Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Grand vitara 2007 V6 2.7 pytanie układ roznicowy
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=5936
Strona 1 z 1

Autor:  gregorrr [ 23-02-2010, 23:53 ]
Tytuł:  Grand vitara 2007 V6 2.7 pytanie układ roznicowy

Witam


mam pytanie odnosnie ukladu roznicowego w grand vitarze, wydaje mi sie ze on nie dziala.. jak to mozna sprawdzic?

sprobowalem na podjezdzie oblodzonym, przy wlaczonym 4h oraz 4h lock i 4low
przy 4h lock maja sie krecic 4 koła niezaleznie ? i przy 4low rowniez?
U mnie sie nie krecily, krecily sie : przednie lewe i tylnie prawe przy 4hlock i 4low
(kontrolka blokady mostow sie swiecila, po wlaczeniu 4low pojawilo sie tez L na kontrolce)

co moze byc nie tak?


pozdrawiam

Autor:  KozioŁ [ 24-02-2010, 07:40 ]
Tytuł: 

Wszystko w porządku. ;)

Autor:  gregorrr [ 24-02-2010, 08:52 ]
Tytuł: 

czemu tak sadzisz?

dzis rano sprobowalem ponownie , sluchac jakies tłuczenie metal o metal ( przy 4h lock

moze sie myle(?) ale 4h lock ma dawac niezaleznie naped na kazde z kół i maja/musza sie one krecic.

Autor:  oskar [ 24-02-2010, 10:19 ]
Tytuł: 

nie na każde, tylko na przynajmniej 1 w osi, czyli jeśli kręci sie jedno z przodu i jedno z tyłu to działa :D

Autor:  gregorrr [ 24-02-2010, 11:07 ]
Tytuł: 

aaaa

czyli 4hlock dziala na tej zasadzie ze rozdziela moc 50:50 na kazda z osi ale to NIE jest blokada mechanizmu roznicowego ktory umozliwia napedzanie kazdego z koła niezaleznie.

prosze mnie poprawic jak nie mam racji :)

Autor:  Cordoba_2004 [ 24-02-2010, 12:00 ]
Tytuł: 

racja

Autor:  gregorrr [ 24-02-2010, 12:38 ]
Tytuł: 

kupilem to auto z mysla ze jest taka mozliwosc :)
wiec z wychodzenia z błota czy glebokiego sniegu to on sie za bardzo nie nadaje

Autor:  oskar [ 24-02-2010, 16:21 ]
Tytuł: 

Takie blokady (na mostach i 100%) to niewiele aut ma. A jak bardzo będziesz chciał to kupisz sobie ARBa :)

Autor:  KozioŁ [ 24-02-2010, 17:21 ]
Tytuł: 

gregorrr pisze:
kupilem to auto z mysla ze jest taka mozliwosc :)
wiec z wychodzenia z błota czy glebokiego sniegu to on sie za bardzo nie nadaje



Blokady przedniego i tylnego dyfra to ostatnia rzecz potrzebna w tym aucie. Jak zawiśniesz na brzuchu na szosówkach to blokady nie pomogą. ;)

Autor:  gregorrr [ 24-02-2010, 18:32 ]
Tytuł: 

Nie jestem fanem 4x4, ale blokada obu dyferencjałów czasami może uratować tyłek. Jak ostatnio wkopałem się w śnieg na parkingu, to dzięki uprzejmości 3 panów wypchaliśmy go, bo akurat był tam lód i ślizgał się po prostu. Tak jak opisałem, ze śniegu to bez problemu by wyszedł.

Dlatego poruszyłem ten temat, dzięki za wyjaśnienia

http://tlc80.com/?p=117

super wyjaśnione

Proszę używać opcji "Zmień" i uzupełnić swój komentarz, zamiast pisać dwa pod rząd - Sebastian

Autor:  siubuk [ 24-02-2010, 19:08 ]
Tytuł: 

a ja mam clkiem co innego:)jak przelacze deferencjl 4 lo to pojawia sie czerwone l zaraz gasnie i araz znowu zapala sie pika dzwiek ostrzegawczy i gasnie wersja usa

Autor:  gregorrr [ 24-02-2010, 20:19 ]
Tytuł: 

no ja mam tez wersje USA

robisz to gdy bieg jest na "N" ?
jezeli jest na biegu czy na "P" to mi piszczy rowniez i nie wlancza, tylko na N

Autor:  KozioŁ [ 24-02-2010, 20:20 ]
Tytuł: 

gregorrr pisze:
Nie jestem fanem 4x4, ale blokada obu dyferencjałów czasami może uratować tyłek. Jak ostatnio wkopałem się w śnieg na parkingu,


Zakopałeś się na parkingu vitarą? :szok:

Autor:  gregorrr [ 24-02-2010, 20:30 ]
Tytuł: 

jezeli ma sie lod pod kołami to nie ma cudow , trza pchac :)

Autor:  KozioŁ [ 24-02-2010, 22:13 ]
Tytuł: 

To ten lód był chyba megasuperekstraśliski, bo mi się to nigdy nie udało. :lol:

Autor:  siubuk [ 25-02-2010, 19:19 ]
Tytuł: 

gregorrr pisze:
no ja mam tez wersje USA

robisz to gdy bieg jest na "N" ?
jezeli jest na biegu czy na "P" to mi piszczy rowniez i nie wlancza, tylko na N


dzieki zadzialalo:P myslem ze cos sie popsulo:)
pozdrawiam

Autor:  dan911 [ 11-03-2010, 00:01 ]
Tytuł:  blokada czasem by sie przydała

wbrew pozorom blokady mostów dałyby bardzo duzo , w kadym samochodzie nawet nietylko terenowym(wystarczy że jedno koło stoi na lodzie albo w błocie), bo napędzane jest koło na osi o gorszej przyczepności co jest absurdem zwłaszcza w samochodzie terenowym,wiem że odpowiednie zawieszenie opony pomagają i auto daje sobie rade, ale nierozumie dlaczego blokady mechanizmu różnicowego niestosuje sie powszechnie chyba tylko mercedes G-klasy miał,to przeciesz proste urzadzenia w niektórych mocnych przednionapedówkach stosuje sie elektroniczny system dohamowujacy ślizgające sie koło co powoduje napędzenie drugiego

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/