Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Kopcaca Suzi
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=4319
Strona 1 z 1

Autor:  Bellator [ 11-02-2009, 13:49 ]
Tytuł:  Kopcaca Suzi

Witam proszę o zdiagnozowanie problemu: Po zapaleniu silnika(zimnego) przez pare sekund auto jakby się dławiło, ponadto bardzo czesto z rury wydechowej wydostaje sie klab bialego dymu. Mam nowy akumulator oraz wymieniłem wszystkie swiece zarowe Czy jest to problem wtrysków, układu wydechowego a może turbiny-prosze o sugestie. Pozdrawiam.

Autor:  bols [ 11-02-2009, 19:34 ]
Tytuł: 

witam .Prawdo podobnie przyczyną jest uszkodzona uszczelka pod głowicą

Autor:  KozioŁ [ 11-02-2009, 20:20 ]
Tytuł: 

Płynu chłodniczego nie ubywa?

Autor:  Bellator [ 11-02-2009, 23:10 ]
Tytuł: 

Hehe nie nie panowie uszczelki pod głowica to zostały wymienione ale wtedy objawy byly całkiem inne. Płynu od naprawy jak nalałem to pod korek jest cały czas :)

Autor:  Bellator [ 24-02-2009, 13:50 ]
Tytuł: 

Witam wczoraj zauważyłem przez przypadek ze po odpaleniu (znowu g dławiło itp-auto po nocy) po dodaniu gazu mocniej scieciły swiatła i zarowki na desce rozdzielczej- kiedys slyszalem ze jest to test na to czy ladowanie alternatora jest odpowiednie. Dodam ze dzien przed swiecami wymieniałem jeden z paskow klinowych bo mi p prostu pekl- o zgrozo jest on odpowiedzialny za pompe hamulcowa wiec nie moglem nawet hamowac :szok: dobrze ze jechalem w korku w miescie- tam zawloklem auto do najblizszego majstra- wymienił pasek jednakze slychac swiszczenie wiec pewnie dziadek zbyt długi pasek dał- Czy ta naprawa moze byc zwiazana z objawami jakie opisalem-dodam ze gdy auto sie nagrzeje to problem nie wystepuje, a aut po zgaszeniu pali bez zadlawen i kopcenia. Bardzo prosze o rade!

Autor:  wieniovitara [ 24-02-2009, 19:50 ]
Tytuł: 

Mozesz sprawdzic błedy komputera. Ale mysle ze to nie to. Jak Ci robili te uszkczelki to głowica była napewno planowana i nowa uszczelka pod glowe a czy uszczelniacze zaworowe tez? To by wyjasniało dymienie przy rozruchu po jakimś dłógim okresie (noc). A jak olej pojawi sie w kom spalania to objawia sie to tez nierównom pracom silnika na zimnym. Pytanie czy na cielpym przy wysokich obrotach tez dymi?

Jezu to TD a ja sie tak produkuje . Sprawdź czy nie odpioł Ci przez przypadek jakiegoś przewodu. A potem to tylko szukać w wtryskach turbinie ale oby to nie było coś z tego. A! i wymiar tego paska sprawdź.

Autor:  Bellator [ 24-02-2009, 22:48 ]
Tytuł: 

Ok dzieki wielkie. Mysle ze pasek sie slizga i nie daje tez odpowiedniego ladowanie alternatora stad to jasniejsze swiecenie na gazie no ale ja sie nie znam zasugeruje mechanikowi. A tak z ciekawosci to wymiana wtrysków ile kosztuje?

Autor:  Danio BB [ 02-03-2009, 21:48 ]
Tytuł: 

:szok: pompa hamulcowa napędzana paskiem..... nigdy bym do takiego wynalazka nie wsiadł.............
A tak na serio pasek napędza TYLKO pompę podciśnienia czyli wspomagania hamulca, bez paska hamulec działa tylko trzeba użyć większej siły.
Dymienie może też być spowodowane lekkimi przeciekami oleju do turbosprężarki.

Autor:  foczkowy [ 24-06-2009, 13:13 ]
Tytuł:  Dymienie vietki v6 2.0

Witam Szanownych Kolegów
Jestem nowy na tym forum. :D . Mam pewne doświadczenia co do marki suzuki. posiadam samuraika z 1990 roku i od niedawna vietke z 98 v6 2.0.
Strasznie zadowoplony jestem z samuraika - służy juz od 4 lat i nic się nie dzieje mimo jazdy w terenie i conajmniej 400 tkm ale niestety jest 2 osobowa ( taka trochę dziwna nakładka) to i tak ja kocham.
Większy kłopot mam z vitarą. od początku przy odpaleniu czy ciepła czy zimna przez chwilkę kopci na biało ale tak kopci ze świata nie widać . Po chwili przestaje. no i oleju szybko ubywa.
Zrobiłem kompletną regeneracje głowic i d...a. to samo.
Mechanicy mówia ze pierścienie zbierające ale chyba się myla bo jak pierścienie to by cały czas kopciła a nie tylko chwilę.
Pomóżcie proszę bo już tracę nadzieję. aha jeszcze jedno w trakcie demontażu kolektorów ssących zauważyłem że tam było sporo oleju, skąd to może się tam brać :?: zapchana odma :?: i zasysa
Jeszcze raz proszę pomóżcie
pozdrawiam

Autor:  wieniovitara [ 25-06-2009, 21:32 ]
Tytuł: 

Mam podobne objawy też robiłem głowe i uszczelniacze.Iczasem rano dymi.Ciśnienie na tłokach bajka 15,3... . Wiesz co zrób próbe olejo... i zmierz ciśnienie na zimnym i na ciepłym. Inapisz jak wyszło?

Autor:  foczkowy [ 26-06-2009, 06:52 ]
Tytuł: 

Już sprawdzałem i jest ok. Twoja kopci tylko czasmi moja przy każdym odpaleniu jeżeli przerwa jest dłuższa niż 5 minut.
na innym forum dostałem wiadomość że to może być zaworek na weżyku który łaczy głowicę lewą z skrzynią korbową ale jeszcze nie sprawdziłem

http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 0#p2349400

Autor:  wieniovitara [ 27-06-2009, 21:25 ]
Tytuł: 

Możesz napisać jaki zaworek?

Autor:  KozioŁ [ 28-06-2009, 08:38 ]
Tytuł: 

W 1.6 nie ma takiego zaworka. ;)

Jest to coś jakby odma - wężyk idzie od głowicy do kolektora ssącego i jak zaworek padnięty to olej wali w kolektor a potem do cylindrów i stąd dymienie.

Autor:  foczkowy [ 29-06-2009, 06:19 ]
Tytuł: 

zaworek numer 20. ale chyba jednak nie to.
sprawdziłem. działa tak jak powinien w jedną stronę. trzeba szukać dalej.

Autor:  wieniovitara [ 30-06-2009, 09:05 ]
Tytuł: 

1.6 16v ma taki i też sprawdzałem dobry.

Autor:  TzeTze [ 20-10-2011, 17:37 ]
Tytuł: 

Witam, panowie pomocy - moja 2.0 V6 po odpaleniu Dymi na biało jak wściekła, jak się rozgrzeje przestaję, ale przy dodaniu gazu na postoju puści drobny mały dymek - płynu i oleju nie przybywa ani nie ubywa > co moze być przyczyną ?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/