [ 16-08-2010, 17:50 ] |
Tytuł: | |
Panowie, mam takie pytanko- jaki kompletny rozrząd kupić do GV z 2000r, poj 1992cm, moc 80kW silnik RF 2,0D Turbo, nr nadw. JSAFTD32V.......? Może już ktoś wymieniał w swoim aucie i może mi poradzić, bo nie chciałbym wydawać z 950 zł za oryginał który by potem nie pasował. |
Autor: | Krik [ 17-02-2011, 18:48 ] |
Tytuł: | |
Nie chcę zakładać nowego tematu , a poszukuję informacji jakiej firmy pasek rozrządu montowany był fabrycznie. U mnie był to DAYCO i niby była to pierwsza wymiana. Chciałbym to zweryfikować stąd moje pytanie. Moje auto to GVI 2.0 HDI 2005r. Moje auto było sprowadzone z Francji. Z góry dzięki. |
Autor: | bst [ 28-02-2011, 12:22 ] |
Tytuł: | |
ogolny pisze: Czy ktoś posiada opis wymiany rozrządu Vitara 1,6 8zaworowa? Każda wskazówka mile widziana.
Od razu powiem że wymieniałem już rozrząd w BMW, trochę mechaniki liznąłem. 1. Odkrecasz wiatrak, oslone wiatraka (tunel) 2. Sciagasz pasek klinowy, 3. Odkrecasz kolo pasowe (male srubki, latwo sie ukrecaja) 4. Odkrecasz plastikowa oslone rozrzadu. 5. Krecisz walem tak aby ustawic dolne i gorne kolo zebeta na znakach. 6. Luzujesz napinacz, sciagasz stary pasek, zakladasz nowy pasek. 7. Skladasz wszystko z powrotem. Czas wykonania operacji ok 30 minut. Napinacza nie trzeba wymieniac, chyba ze jego ogledziny wykazuje ze cos sie z nim dzieje. Jezeli chcesz to mozesz wymienic uszczelniacz na wale i na walku rozrzadu. W pierwszym przypadku srube odkrecasz rozrusznikiem, w drugim - zdejmujesz dekiel zaworow, w walku rozrzadu znajduje sie otwor w ktory wklada sie pret do zablokowania walka i wtedy odkrecasz. Robota bardzo prosta. |
Autor: | marwi1 [ 17-04-2011, 07:58 ] |
Tytuł: | |
Pytanie!!! Czy w silniku 2.0 hdi RHZ (8 zaworów) są znaki do ustawienia rozrządu na kołach zębatych??? |
Autor: | jaquubek [ 17-04-2011, 11:22 ] |
Tytuł: | |
W moim RHZ nie ma żadnych znaków. |
Autor: | marwi1 [ 17-04-2011, 17:46 ] |
Tytuł: | |
To jak wymieniałeś rozrząd??? Czytałem Twój wcześniejszy post o wymianie rozrządu, czy dotyczył tego silnika??? |
Autor: | jaquubek [ 18-04-2011, 20:01 ] |
Tytuł: | |
Sam sobie zrobiłem znaki flamastrem |
Autor: | Norbi29 [ 19-10-2011, 19:17 ] |
Tytuł: | |
bst pisze: ogolny pisze: Czy ktoś posiada opis wymiany rozrządu Vitara 1,6 8zaworowa? Każda wskazówka mile widziana. Od razu powiem że wymieniałem już rozrząd w BMW, trochę mechaniki liznąłem. 1. Odkrecasz wiatrak, oslone wiatraka (tunel) 2. Sciagasz pasek klinowy, 3. Odkrecasz kolo pasowe (male srubki, latwo sie ukrecaja) 4. Odkrecasz plastikowa oslone rozrzadu. 5. Krecisz walem tak aby ustawic dolne i gorne kolo zebeta na znakach. 6. Luzujesz napinacz, sciagasz stary pasek, zakladasz nowy pasek. 7. Skladasz wszystko z powrotem. Czas wykonania operacji ok 30 minut. Napinacza nie trzeba wymieniac, chyba ze jego ogledziny wykazuje ze cos sie z nim dzieje. Jezeli chcesz to mozesz wymienic uszczelniacz na wale i na walku rozrzadu. W pierwszym przypadku srube odkrecasz rozrusznikiem, w drugim - zdejmujesz dekiel zaworow, w walku rozrzadu znajduje sie otwor w ktory wklada sie pret do zablokowania walka i wtedy odkrecasz. Robota bardzo prosta. mam pytanie a jestem tutaj nowy. czy tam nie ma nigdzie do ściągnięcia pompy wodnej? Bo zamierzam za parę dni wymieniać rozrząd i chcę się dowiedzieć co muszę ściągać a co nie ![]() |
Autor: | bst [ 20-10-2011, 08:49 ] |
Tytuł: | |
w vitarze 1.6? nie trzeba sciagac pompy, nawet nie trzeba wymieniac napinacza. Moj ma (mial) juz 270 tys. Pompe wymieniasz jak bedzie ciekla. |
Autor: | Norbi29 [ 20-10-2011, 14:12 ] |
Tytuł: | |
czyli robię tylko to co napisałeś i nic więcej? żadnych dodatkowych rzeczy nie muszę ściągać? |
Autor: | bst [ 20-10-2011, 14:35 ] |
Tytuł: | |
Tylko to co napisalem, mi wymiana paska zajmowala 30 minut. Lekkie schody sie zaczynaja jak trzeba wymienic uszczelniacz(e), dolna srube walu odkracasz rozrusznikiem, gorna - blokujac walek rozrzadu bolcem po zdjeciu dekla zaworow. To jest rewelacyjny silnik do dlubania |
Autor: | Norbi29 [ 20-10-2011, 16:30 ] |
Tytuł: | |
dzięki wielkie za poradę ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |