Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Diesel 2.0HDI lub 2.0TDI
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=2870
Strona 1 z 1

Autor:  Voytec [ 29-02-2008, 23:20 ]
Tytuł:  Diesel 2.0HDI lub 2.0TDI

Witam

Szukam informacji na temat tych silnikow. Chcę kupić Vitarkę z 2004 , własnie z takim napędem. Na tym forum znalazłem mało informacji .Raczej o nowszych modelach i silnikach 1.9 . Z tego co się dowiedziałem to nie jset on taki zły. Jednak wolę się więcej dowiedzieć od osob które go może mają.

Pozdrawiam

Autor:  Pawelm [ 02-03-2008, 22:36 ]
Tytuł: 

Podłączam sie pod pytanie, poneiważ też przymierzam sie do kupna właśnie grand vitary z dieslem, albo toyoty rav-4 tez na rope.

Autor:  Mcube [ 03-03-2008, 18:42 ]
Tytuł: 

Mnie udało się wyguglować jakiś PDF z danymi technicznymi dla poprzedniej wersji GV. Są tam uwzględnione również wersje z dieslem. Mogę podesłać bo linka już nie pamiętam.

Autor:  007 [ 04-03-2008, 12:50 ]
Tytuł: 

to ja tez prosze o tego PDF-a bo wprawdzie mam obecnie taką GV ale od nadmiaru wiedzy gowa nie boli.

Chcacym kupic 2,0TDI moge przekazac kilka cennych informacji:
1 zwrocic uwage na wszelkiego rodzaju wycieki
2 zwrocic szczegolna uwage na stan turbiny
3 zwrocic uwage na sposob zapalania zimnego silnika
Ale najwazniejszy jest pkt 2

Autor:  Mcube [ 04-03-2008, 19:53 ]
Tytuł: 

Kto chce niech poda maila. Na PW nie udało mi się dołączyć pliku.

Autor:  Pablo199 [ 26-03-2008, 07:49 ]
Tytuł: 

Witam
Od roku jeżdzę G Vitarą z roku 00 z silnikiem 2.0 TDI . Z mojej orientacji to stary silnik Mazdy . Ogólnie jest OK lecz jak byłem w górach i w nocy temperatura zeszła do -23 to rano miałem b duże kłopoty z odpaleniem ( porównując z moim poprzednim pojazdem Nisan Sunny 2.0D - odpalał lato/zima tak samo super) pali w mieście 10 a w trasie 7/100
A tak przy okazji jak można sprawdzić turbinę ?

Autor:  waldun [ 26-03-2008, 12:01 ]
Tytuł:  Re: Diesel 2.0HDI lub 2.0TDI

Voytec pisze:
Witam

Szukam informacji na temat tych silnikow. Chcę kupić Vitarkę z 2004 , własnie z takim napędem. Na tym forum znalazłem mało informacji .Raczej o nowszych modelach i silnikach 1.9 . Z tego co się dowiedziałem to nie jset on taki zły. Jednak wolę się więcej dowiedzieć od osob które go może mają.

Pozdrawiam


A ten HDI to kto produkuje?

Autor:  Pablo199 [ 27-03-2008, 07:26 ]
Tytuł: 

HDI jest to dużo nowocześniejszym silnikiem z Comon Railem z koncernu PSA czyli Renault /Citroen/Peugot.

Autor:  waldun [ 27-03-2008, 11:36 ]
Tytuł: 

Pablo199 pisze:
HDI jest to dużo nowocześniejszym silnikiem z Comon Railem z koncernu PSA czyli Renault /Citroen/Peugot.


PSA z tego wiem to tylko Citroen/Peugot bez Renault.
Silnik dobry a nawet bardzo dobry. Mam tez Xsarę Picasso właśnie 2.0 HDI w wersji 90KM. I właśnie ten polecam.
Są jeszcze w wersji 110 konnej ale niestety mają już koło dwumasowe czyli część dość kosztowną do wymiany.
A ten 90 konny bardzo łatwo sie chipuje do tych 110 koni.
Jedyne wady to to, że jednak tak jak o każdy Comon Rail trzeba dbać - na czas wymiany oleju, filtrów i dobrej jakości paliwo.

Autor:  007 [ 07-04-2008, 21:24 ]
Tytuł: 

z tymi zaletami RHW i RHZ to bym nie przesadzał. Być może i są niezawodne ale czy trwałe... szczególnie w porównaniu do innych silników tej klasy dał bym im jedynie 3+. Moim skromnym zdaniem mariaż Suzuki z silnikami koncernu PSU to raczej nieudany związek oczywiście dla Suzuki.

Aby sprawdzić turbinę najlepiej podłączyć do niej manometr na długim wężu i przejechać kawałek obserwując wskazania doładowania. Prostsza metoda to zdjąć rury przed i za intercolerem i ocenić czy są suche czy też coś w nich pływa (najczęściej olej)... W zasadzie to jak ktoś zna możliwości swojego samochodu to wyczuje spadek mocy..

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/