Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 01:03

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: 26-10-2019, 10:45 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 09:50
Posty: 1
Suzuki: Grand Vitara I 2.0TD
Witam forumowiczów :)
Mam problem, który był już poruszany kilkukrotnie na przestrzeni lat istnienia forum,
ale chciałbym dopytać o jedną konkretną rzecz, no może dwie.

W mojej GVI była klejona chłodnica i nie wytrzymała zbyt długo po zakupie, sam więc spróbowałem ją 2 razy podkleić.
To też nie zdało egzaminu na dłuższą metę, więc w końcu wymieniłem ją na w pełni sprawną.
Na około tydzień przed wymianą na trasie do pracy (ok. 15 km) nie sprawdziłem poziomu płynu i po zajechaniu
pod biuro zauważyłem że z chłodnicy wydmuchuje pod ciśnieniem parę bo już pewnie prawie nie było nic płynu w chłodnicy.
Silnik się nie przegrzał, nie było żadnych innych objawów, więc po prostu wymieniłem chłodnicę, przy okazji też termostat.

Niestety pojawił się problem z ogrzewaniem w aucie, mianowicie silnik się nagrzewa, płynu chłodzącego jest do pełna,
nawiew działa na każdej prędkości, wąż górny doprowadzający płyn do chłodnicy gorący aż parzy, a przy włączonym
na maksymalną temperaturę nawiewie powietrze leci ledwo ciepłe, wręcz letnie.

Pierwsza rzecz, o którą chciałem zapytać, to czy ma znaczenie na jaki termostat wymieniłem poprzednika?
Nie jestem pewny czy użyję dobrego nazewnictwa, ale w instrukcji obsługi i stary termostat (dwuzaworowy?) wygląda tak:
Obrazek
Natomiast wymieniłem go na taki (jednozaworowy?):
Obrazek

Druga rzecz to kwestia wariującej wskazówki temperatury płynu chłodzącego, również pojawiło się po w/w wymianach.
Gdy silnik się nagrzewa, wskazówka spokojnie idzie do góry i dochodzi prawie do połowy (co jest normalne z tego co wyczytałem),
ale potem zaczyna skakać raz w górę na swoje miejsce (prawie w połowie), a raz na sam dół jak przy zimnym silniku.
Z tego, co zauważyłem, to do ok. 2500obr./min wskazówka stoi w miejscu jak powinna, natomiast przy przekroczeniu
tej granicy obrotów spada do zera i przy zwiększaniu obrotów (powyżej 2500obr./min) czasami podskakuje 1-2 cm w górę i w dół,
a jeśli zmniejszą się obroty (poniżej 2500obr./min) wskazówka powoli wraca na właściwe miejsce.
Czujnik temperatury też wymieniłem, ale to nie zlikwidowało problemu, więc czujnik temperatury raczej odpada.

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki! :)


Na górę
Post: 27-10-2019, 05:03 
Offline

Rejestracja: 12-08-2016, 05:48
Posty: 165
Lokalizacja: Stalowa Wola
Suzuki: GVII, SX4, Wagon
Moim zdaniem założyć stary termostat, odpowietrzyć układ.

_________________
Pozdrawiam! Marek
GV II 1.9 DDiS ; SX4 1,6 M16 ; Wagon M13A


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]