Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Gwałtowne spadanie z obrotów https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=4840 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | rziejj [ 02-06-2009, 07:41 ] |
Tytuł: | Gwałtowne spadanie z obrotów |
Witam serdecznie. Mam kolejny problem i szukam odpowiedzi. Otóż moja vitara (95r 1,6 16v) ostatnimi czasy zaczęła gwałtownie spadać z obrotów. Objawia się to tak, żę gdy jadę np na 3-cim biegu i odpuszczam gaz to auto zachowuje się jakbym ostro depnął po hamulcu. Można powiedzieć, że gdyby nie pasy to wyrypałbym czołem w kierownice.... Wczoraj wymieniłem olej, sprawdziłem filtr powietrza (WYGLĄDA JAK NÓWKA -TO SAMO POWIEDZIAŁ MECHANIK), z opisu poprzedniego właściciela wiem, że wszystkie filtry były wymieniane pod koniec 2008r (prócz oleju oczywiście). Wyżej opisany objaw pojawił się kilka tygodni temu - wcześniej było lekkie szarpanie ale teraz to można przydzwonić w deskę rozdzielczą jak się człowiek zapomni. Czy ktoś z Was ma pomysł gdzie mam zaglądać szukając przyczyny. Na forum szukałem podobnego problemu jednak nic nie znalazłem więc proszę o pomoc!! Z góry wielkie dzięki ( właściwie to z gór - mieszkam na 1200 mnpm ) ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | krzyu [ 02-06-2009, 10:11 ] |
Tytuł: | |
Być może to zawór recyrkulacji spalin się zacina !!!! |
Autor: | rziejj [ 02-06-2009, 10:28 ] |
Tytuł: | |
krzyu pisze: Być może to zawór recyrkulacji spalin się zacina !!!!
A można to w łatwy sposób sprawdzić?? Kolejne pytanie to jak wykonać test w komputerze Zrozumcie jestem tu nowy i mi trzeba jak "krowie na rowie" tłumaczyć. ![]() |
Autor: | rziejj [ 02-06-2009, 21:25 ] |
Tytuł: | |
Dobra.... zreserowałem komputer (znalazłem na forum jak to zrobić). Jutro przetestuję i zdam reakcję!! Czekam na Wasze dalsze sugestie!!!! |
Autor: | rziejj [ 04-06-2009, 07:51 ] |
Tytuł: | |
Witam ponownie. Po resecie kompa wczoraj zrobiłem testy - jest duuuużo lepiej ale nie idealnie. Spadanie z obrotów nie jest już aż takie odczuwalne (tzn nie walę łbem w deskę rozdzielczą) auto lepiej przyspiesza i ślicznie wchodzi na obroty... ale tylko powyżej 2000 - jeżeli jadę po mieście wolno np 50 km/h na 4-tym biegu czyli mam jakieś 1300 - 1500 obrotów i depnę po gazie to czuje najpierw kilka szarpnięć i dopiero jak wskazówka dojdzie do 2000 -2100 auto przyspiesza płynnie i żwawo. Jakieś pomysły co mogę jeszcze sprawdzić?? Gdzie mam zajrzeć i co przeczyścić?? Czekam z niecierpliwością. Pozdrawiam |
Autor: | SX4ever [ 04-06-2009, 17:44 ] |
Tytuł: | |
rziejj pisze: ... jeżeli jadę po mieście wolno np 50 km/h na 4-tym biegu czyli mam jakieś 1300 - 1500 obrotów i depnę po gazie to czuje najpierw kilka szarpnięć ... Biedna Vitara... Przeciez w ten sposob ja "zarzynasz". Moment obrotowy w tym zakresie obrotow jest tak niewielki, ze nie mozesz oczekiwac jakiejkolwiek rozsadnej reakcji na dodanie gazu. Za to chwilowe zuzycie paliwa przy kazdym dotknieciu gazu przekracza z pewnoscia jakiekolwiek wyobrazenie. Przy okazji obciazenie korbowodow, a wiec i panewek walu korbowego jest rowniez ogromne, co blyskawicznie przyspiesza ich zuzywanie. rziejj pisze: ... i dopiero jak wskazówka dojdzie do 2000 -2100 auto przyspiesza płynnie i żwawo...
I to jest zupelnie naturalne, ponizej tych obrotow nie powinienes wlasciwie nigdy schodzic. OK, po osiagnieciu zamierzonej predkosci mozna zejsc z obrotami do 2000 lub chwilowo nieznacznie ponizej, ale kazde przyspieszenie musi byc bezwzglednie poprzedzone redukcja biegu. Sam sie tak nabieralem przez kilka lat, usilujac - niestety bez rezultatow - oszczednie jezdzic. Czesto mozna gdzies wyczytac, ze nalezy jak najszybciej zmieniac biegi do gory etc.... Zgadza sie, ale nie mozna przesadzac. W obecnym samochodzie mam wskaznik chwilowego zuzycia paliwa wiec jestem na biezaco konfrontowany z wynikami moich zlych przyzwyczajen. Mozesz byc pewny, ze dozujac nieco wiecej gazu na nizszych biegach osiagniesz wbrew pozorom mniejsze zuzycie paliwa, a samochod bedzie sie bezstresowo prowadzic. Pozdrawiam - SX4ever |
Autor: | rziejj [ 06-06-2009, 10:58 ] |
Tytuł: | |
Dziękuję Koledze za konstruktywne uwagi. Przy tym stylu jazdy, czyli na dość niskich obrotach silnika mam spalanie rzędu 9-10 miasto 7-9 trasa (zależy jak mocno depcze) Z tego co wyczytałem na tym forum to jest jak na 1,6 16V z 95 roku bardzo dobry wynik. I tu pojawia się dylemat - są zwolennicy tak jak Kolega pisze jazdy na wyższych obrotach jak również tacy jak np. mój mechanik, którzy zalecają obroty niższe. Na pewno obie teorie mają swoje mocniejsze i słabsze strony, przeciwników i zwolenników. Nie ma sensu w tym miejscu teraz tego roztrząsać. Chcę po prostu wiedzieć co mogę sprawdzić, przeczyścić itp by silnik działał jak dawniej. Oczywiście mogę pojechać z tym do mechanika ale wolałbym sam przejrzeć to i owo i nauczyć się czegoś nowego. pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |