Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 04-05-2024, 20:23

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 24-04-2024, 14:17 
Offline

Rejestracja: 24-04-2024, 13:52
Posty: 3
Suzuki: Grand Vitara 1 2.0td
Witam,

Mam następujący problem z silnikiem 2.0 td 87km RF.
1. Luźna podstawa akumulatora przetarła wiązkę, która biegła do przedziału kierowcy (domyślam się, że do głównego sterownika) co dało się zaobserwować, gdy pojawił się dym spod maski. Wiązka została naprawiona i auto jeździło bez problemu przez kolejne kilka tys. km.
2. Auto od czasu do czasu zaczęło tracić moc, puszczało szaro-niebieski dym i gasło po wciśnięciu sprzęgła (na wolnych obrotach). Po dłuższym kręceniu rozrusznikiem odpalało i jechało bez problemu przez kilkadziesiąt km dalej.
3. Mechanik zrzucił bak, okazało się, że jest jak nowy gdyż poprzedni właściciel wymienił bak na nowy, przejrzał przewody pomiędzy zbiornikiem paliwa a filtrem paliwa i stwierdził, że w tych autach w tym roczniku nie widział jeszcze przewodów i zbiornika w tak dobrym stanie wykluczając możliwość zapowietrzania się układu. Wymienił filtr paliwa, założył zaworek zwrotny przy filtrze i auto przejechało kolejny tys. km bez problemu.
4. Kilka dni temu silnik zaczął nieregularnie klekotać wydając dźwięk klepiącego wtryskiwacza, zalałem oczyszczacz do wtrysków i po wyjeżdżeniu połowy zbiornika sytuacja ustała.
5. Nadal sporadycznie zdarza się zgaśnięcie silnika na wolnych obrotach (np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania) oraz cięższe odpalanie (długie kręcenie rozrusznikiem) i co zauważyłem dziś, nie zawsze słychać dmuchanie turbiny przy przyspieszaniu oraz przy porannym rozruchu zakopci na szaro-niebiesko i przez chwilę uspokaja wolne obroty.
6. Brak ubytków oleju oraz płynu chłodniczego.

Czy ktoś z użytkowników przechodził powyższe kaprysy tego silnika?


Na górę
Post: 25-04-2024, 16:57 
Offline

Rejestracja: 24-04-2024, 13:52
Posty: 3
Suzuki: Grand Vitara 1 2.0td
Dziś nie zgasł ani razu, natomiast co któreś odpalenie trzeba pokręcić rozrusznikiem kilka sekund i za drugim razem odpala. Czy ktoś miał może takie przypadłości?


Na górę
Post: 25-04-2024, 17:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 540
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
12 lat temu miałem to auto z tym silnikiem też długo kręcił na ciepłym wtedy mechanik stwierdził że pompa wtryskowa do regeneracji że jak gorąca to nie wytwarza ciśnienia nie robiłem nic bo wtedy to były duże koszty odpalałem na dwa razy cofając stacyjkę i dodając gazu na zimnym palił od strzała nawet w największe mrozy ale świece żarowe mają duże znaczenie w tym silniku... a utratą mocy też miałem problem w moim przypadku winny był zatkany otwór chyba w pokrywie zaworów taki wężyk gumowy kolanko 90stopni i taki elektrozaworek tam jest pewnie na podciśnienie to działa i steruje turbiną u mnie po udrożnieniu tego kanaliku bardzo ładnie chodził innych problemów nie miałem...

_________________
SUZUKI SX4 EXPLORE 4x4 1.6 Pb 120 KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]