Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-06-2025, 18:14

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Post: 23-02-2010, 23:53 
Offline

Rejestracja: 23-02-2010, 23:47
Posty: 10
Witam


mam pytanie odnosnie ukladu roznicowego w grand vitarze, wydaje mi sie ze on nie dziala.. jak to mozna sprawdzic?

sprobowalem na podjezdzie oblodzonym, przy wlaczonym 4h oraz 4h lock i 4low
przy 4h lock maja sie krecic 4 koła niezaleznie ? i przy 4low rowniez?
U mnie sie nie krecily, krecily sie : przednie lewe i tylnie prawe przy 4hlock i 4low
(kontrolka blokady mostow sie swiecila, po wlaczeniu 4low pojawilo sie tez L na kontrolce)

co moze byc nie tak?


pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2010, 07:40 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
Wszystko w porządku. ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2010, 08:52 
Offline

Rejestracja: 23-02-2010, 23:47
Posty: 10
czemu tak sadzisz?

dzis rano sprobowalem ponownie , sluchac jakies tłuczenie metal o metal ( przy 4h lock

moze sie myle(?) ale 4h lock ma dawac niezaleznie naped na kazde z kół i maja/musza sie one krecic.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2010, 10:19 
Offline

Rejestracja: 29-11-2007, 08:52
Posty: 106
nie na każde, tylko na przynajmniej 1 w osi, czyli jeśli kręci sie jedno z przodu i jedno z tyłu to działa :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2010, 11:07 
Offline

Rejestracja: 23-02-2010, 23:47
Posty: 10
aaaa

czyli 4hlock dziala na tej zasadzie ze rozdziela moc 50:50 na kazda z osi ale to NIE jest blokada mechanizmu roznicowego ktory umozliwia napedzanie kazdego z koła niezaleznie.

prosze mnie poprawic jak nie mam racji :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2010, 12:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-07-2009, 10:47
Posty: 333
Lokalizacja: Tarnów
racja


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2010, 12:38 
Offline

Rejestracja: 23-02-2010, 23:47
Posty: 10
kupilem to auto z mysla ze jest taka mozliwosc :)
wiec z wychodzenia z błota czy glebokiego sniegu to on sie za bardzo nie nadaje


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2010, 16:21 
Offline

Rejestracja: 29-11-2007, 08:52
Posty: 106
Takie blokady (na mostach i 100%) to niewiele aut ma. A jak bardzo będziesz chciał to kupisz sobie ARBa :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2010, 17:21 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
gregorrr pisze:
kupilem to auto z mysla ze jest taka mozliwosc :)
wiec z wychodzenia z błota czy glebokiego sniegu to on sie za bardzo nie nadaje



Blokady przedniego i tylnego dyfra to ostatnia rzecz potrzebna w tym aucie. Jak zawiśniesz na brzuchu na szosówkach to blokady nie pomogą. ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2010, 18:32 
Offline

Rejestracja: 23-02-2010, 23:47
Posty: 10
Nie jestem fanem 4x4, ale blokada obu dyferencjałów czasami może uratować tyłek. Jak ostatnio wkopałem się w śnieg na parkingu, to dzięki uprzejmości 3 panów wypchaliśmy go, bo akurat był tam lód i ślizgał się po prostu. Tak jak opisałem, ze śniegu to bez problemu by wyszedł.

Dlatego poruszyłem ten temat, dzięki za wyjaśnienia

http://tlc80.com/?p=117

super wyjaśnione

Proszę używać opcji "Zmień" i uzupełnić swój komentarz, zamiast pisać dwa pod rząd - Sebastian


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2010, 19:08 
Offline

Rejestracja: 16-10-2009, 18:16
Posty: 246
a ja mam clkiem co innego:)jak przelacze deferencjl 4 lo to pojawia sie czerwone l zaraz gasnie i araz znowu zapala sie pika dzwiek ostrzegawczy i gasnie wersja usa


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2010, 20:19 
Offline

Rejestracja: 23-02-2010, 23:47
Posty: 10
no ja mam tez wersje USA

robisz to gdy bieg jest na "N" ?
jezeli jest na biegu czy na "P" to mi piszczy rowniez i nie wlancza, tylko na N


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2010, 20:20 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
gregorrr pisze:
Nie jestem fanem 4x4, ale blokada obu dyferencjałów czasami może uratować tyłek. Jak ostatnio wkopałem się w śnieg na parkingu,


Zakopałeś się na parkingu vitarą? :szok:


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2010, 20:30 
Offline

Rejestracja: 23-02-2010, 23:47
Posty: 10
jezeli ma sie lod pod kołami to nie ma cudow , trza pchac :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2010, 22:13 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
To ten lód był chyba megasuperekstraśliski, bo mi się to nigdy nie udało. :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-02-2010, 19:19 
Offline

Rejestracja: 16-10-2009, 18:16
Posty: 246
gregorrr pisze:
no ja mam tez wersje USA

robisz to gdy bieg jest na "N" ?
jezeli jest na biegu czy na "P" to mi piszczy rowniez i nie wlancza, tylko na N


dzieki zadzialalo:P myslem ze cos sie popsulo:)
pozdrawiam


Na górę
Post: 11-03-2010, 00:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-03-2010, 23:02
Posty: 149
wbrew pozorom blokady mostów dałyby bardzo duzo , w kadym samochodzie nawet nietylko terenowym(wystarczy że jedno koło stoi na lodzie albo w błocie), bo napędzane jest koło na osi o gorszej przyczepności co jest absurdem zwłaszcza w samochodzie terenowym,wiem że odpowiednie zawieszenie opony pomagają i auto daje sobie rade, ale nierozumie dlaczego blokady mechanizmu różnicowego niestosuje sie powszechnie chyba tylko mercedes G-klasy miał,to przeciesz proste urzadzenia w niektórych mocnych przednionapedówkach stosuje sie elektroniczny system dohamowujacy ślizgające sie koło co powoduje napędzenie drugiego


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]