Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
problem z napedami w vitarze !!! POMOCY !!! https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=5855 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ekonomik77 [ 03-02-2010, 16:07 ] |
Tytuł: | problem z napedami w vitarze !!! POMOCY !!! |
witam, mam problem z napędami w mojej vitarce.postaram się wszystko jasno wyjaśnić i mam nadzieje że ktoś mi pomoże z tym problemem. pierwsza rzecz jest taka: włanczając napędy podczas jazdy tak co 300-400 m jest odczuwalny jakby przeskok w tylnym wale.wyglada to tak ze jakby ktoś przywalił młotkiem w podwozie.dzieje sie tak tylko jak są załączone napedy i to trwa juz ok roku ale wszystko działało wiec nic z tym nie robiłem. ale po jakims czasie kiedy włanczalem napedy załanczały sie co dopiero kiedy ów przeskok nastopił (czyli cos pierdykneło pod spodem) ale napędy były a teraz zrobiło sie tak że załanczam napędy raz że się nie włanczają drugi raz ten styłu stukot dość czesty i z przodu w sprzęgiełkach w lewym kole trajkocze. a ten trajkot w kole przednim zdarzał sie tez podczas załanczania napedów ale poprawiło się dzwignią od napędu i było dobrze.a teraz jest totalna kaszana.czy ktoś wie o co może w tym wszystkim chodzić. co mam zrobić żeby były napedy, zlikwidować ten trajkot w przednim kole i stukot z tyłu w wale. jezeli to pomoze to posiadam vitare long z 2000r silnik 1.9td sprzegiełka automatyczne[/b] |
Autor: | KozioŁ [ 03-02-2010, 17:23 ] |
Tytuł: | |
Sprawdź sprzęgiełko w kole i łańcuch w reduktorze. ![]() |
Autor: | ekonomik77 [ 04-02-2010, 11:10 ] |
Tytuł: | |
o co chodzi z tym łańcuszkiem w reduktorze |
Autor: | KozioŁ [ 05-02-2010, 23:09 ] |
Tytuł: | |
ekonomik77 pisze: o co chodzi z tym łańcuszkiem w reduktorze
Napęd na przednie koła przenoszony jest łańcuchem w skrzyni rozdzielczej popularnie zwanej reduktorem. Z czasem łańcuch ten się wyciąga co objawia się właśnie stukaniem. Nowy łańcuch dostępny jest pewnie tylko w ASO, co zazwyczaj wiąże się z kosmiczną ceną. Znajdź dobry używany reduktor, wymień i masz spokój. O ile to właśnie ten łańcuch. Najpierw może podjedź do jakiegoś porządnego mechanika jak sam nie potrafisz tego ogarnąć. ![]() Poza tym vitara 2000 to już produkcja hiszpańska, kto wie co oni tam namotali. ![]() |
Autor: | dario22 [ 15-03-2010, 17:12 ] |
Tytuł: | |
Witam mam te sam problem ale tylko w przodnich kojak załączam napedy to podczas jazdy na 4 wd przeskakuje w przednich kołach tak jak by sie same wyłanczały i włanczały co to moze byc ...Vitara long 1.9 tdi 2000 rok |
Autor: | KozioŁ [ 15-03-2010, 17:36 ] |
Tytuł: | |
Sprzęgiełka w kołach masz pewnie automatyczne? |
Autor: | dario22 [ 16-03-2010, 08:25 ] |
Tytuł: | |
Witam tak sprzegiełka sa automatyczne i czy to moze byc przyczyna tego przeskakiwania przewaznie w lewm kole. Mysle ze czas wymienic na nowe tylko mam prosbe pomuzcie jakie kupic bo znalazlem tylko na allegro jeden komplet za 580 zł . Auto uzytkuje na codzien do normalnej eksploatacji czasami w lasy i pola zadna extrema...Pozdrawiam i prosze o odpowiedz |
Autor: | dario22 [ 16-03-2010, 08:30 ] |
Tytuł: | |
Podaje adres strony czy nadadza sie te sprzegiełka do mojej vitary long 2000 rok 1.9 tdi co o nich sadzicie http://allegro.pl/item946841066_sprzegi ... grand.html |
Autor: | KozioŁ [ 16-03-2010, 08:53 ] |
Tytuł: | |
Nadadzą się. Używane manuale chodzą po ok. 300zł. Oryginalne są podobno nie do zabicia ale te pewnie też dadzą radę. ![]() |
Autor: | makaron1971 [ 18-03-2010, 22:41 ] |
Tytuł: | |
AVM uchodzą za niezniszczalne i cena jest też bardzo dobra. Chociaż moje zablokowałem na stałe. Mało jazdy po asfalcie, więc szkoda pieniędzy. |
Autor: | dario22 [ 19-03-2010, 07:14 ] |
Tytuł: | |
No ja autko uzytkuje na co dzień tylko weekendy jakies wypady za miasto lasy pola. Mam pytanko kupilem te sprzegiełka manualne firmy AVM i chcialbym sie was koledzy poradzic co do sposobu użytkowania tzn. czli jak włanczac i jakie czynnosci robic podczas wyłanczania czyli czy jak w automatycznych cofac czy nie ogólnie chodzi mi o ich obsługe...Pozdrawiam |
Autor: | makaron1971 [ 25-03-2010, 22:30 ] |
Tytuł: | |
Jak jeździsz po "twardym" to nie ma sensu włączać 4x4. Sprzęgiełka powinny być rozpięte. Dopiero jak masz wątpliwości czy dasz radę na samym tyle to zapinasz 4H lub 4L i włączasz sprzęgiełka. Cała filozofia. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |