Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
..Jak to jest właściwie z tymi sprzęgiełkami?? https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=13269 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | farmi [ 03-03-2016, 16:14 ] |
Tytuł: | ..Jak to jest właściwie z tymi sprzęgiełkami?? |
Jak w temacie:chodzi o to czy po rozpięciu napedu na przód trzeba cofnac kilka metrów coby się sprzegiełka rozpięły całkowicie,tak jak gdzies czytałem że chodzi o szybsze zużycie tychże oraz o to że wal pomimo nie dopędzania przodu dalej sie kręci.co powoduje wieksze obciazenie skrzyni rozdzielczej skutkujące większym spalaniem:) stosujecie to czy po prostu po rozpieciu jedziecie dalej (jak ja do tej pory):) i czy wogole jest w tym jakas prawda czy to kolejny internetowy wymysł? Najlepiej sprawdzic chyba można to na podnośniku kolumnowym ale nie mam dostepu,może ktoś ma i sprawdzi co i jak? |
Autor: | Jaczek [ 04-03-2016, 10:07 ] |
Tytuł: | Re: ..Jak to jest właściwie z tymi sprzęgiełkami?? |
w GV I nie ma sprzęgiełek w piastach tylko jest siłownik pneumatyczny w dyfrze... cofać nie trzeba wystarczy puścić z gazu na chwile to sam się rozłączy... |
Autor: | farmi [ 04-03-2016, 11:45 ] |
Tytuł: | Re: ..Jak to jest właściwie z tymi sprzęgiełkami?? |
czyli te sprzęgiełka co sa w sprzedazy to do motania auta??ok,a jak z awaryjnoscia tego silownika?ktos miał juz jakąs przygode z nim?szczerze powiem ze nie slyszałem o takim rozwiazaniu,ma ktoś może opis zasady dzialania? |
Autor: | leniwiec [ 05-03-2016, 06:55 ] |
Tytuł: | Re: ..Jak to jest właściwie z tymi sprzęgiełkami?? |
Tak to wygląda: https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Wlacznik- ... itara/1178 Widok w dyfrze : http://www.suzuki-forums.com/attachment ... 31bbbb.gif Od czasu do czasu komuś pęknie ta membrama,wtedy wymiana,lub niektórzy zaspawają,jak na zdjęciu powyżej. Sprzęgiełka natomiast umożliwiają swobodne obracanie się przednich kół bez całego mechanizmu różnicowego i wału. |
Autor: | Jaczek [ 05-03-2016, 10:10 ] |
Tytuł: | Re: ..Jak to jest właściwie z tymi sprzęgiełkami?? |
sprzęgiełka możesz sobie zamontować jak chcesz zaoszczędzić na paliwie bo wtedy nie kręcą się półosie a przy rozwiązaniu fabrycznym kręcą się cały czas.... nie kręci się tylko wał i mechanizm różnicowy.... |
Autor: | farmi [ 08-03-2016, 11:43 ] |
Tytuł: | Re: ..Jak to jest właściwie z tymi sprzęgiełkami?? |
leniwiec pisze: Od czasu do czasu komuś pęknie ta membrama,wtedy wymiana,lub niektórzy zaspawają,jak na zdjęciu powyżej. Dzieki juz mam obraz co i jak ![]() ![]() A co daje takie zaspawanie jak na tej fotce?stały napęd na przód dopięty??w jakim celu ,chyba tylko do jazdy off bo po czarnym to chyba nie bardzo ![]() ![]() |
Autor: | Jaczek [ 08-03-2016, 15:51 ] |
Tytuł: | Re: ..Jak to jest właściwie z tymi sprzęgiełkami?? |
nic ci to nie da no chyba że pękła membrama albo spalił się kompresorek to wtedy można zespawać jak się nie ma kasy na nowe części ale wtedy sprzydały by się sprzęgiełka w piastach i wszystko by działało tak samo jak w VITARZE..... |
Autor: | leniwiec [ 09-03-2016, 10:30 ] |
Tytuł: | Re: ..Jak to jest właściwie z tymi sprzęgiełkami?? |
Jaczek pisze: nic ci to nie da no chyba że pękła membrama albo spalił się kompresorek to wtedy można zespawać jak się nie ma kasy na nowe części ale wtedy sprzydały by się sprzęgiełka w piastach i wszystko by działało tak samo jak w VITARZE..... Nawet jeśli się zaspawa,to nie ma konieczności montowania sprzęgiełek. |
Autor: | Jaczek [ 09-03-2016, 16:05 ] |
Tytuł: | Re: ..Jak to jest właściwie z tymi sprzęgiełkami?? |
no konieczności nie ma ale wtedy ci się wszystko kręci a to duże obciążenie dla silnika a już nie mówie o prędkościach autostradowych.... ![]() |
Autor: | farmi [ 09-03-2016, 20:15 ] |
Tytuł: | Re: ..Jak to jest właściwie z tymi sprzęgiełkami?? |
czyli takie zaspawanie to daje to że nie trzeba membrany jak rozumiem?to na jakiej zasadzie jest załączny napęd na przód? |
Autor: | Jaczek [ 10-03-2016, 18:37 ] |
Tytuł: | Re: ..Jak to jest właściwie z tymi sprzęgiełkami?? |
tak spaw zastąpi membrame... tym małym lewarkiem załączasz napęd przedni i reduktor tzn przesuwasz zębatki w szkrzyni rozdzielczej... |
Autor: | leniwiec [ 11-03-2016, 07:33 ] |
Tytuł: | Re: ..Jak to jest właściwie z tymi sprzęgiełkami?? |
Jaczek pisze: no konieczności nie ma ale wtedy ci się wszystko kręci a to duże obciążenie dla silnika a już nie mówie o prędkościach autostradowych.... ![]() Jakie obciążenie?Przecież są samochody które mają stały napęd na 4 koła i tam non stop się wszystko kręci... ![]() Ewentualna różnica w spalaniu jest raczej minimalna,więc i pomijalna. Ten patent z membramą i silniczkiem niepotrzebnie komplikuje cały układ,powodując jednocześnie,że jest bardziej podatny na awarie. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |