Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Grand Vitara - zmiana napedów - który kiedy? https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=3969 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | fejeton14 [ 11-11-2008, 12:43 ] |
Tytuł: | Grand Vitara - zmiana napedów - który kiedy? |
Witam szanownych użytkowników forum Suzuki. Mam mały problem. Kupiłem Grand Vitare z 2001r. 2.0 TD i nie wiem po co jest ta 2 wajcha(mniejsza). Rozumiem, że do zmiany napędu, lecz nie wiem czym one się różnią. Co oznacza skrót 4L,N,4H,2H. Może ktoś mi wytłumaczy. Z góry dziękuję i życzę powodzenia. |
Autor: | czoboki [ 11-11-2008, 14:43 ] |
Tytuł: | Re: Grand Vitara - zmiana napedów. |
w innym wątku koziou pisze: a w skrócie:
2H - napęd na tył, nawierzchnia o dobrej przyczepności 4H - napęd na 4, śnieg, błoto, lód, szuter, itd.. N - napęd rozłączony, można sobie powajchować skrzynią na postoju ![]() 4L - napęd na 4, zredukowane przełożenie, większy moment na kołach, głęboki piach, błoto, śnieg, koleiny, podjazdy, zjazdy - słowem trudniejszy teren uprzedzając kolejne pytanie, po asfalcie (suchym i mokrym) tylko 2H, 4H na drodze tylko jak jest naprawdę ślisko (śnieg, lód) - i uważać na zakrętach ![]() A ja dodam: przeszukaj forum ![]() |
Autor: | booczeek [ 29-11-2010, 08:46 ] |
Tytuł: | |
sorki że odświeżam taki stary post, ale nie chciałem zakładac nowego, z jaką prędkością można max jeździć na wpiętym 4H? |
Autor: | czoboki [ 29-11-2010, 09:20 ] |
Tytuł: | |
Ile fabryka dała ![]() ![]() O ile wiem nie ma ograniczeń prędkości, jest tylko kwestia rozsądku. To samo z reduktorem. |
Autor: | Cordoba_2004 [ 02-12-2010, 15:38 ] |
Tytuł: | |
Ograniczeń nie ma ale nie jeździj szybko bo wbrew pozorom w rowie londuje się dużo łatwiej niż osobówkami. WArto o tym pamiętać szczególnie na samym początku |
Autor: | adriand0088 [ 02-12-2010, 15:44 ] |
Tytuł: | |
Ja tez sie podepne. Moze mi ktos tak prosto wytlumaczyc o co chodzi z napedem w GV? Moj model to 2002r. z silnikiem 2.0 benz. Po zalaczeniu napedu nie ciagnie na wszystkie 4 kola a tylko na to, ktore ma mniejsze obciazenie tak? |
Autor: | marirus [ 02-12-2010, 21:06 ] |
Tytuł: | |
Normalna sprawa, mechanizm różnicowy działa jak w każdym innym samochodzie. Blokad mostów niema. |
Autor: | adriand0088 [ 03-12-2010, 09:19 ] |
Tytuł: | |
ostatnio zakopalem sie w lesie i jedno kolo mialem w gorze. Jak to w GV oczywiscie to ono sie krecilo a nie to, ktore bylo potrzebne. W efekcie musial mnie wyciagac drugi samochod. Na dobra sprawe mozna powiedziec, ze ten samochod ma naped na dwi osie a nie na 4 kola prawda? |
Autor: | Cordoba_2004 [ 03-12-2010, 09:22 ] |
Tytuł: | |
prawda niestety ale i tak nic lepszego w tej cenie świat nie wymyślił chociaż są sytucje w których rav wyjeżdża a gv ![]() a nie dało się podłożyć coś po koło które było w górze ? |
Autor: | czoboki [ 07-12-2010, 15:02 ] |
Tytuł: | |
Witam, 1. przeczytaj instrukcję ![]() 2. poszukaj na forum 3. jeśli nieznalazłeś, to tak na szybko: - 4HL -nie blokujesz mostów tylko centralny mechanizm róznicowy - 4L blokada centralnego mechanizmu róznicowego + reduktor - Twoje auto nie ma blokady mostów 4HL - tylko i wyłącznie na śliskiej/luźnej nawierzchni, od biedy na suchej ale nie wolno skręcać 4L luźna/sliska i grząsaka nawierzchnia Generalnie 4HL i 4L tylko poza asfaltem (szutry, piach, trawa), mokry asfalt nie jest wystarczająco śliska nawierzchnią ![]() |
Autor: | marirus [ 07-12-2010, 18:54 ] |
Tytuł: | |
No chyba że chcesz wykończyć skrzynię rozdzielczą i inne podzespoły wkładu napędowego. Masz stały napęd na 4 koła czyli pozycja 4H i na tej pozycji jeździ się po twardym i przyczepnym, a N to bieg jałowy(luz) |
Autor: | mrk2607 [ 07-12-2010, 19:18 ] |
Tytuł: | |
Żywcem z instrukcji ![]() GV 1998-2004 ![]() ![]() GV 2005-2008 ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Dyziek [ 07-12-2010, 20:16 ] |
Tytuł: | |
booczeek pisze: sorki że odświeżam taki stary post, ale nie chciałem zakładac nowego,
z jaką prędkością można max jeździć na wpiętym 4H? Witam, nie wiem jaki kolega "booczeek" ma samochód, ale GV model do roku 2005r. można z zapiętym napędem 4H pędzić do 100km/h, mówi o tym tabliczka obok lewarka, który załącza napędy. ![]() |
Autor: | Mcube [ 08-12-2010, 18:28 ] |
Tytuł: | |
Lepiej wczytaj się dobrze w to co jest tam napisane albo zajrzyj do instrukcji. Piszą tam, że można przełączać napędy do 100 km/h. Nie ma ograniczeń prędkości w trybie 4H i 4L. |
Autor: | Dyziek [ 10-12-2010, 17:34 ] |
Tytuł: | |
o w "pompke" tu mnie zaskoczyłeś, nie będe sie mądrzył w takim razie, bo specjalistą od angielskiego nie jestem, chyle czoło i sprawdzam co tam faktycznie napisano!:) |
Autor: | Yaga7 [ 18-12-2010, 14:43 ] |
Tytuł: | |
Podepnę się tutaj ![]() Czytam i czytam o tych napędach, skrzyniach, biegach i czasem już się gubię ![]() Wiem, że 4H mogę jechać po śliskich nawierzchniach - a czy takie czarne drogi, które są teraz w mieście przy takiej pogodzie, a które są chyba raczej śliskie, to są odpowiednie do jazdy 4H? Z góry dzięki ![]() |
Autor: | KozioŁ [ 18-12-2010, 16:47 ] |
Tytuł: | |
Ja robię tak, że zmieniam napęd w trakcie jazdy w zależności od nawierzchni. Jak nie dam rady jechać na 2H, tył się ślizga przerzucam na 4H. Trzeba tylko pamiętać, że podczas przełączania napędu w trakcie jazdy koła muszą być prosto i noga zdjęta z pedału gazu, żeby koła obu osi toczyły się z tą samą prędkością. Jak jest czarno ale ślisko też można jechać na 4H tylko pamiętać o tym, że naprężenia pojawiają się na zakrętach i może okazać się, że zakręt ma akurat dobrą przyczepność. Trzeba po prostu naumieć się jeździć z takim napędem. ![]() |
Autor: | doniek9802 [ 18-12-2010, 17:08 ] |
Tytuł: | |
Jeśli można to i ja się dołączę jako świeży posiadacz GV 2008. Więc jak to jest - na śniegu i błocie pośniegowym można używać 4HL czy nie. Pytam bo jak to ktoś wyżej zauważył trzeba się naumieć jeździć tym autkiem. |
Autor: | KozioŁ [ 18-12-2010, 17:13 ] |
Tytuł: | |
Można. |
Autor: | Yaga7 [ 19-12-2010, 13:04 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za odpowiedź. Czyli po prostu kwestia praktyki i naumienia ![]() |
Autor: | marirus [ 19-12-2010, 14:09 ] |
Tytuł: | |
doniek9802 pisze: Jeśli można to i ja się dołączę jako świeży posiadacz GV 2008. Więc jak to jest - na śniegu i błocie pośniegowym można używać 4HL czy nie. Pytam bo jak to ktoś wyżej zauważył trzeba się naumieć jeździć tym autkiem.
Nie koniecznie musisz bo masz stały napęd na 4 koła(47% przud,53%tył), fakt faktem zblokowanie centralnego dyfra poprawia trakcję, byle nie na przyczepnym |
Autor: | czoboki [ 19-12-2010, 23:16 ] |
Tytuł: | |
doniek9802 pisze: Jeśli można to i ja się dołączę jako świeży posiadacz GV 2008. Więc jak to jest - na śniegu i błocie pośniegowym można używać 4HL czy nie. Pytam bo jak to ktoś wyżej zauważył trzeba się naumieć jeździć tym autkiem.
Bosz... Przeczytaj mój post powyżej, to będziesz wiedział, jak i kiedy zmieniać napędy. Śniego popadał, to sobie ludzie przypomnieli, że mają auta 4x4, szkoda tylko że czytać nie potrafią ![]() Sorry, ale tamat wałkowany już tyle razy (w tym wątku również). Koziu, może w wolnej chwili zebrałbyś zasady używania napędów w dwóch tematach jeden dla GV drugi dla GVII i przyczepił na górze? |
Autor: | Yaga7 [ 20-12-2010, 13:06 ] |
Tytuł: | |
Jako osoba początkująca powiem, że taki zbiorczy temat na pewno by się przydał ![]() Ja jestem prawie zielona w temacie, pierwsze autko, pierwsza zima - trochę informacji mam do opanowania. Forum (to czy inne) czytam w wolnych chwilach, ale między informacjami ważnymi pojawiają się też nieważne, wiec wiadomo, ze wszystkiego człowiek nie znajdzie i nie przeczyta. Ale za to wiem, że w czasie kolejnej zimy takich pytań nie będę zadawać, bo podstawy będę mieć opanowane ![]() |
Autor: | czoboki [ 20-12-2010, 14:11 ] |
Tytuł: | |
Yaga7 pisze: wiem, że w czasie kolejnej zimy takich pytań nie będę zadawać, bo podstawy będę mieć opanowane
![]() Ufff... ![]() ![]() ![]() ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |