Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Reduktor https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=5868 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Lowca1q1 [ 06-02-2010, 20:45 ] |
Tytuł: | Reduktor |
Witam. Jedna żecz mnie zastanawia ile koni(mocy) daje zapięcie reduktora w vitarze? |
Autor: | SX4ever [ 06-02-2010, 21:13 ] |
Tytuł: | |
Moge Cie zapewnic, ze zapiecie reduktora nie daje Ci zadnej dodatkowej mocy, Suzuki to (niestety) jeszcze nie "perpetum-mobile" ![]() |
Autor: | Lowca1q1 [ 06-02-2010, 21:43 ] |
Tytuł: | |
No niestety, ale reduktor daje większą moc na koła. To ileś ta moc musi się zwiększyć . ![]() |
Autor: | SX4ever [ 06-02-2010, 21:52 ] |
Tytuł: | |
![]() Umowmy sie wiec ze reduktor, poprzez zwolnienie obrotow, daje Ci (przy tej samej mocy!) wieksza sile napedowa na styku powierzchni opon z nawierzchnia. |
Autor: | Lowca1q1 [ 06-02-2010, 21:57 ] |
Tytuł: | |
No właśnie ale ta moc na kołach musi ileś wynosić ![]() |
Autor: | Fenek [ 18-02-2010, 14:10 ] |
Tytuł: | |
Hej! Przełożenia w Vitarze to: L - 1.82 H - 1.0 |
Autor: | sewmustaf [ 19-02-2012, 20:45 ] |
Tytuł: | Re: Reduktor |
Lowca1q1 pisze: Witam. Jedna żecz mnie zastanawia ile koni(mocy) daje zapięcie reduktora w vitarze?
możesz sobie łatwo przeliczyć tak na chłopski rozum. tyle o ile jest inne przełożenie po reduktorze tyle będzie mocniejszy ale koni tu nie przybędzie. normalnie jest 1.000 a po reduktorze 1.653 czyli około jedna trzecia jest mocniejszy czyli tak jakby miał np. nie 109 km tylko 170km. i jeszcze raz pisze że koni nie przybywa tylko wynika to z przełożenia. DLA PRZYKŁADU PISZĘ TU O MOJEJ GV |
Autor: | KozioŁ [ 22-02-2012, 21:41 ] |
Tytuł: | |
Moc jest ta sama. Zmieniają się przełożenia, czyli moment obrotowy na kołach. A o ile to trzeba sobie policzyć. ![]() |
Autor: | xponton [ 22-02-2012, 21:49 ] |
Tytuł: | |
Niech moc bedzie z wami a przełożenie siłą a konie niech zostaną w stajni ![]() ![]() |
Autor: | Cordoba_2004 [ 23-02-2012, 09:20 ] |
Tytuł: | |
Żeby policzyć moc to prosto mozna wyliczyć ze starych ksiażek o ciągnikach ![]() ![]() W każdym razie co by nie teoretyzować, skoro jimny w lesie ciągnie przyczepkę z 2 metrami dęba to trochę tej mocy na reduktorze być musi czyż nie ? |
Autor: | sewmustaf [ 23-02-2012, 13:40 ] |
Tytuł: | |
Cordoba_2004 pisze: Żeby policzyć moc to prosto mozna wyliczyć ze starych ksiażek o ciągnikach
![]() ![]() W każdym razie co by nie teoretyzować, skoro jimny w lesie ciągnie przyczepkę z 2 metrami dęba to trochę tej mocy na reduktorze być musi czyż nie ? ale średnica kół i 4x4 nie ma tu nic do rzecze bo czy z reduktorem czy bez to jedzimy na tych samych przecież kołach, a 4x4 to jak włączasz reduktor to juz 4x4 przecież masz. to tak dla sprostowania |
Autor: | Cordoba_2004 [ 23-02-2012, 14:22 ] |
Tytuł: | |
reduktor do mocy silnika nie ma nic, natomiast ma do siły jaka powstaje na granicy koło ziemia no to ma już i tu wielkość opon też ma znaczenie |
Autor: | biurowema [ 13-04-2012, 19:12 ] |
Tytuł: | Reduktor |
Witam. Reduktor nie zwiększa ilości koni (mocy znamionowej) w silniku. Jego zadaniem jest obniżenie prędkości obrotowej kół przy zwiększonej prędkości obrotowej silnika. Dla wyobraźni silnik ma największą moc w pewnym wysokim przedziale prędkości obrotowej aby ją osiągnąć podnosimy obroty ( dodajemy gazu ) tym samym bez redukcji koła naszego samochodu zaczynają się prędko obracać a tym samym tracą przyczepność z podłożem. Włączenie reduktora powoduje zmniejszenie ich prędkości obrotowej a tym samym lepszy kontakt z podłożem. Tak więc w autach 4x4 reduktor stosowany jest to to aby maksymalnie wykorzystać max. moment obrotowy silnika z właściwą stabilną trakcją opon i podłożem. Pozdrawiam ;) |
Autor: | pawel-foto [ 13-04-2012, 22:25 ] |
Tytuł: | Re: Reduktor |
biurowema pisze: Witam. Reduktor nie zwiększa ilości koni (mocy znamionowej) w silniku. Jego zadaniem jest obniżenie prędkości obrotowej kół przy zwiększonej prędkości obrotowej silnika. Dla wyobraźni silnik ma największą moc w pewnym wysokim przedziale prędkości obrotowej aby ją osiągnąć podnosimy obroty ( dodajemy gazu ) tym samym bez redukcji koła naszego samochodu zaczynają się prędko obracać a tym samym tracą przyczepność z podłożem. Włączenie reduktora powoduje zmniejszenie ich prędkości obrotowej a tym samym lepszy kontakt z podłożem. Tak więc w autach 4x4 reduktor stosowany jest to to aby maksymalnie wykorzystać max. moment obrotowy silnika z właściwą stabilną trakcją opon i podłożem. Pozdrawiam
![]() Ale to w sumie już wcześniej napisano.... |
Autor: | sewmustaf [ 22-04-2012, 16:26 ] |
Tytuł: | |
no koni nie zwiększa ale wiadomo ze jak walniesz reduktor to mozesz więcej pociągnąć czyli ze ci maszyny nie zadusi czyli można to porównać do zwiększenia mocy ale tylko porównać!! Nie ma co filozofować poprostu dasz reduktor więcej uciagniesz. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |