Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Od czego zacząć uterenowienie GV?
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=15567
Strona 1 z 1

Autor:  Aleksanderr [ 28-09-2017, 14:50 ]
Tytuł:  Od czego zacząć uterenowienie GV?

Chciałbym uterenowić GV, jestem początkujący w terenie, jeźdiłem do tej pory Jimnym ale to zupełnie inne auto w teren jak Grand Vitara.
Co mogę zrobić by podnieść jego sprawność w terenie ?
Auto topione nie będzie.Będzie głównie użytkowane po asfalcie ale zjazd w lekki teren będzie się zdarzał,las,pola, czasem błotko ale bez hadkorów,jakiej podjazdy, górki.....
Myślę że las, pole i namiot dachowy.
Czy seryjne zawieszenie to początek zmian?czy może koła najpierw?Czy 35mm coś daje?czy podniesie sprawność w terenie?
Nie zależy mi na lansie w terenie tylko na sprawności, wiem że blokady mostów dają bardzo dużo ale to wydatek rzędu 10k pln za dwie więc poważniejszy wydatek od np podwyższonego zawieszenia?

Dziękuję

Autor:  nifimev [ 28-09-2017, 15:40 ]
Tytuł:  Re: Od czego zacząć uterenowienie GV?

Opony. Ja polecam at. Potem lift. Chyba że lift, potem można większą opone.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Autor:  Aleksanderr [ 28-09-2017, 19:28 ]
Tytuł:  Re: Od czego zacząć uterenowienie GV?

Czyli lift pozwoli założyć większy profil opony i tym samym polepszą się właściwości pokonywania gnojówki?
Czy lift tylko zwiększa prześwit w GV?no bo 35mm to niewiele......

sorry że tak dopytuję chciałbym sobie to ułożyć......

Autor:  fotowaldi [ 29-09-2017, 10:00 ]
Tytuł:  Re: Od czego zacząć uterenowienie GV?

od wymiany mostów na metal póżniej podniesienie 4cale zestawy radzikone osłona przód pod przedni most i reduktor większe koła 31-35 cali opony mteki mogą być nalewki przedni zderzak zamienić na metalowy i dopiero bawić się w blokady mostów ale nikoniecznie ledy na dach akumulator żelowy wyciągarka na zderzak i można śmigać -a zapomniałem dodać najpierw obrabować bank.

Autor:  Aleksanderr [ 29-09-2017, 16:52 ]
Tytuł:  Re: Od czego zacząć uterenowienie GV?

Właśnie pisałem że fono-błyski mi nie potrzebne:).
Chciałbym podejść do tematu rozsądnie, żeby można było wjechać w teren GV i zeby sie nie zatrzymała przy byle przeszkodzie, wiem że w serii ma właściwości zbliżone do osobówki, stąd moje pytania.
Nie będę miał budżetu przekraczającego wartość auta.....

Autor:  MS [ 29-09-2017, 19:31 ]
Tytuł:  Re: Od czego zacząć uterenowienie GV?

tylko opony i nic więcej, przecież większość na asfalcie i tam tez musi dawać radę

Autor:  Aleksanderr [ 30-09-2017, 13:17 ]
Tytuł:  Re: Od czego zacząć uterenowienie GV?

No dobrze, jeśli tylko opony to kupować 2 komplety np:at i zimówki?czy np:lato i at(do lekkiego terenu i na zimę?).....

I jeszcze jedno pytanie czy są znaczące różnice jakości pomiędzy blokadami ATP a ARB?ktoś się orientuje?

Autor:  fotowaldi [ 02-10-2017, 12:16 ]
Tytuł:  Re: Od czego zacząć uterenowienie GV?

odnośnie opon komplet na lato szybkie i ciche szosówy i komplet at na zimę najlepiej na felgach żeby szybko zrobić przekładke nie upierać się przy blokadach bo to tylko w extremalny teren wystarczy reduktor a to masz w seryjnej wesji właściwości seryjnej terenówki nigdy nie są podobne do osobówki chodżby z racji posiadania reduktora

Autor:  barzuc [ 24-11-2017, 11:21 ]
Tytuł:  Re: Od czego zacząć uterenowienie GV?

Aleksanderr pisze:
Czyli lift pozwoli założyć większy profil opony i tym samym polepszą się właściwości pokonywania gnojówki?
Czy lift tylko zwiększa prześwit w GV?no bo 35mm to niewiele......

sorry że tak dopytuję chciałbym sobie to ułożyć......


Właściwie w GV (mowa o wersjach z rama a nie z nadwoziem samonośnym z wewnętrzną ramą) są dostepne 2 rodzaje lift-u: - lift zawieszenia (zwiekszający odległość pomiędzy podłożem a ramą auta) oraz lift nadwozia (zwiekszający odległość pomiędzy ramą a nadwoziem, czyli równiez między podłożem a nadwoziem ale nie ramą).
Sam lift nie zwiększa przeswitu (czyli odległości pomiędzy podłożem a najniżej umieszczonym elementem podwozia - zwykle to tylny most, jakies plastiki lub o zgrozo - skrzynia biegów, miska olejowa albo zbiornik paliwa) - prześwit zwieksza dopiero większe koło. Dlaczego lift zawieszenia nie zwiększa prześwitu - bo np. tylny most zostaje na tym samym poziomie (jego położenie zależy od promienia koła). Większy prześwit zapewnia dopiero większe koło. Lift zawieszenia wraz z innymi zmianami (np odpowiednio dłuższymi amortyzatorami) zapewnia większy zakres pracy zawieszeniu czyli np. większy wykrzyż.

Jeśli masz ograniczony budżet - zastanów się co jest najbardziej przez Ciebie pożadane. Na początek - wieksze koło i bardziej agresywny bieżnik (jak już wcześniej koledzy proponowali np. AT) może być wystarczające.
Czasem nawet 10mm prześwitu więcej robi róznicę :)

Autor:  Aleksanderr [ 10-12-2017, 19:10 ]
Tytuł:  Re: Od czego zacząć uterenowienie GV?

Wielkie dzięki tak pewnie zrobię na początek, większe koło i parę rzeczy ułatwiających życie np.Bagażnik dachowy itp z czego napewno będę korzystał.....

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/