Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
GV I z silnikiem 2.0td 87km RF https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=22919 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | SebastianK88 [ 24-04-2024, 14:17 ] |
Tytuł: | GV I z silnikiem 2.0td 87km RF |
Witam, Mam następujący problem z silnikiem 2.0 td 87km RF. 1. Luźna podstawa akumulatora przetarła wiązkę, która biegła do przedziału kierowcy (domyślam się, że do głównego sterownika) co dało się zaobserwować, gdy pojawił się dym spod maski. Wiązka została naprawiona i auto jeździło bez problemu przez kolejne kilka tys. km. 2. Auto od czasu do czasu zaczęło tracić moc, puszczało szaro-niebieski dym i gasło po wciśnięciu sprzęgła (na wolnych obrotach). Po dłuższym kręceniu rozrusznikiem odpalało i jechało bez problemu przez kilkadziesiąt km dalej. 3. Mechanik zrzucił bak, okazało się, że jest jak nowy gdyż poprzedni właściciel wymienił bak na nowy, przejrzał przewody pomiędzy zbiornikiem paliwa a filtrem paliwa i stwierdził, że w tych autach w tym roczniku nie widział jeszcze przewodów i zbiornika w tak dobrym stanie wykluczając możliwość zapowietrzania się układu. Wymienił filtr paliwa, założył zaworek zwrotny przy filtrze i auto przejechało kolejny tys. km bez problemu. 4. Kilka dni temu silnik zaczął nieregularnie klekotać wydając dźwięk klepiącego wtryskiwacza, zalałem oczyszczacz do wtrysków i po wyjeżdżeniu połowy zbiornika sytuacja ustała. 5. Nadal sporadycznie zdarza się zgaśnięcie silnika na wolnych obrotach (np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania) oraz cięższe odpalanie (długie kręcenie rozrusznikiem) i co zauważyłem dziś, nie zawsze słychać dmuchanie turbiny przy przyspieszaniu oraz przy porannym rozruchu zakopci na szaro-niebiesko i przez chwilę uspokaja wolne obroty. 6. Brak ubytków oleju oraz płynu chłodniczego. Czy ktoś z użytkowników przechodził powyższe kaprysy tego silnika? |
Autor: | SebastianK88 [ 25-04-2024, 16:57 ] |
Tytuł: | Re: GV I z silnikiem 2.0td 87km RF |
Dziś nie zgasł ani razu, natomiast co któreś odpalenie trzeba pokręcić rozrusznikiem kilka sekund i za drugim razem odpala. Czy ktoś miał może takie przypadłości? |
Autor: | Jaczek [ 25-04-2024, 17:59 ] |
Tytuł: | Re: GV I z silnikiem 2.0td 87km RF |
12 lat temu miałem to auto z tym silnikiem też długo kręcił na ciepłym wtedy mechanik stwierdził że pompa wtryskowa do regeneracji że jak gorąca to nie wytwarza ciśnienia nie robiłem nic bo wtedy to były duże koszty odpalałem na dwa razy cofając stacyjkę i dodając gazu na zimnym palił od strzała nawet w największe mrozy ale świece żarowe mają duże znaczenie w tym silniku... a utratą mocy też miałem problem w moim przypadku winny był zatkany otwór chyba w pokrywie zaworów taki wężyk gumowy kolanko 90stopni i taki elektrozaworek tam jest pewnie na podciśnienie to działa i steruje turbiną u mnie po udrożnieniu tego kanaliku bardzo ładnie chodził innych problemów nie miałem... |
Autor: | SebastianK88 [ 10-05-2024, 06:28 ] |
Tytuł: | Re: GV I z silnikiem 2.0td 87km RF |
Wyczyściłem ten kruciec od Boost sensora, ale po kilku dniach spokoju, silnik znów dwa razy wpadł w tryb awaryjny i zgasł przy wysprzęgleniu nie utrzymując wolnych obrotów. Wymigałem błędy i wyszedł kod 15 czyli czujnik temperatury płynu. Wyczyściłem wczoraj styki z nalotu śniedzi, odpiąłem akumulator i po ponownym podłączeniu wymiguje kod 12 czyli ok. Pojeżdżę dziś i zobaczę czy jest poprawa. |
Autor: | SebastianK88 [ 27-07-2024, 10:28 ] |
Tytuł: | Re: GV I z silnikiem 2.0td 87km RF |
Wymienione zostały dwa czujniki temperatury, czujnik położenia wału oraz dwie świece żarowe. Silnik pracuje już jak powinien, nie kopci, nie gaśnie, turbinę słychać elegancko. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |