Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

[GVI 2000 2.0TD] Problem z ogrzewaniem po wymianie uszkodzonej chłodnicy
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=18719
Strona 1 z 1

Autor:  sylwestrinio [ 26-10-2019, 10:45 ]
Tytuł:  [GVI 2000 2.0TD] Problem z ogrzewaniem po wymianie uszkodzonej chłodnicy

Witam forumowiczów :)
Mam problem, który był już poruszany kilkukrotnie na przestrzeni lat istnienia forum,
ale chciałbym dopytać o jedną konkretną rzecz, no może dwie.

W mojej GVI była klejona chłodnica i nie wytrzymała zbyt długo po zakupie, sam więc spróbowałem ją 2 razy podkleić.
To też nie zdało egzaminu na dłuższą metę, więc w końcu wymieniłem ją na w pełni sprawną.
Na około tydzień przed wymianą na trasie do pracy (ok. 15 km) nie sprawdziłem poziomu płynu i po zajechaniu
pod biuro zauważyłem że z chłodnicy wydmuchuje pod ciśnieniem parę bo już pewnie prawie nie było nic płynu w chłodnicy.
Silnik się nie przegrzał, nie było żadnych innych objawów, więc po prostu wymieniłem chłodnicę, przy okazji też termostat.

Niestety pojawił się problem z ogrzewaniem w aucie, mianowicie silnik się nagrzewa, płynu chłodzącego jest do pełna,
nawiew działa na każdej prędkości, wąż górny doprowadzający płyn do chłodnicy gorący aż parzy, a przy włączonym
na maksymalną temperaturę nawiewie powietrze leci ledwo ciepłe, wręcz letnie.

Pierwsza rzecz, o którą chciałem zapytać, to czy ma znaczenie na jaki termostat wymieniłem poprzednika?
Nie jestem pewny czy użyję dobrego nazewnictwa, ale w instrukcji obsługi i stary termostat (dwuzaworowy?) wygląda tak:
Obrazek
Natomiast wymieniłem go na taki (jednozaworowy?):
Obrazek

Druga rzecz to kwestia wariującej wskazówki temperatury płynu chłodzącego, również pojawiło się po w/w wymianach.
Gdy silnik się nagrzewa, wskazówka spokojnie idzie do góry i dochodzi prawie do połowy (co jest normalne z tego co wyczytałem),
ale potem zaczyna skakać raz w górę na swoje miejsce (prawie w połowie), a raz na sam dół jak przy zimnym silniku.
Z tego, co zauważyłem, to do ok. 2500obr./min wskazówka stoi w miejscu jak powinna, natomiast przy przekroczeniu
tej granicy obrotów spada do zera i przy zwiększaniu obrotów (powyżej 2500obr./min) czasami podskakuje 1-2 cm w górę i w dół,
a jeśli zmniejszą się obroty (poniżej 2500obr./min) wskazówka powoli wraca na właściwe miejsce.
Czujnik temperatury też wymieniłem, ale to nie zlikwidowało problemu, więc czujnik temperatury raczej odpada.

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki! :)

Autor:  zydon [ 27-10-2019, 05:03 ]
Tytuł:  Re: [GVI 2000 2.0TD] Problem z ogrzewaniem po wymianie uszkodzonej chłodnicy

Moim zdaniem założyć stary termostat, odpowietrzyć układ.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/