Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Od czego zacząć uterenowienie GV? https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=15567 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Aleksanderr [ 28-09-2017, 14:50 ] |
Tytuł: | Od czego zacząć uterenowienie GV? |
Chciałbym uterenowić GV, jestem początkujący w terenie, jeźdiłem do tej pory Jimnym ale to zupełnie inne auto w teren jak Grand Vitara. Co mogę zrobić by podnieść jego sprawność w terenie ? Auto topione nie będzie.Będzie głównie użytkowane po asfalcie ale zjazd w lekki teren będzie się zdarzał,las,pola, czasem błotko ale bez hadkorów,jakiej podjazdy, górki..... Myślę że las, pole i namiot dachowy. Czy seryjne zawieszenie to początek zmian?czy może koła najpierw?Czy 35mm coś daje?czy podniesie sprawność w terenie? Nie zależy mi na lansie w terenie tylko na sprawności, wiem że blokady mostów dają bardzo dużo ale to wydatek rzędu 10k pln za dwie więc poważniejszy wydatek od np podwyższonego zawieszenia? Dziękuję |
Autor: | nifimev [ 28-09-2017, 15:40 ] |
Tytuł: | Re: Od czego zacząć uterenowienie GV? |
Opony. Ja polecam at. Potem lift. Chyba że lift, potem można większą opone. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Aleksanderr [ 28-09-2017, 19:28 ] |
Tytuł: | Re: Od czego zacząć uterenowienie GV? |
Czyli lift pozwoli założyć większy profil opony i tym samym polepszą się właściwości pokonywania gnojówki? Czy lift tylko zwiększa prześwit w GV?no bo 35mm to niewiele...... sorry że tak dopytuję chciałbym sobie to ułożyć...... |
Autor: | fotowaldi [ 29-09-2017, 10:00 ] |
Tytuł: | Re: Od czego zacząć uterenowienie GV? |
od wymiany mostów na metal póżniej podniesienie 4cale zestawy radzikone osłona przód pod przedni most i reduktor większe koła 31-35 cali opony mteki mogą być nalewki przedni zderzak zamienić na metalowy i dopiero bawić się w blokady mostów ale nikoniecznie ledy na dach akumulator żelowy wyciągarka na zderzak i można śmigać -a zapomniałem dodać najpierw obrabować bank. |
Autor: | Aleksanderr [ 29-09-2017, 16:52 ] |
Tytuł: | Re: Od czego zacząć uterenowienie GV? |
Właśnie pisałem że fono-błyski mi nie potrzebne:). Chciałbym podejść do tematu rozsądnie, żeby można było wjechać w teren GV i zeby sie nie zatrzymała przy byle przeszkodzie, wiem że w serii ma właściwości zbliżone do osobówki, stąd moje pytania. Nie będę miał budżetu przekraczającego wartość auta..... |
Autor: | MS [ 29-09-2017, 19:31 ] |
Tytuł: | Re: Od czego zacząć uterenowienie GV? |
tylko opony i nic więcej, przecież większość na asfalcie i tam tez musi dawać radę |
Autor: | Aleksanderr [ 30-09-2017, 13:17 ] |
Tytuł: | Re: Od czego zacząć uterenowienie GV? |
No dobrze, jeśli tylko opony to kupować 2 komplety np:at i zimówki?czy np:lato i at(do lekkiego terenu i na zimę?)..... I jeszcze jedno pytanie czy są znaczące różnice jakości pomiędzy blokadami ATP a ARB?ktoś się orientuje? |
Autor: | fotowaldi [ 02-10-2017, 12:16 ] |
Tytuł: | Re: Od czego zacząć uterenowienie GV? |
odnośnie opon komplet na lato szybkie i ciche szosówy i komplet at na zimę najlepiej na felgach żeby szybko zrobić przekładke nie upierać się przy blokadach bo to tylko w extremalny teren wystarczy reduktor a to masz w seryjnej wesji właściwości seryjnej terenówki nigdy nie są podobne do osobówki chodżby z racji posiadania reduktora |
Autor: | barzuc [ 24-11-2017, 11:21 ] |
Tytuł: | Re: Od czego zacząć uterenowienie GV? |
Aleksanderr pisze: Czyli lift pozwoli założyć większy profil opony i tym samym polepszą się właściwości pokonywania gnojówki? Czy lift tylko zwiększa prześwit w GV?no bo 35mm to niewiele...... sorry że tak dopytuję chciałbym sobie to ułożyć...... Właściwie w GV (mowa o wersjach z rama a nie z nadwoziem samonośnym z wewnętrzną ramą) są dostepne 2 rodzaje lift-u: - lift zawieszenia (zwiekszający odległość pomiędzy podłożem a ramą auta) oraz lift nadwozia (zwiekszający odległość pomiędzy ramą a nadwoziem, czyli równiez między podłożem a nadwoziem ale nie ramą). Sam lift nie zwiększa przeswitu (czyli odległości pomiędzy podłożem a najniżej umieszczonym elementem podwozia - zwykle to tylny most, jakies plastiki lub o zgrozo - skrzynia biegów, miska olejowa albo zbiornik paliwa) - prześwit zwieksza dopiero większe koło. Dlaczego lift zawieszenia nie zwiększa prześwitu - bo np. tylny most zostaje na tym samym poziomie (jego położenie zależy od promienia koła). Większy prześwit zapewnia dopiero większe koło. Lift zawieszenia wraz z innymi zmianami (np odpowiednio dłuższymi amortyzatorami) zapewnia większy zakres pracy zawieszeniu czyli np. większy wykrzyż. Jeśli masz ograniczony budżet - zastanów się co jest najbardziej przez Ciebie pożadane. Na początek - wieksze koło i bardziej agresywny bieżnik (jak już wcześniej koledzy proponowali np. AT) może być wystarczające. Czasem nawet 10mm prześwitu więcej robi róznicę ![]() |
Autor: | Aleksanderr [ 10-12-2017, 19:10 ] |
Tytuł: | Re: Od czego zacząć uterenowienie GV? |
Wielkie dzięki tak pewnie zrobię na początek, większe koło i parę rzeczy ułatwiających życie np.Bagażnik dachowy itp z czego napewno będę korzystał..... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |