Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Pomarańczowa kontrolka silnika GVI 2005r 2.0 HDI https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=12338 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | czerwony [ 26-06-2015, 22:45 ] |
Tytuł: | Pomarańczowa kontrolka silnika GVI 2005r 2.0 HDI |
Witam, od jakiegoś czasu mam zapalona kontrolkę silnika, która po podpięciu pod komputer wywala błąd "przekroczenie obrotów silnika lub prędkości maksymalnej". Po skasowaniu i przejechaniu kilku km problem powraca. GV jeździ ospała i strasznie powoli przyspiesza... Max prędkość na 5 biegu to 120-130km/h (kiedyś przed wystąpieniem problemu na autostradzie można było jechać 170). Przyspiesza tylko do około 3500 obrotów a później idą tylko obroty bez prędkości. Czy ktoś miał podobny problem? Co to może być? Jakiś czujnik czy może coś z turbiną lub katalizatorem? |
Autor: | MrGregornett [ 27-06-2015, 06:06 ] |
Tytuł: | |
Poda jaki to blad |
Autor: | jozek82 [ 04-07-2015, 09:46 ] |
Tytuł: | |
Witam Przylaczam sie do pytania kod bledu to p2012 lub p1220 Dziekuje za odp pzdr BJ |
Autor: | jozek82 [ 15-07-2015, 09:01 ] |
Tytuł: | |
Witam Czy tos z was miał coś podobnego? Z tymi nr bledow moglem cos pokrecic, ale moj mechanik przytoczyl taki sam opis bledu jak czerwony :"przekroczenie obrotów silnika lub prędkości maksymalnej". Objawy te same "Przyspiesza tylko do około 3500 obrotów a później idą tylko obroty bez prędkości. " CZy ktos z was spotkal sie z tym bledem i takimi symptomami ? Dziekuje za pomoc / odpowiedz Pzdr BJ |
Autor: | czerwony [ 16-07-2015, 12:08 ] |
Tytuł: | |
Podbijam raz jeszcze, czy ma ktoś wiedzę na ten temat i może pomóc? |
Autor: | kazio [ 22-07-2015, 12:48 ] |
Tytuł: | |
Bardzo częstą przyczyną jest uszkodzony regukator ciśnienia paliwa. To takie małe urządzenie przy pompie. W tym regulatorze jest filterek, który sie zapycha choćby nieczystym paliwem albo odrobinami filtra paliwa. Trzeba wymienic bo nie dostarcza odpowiedniej ilości paliwa. Kosztuje około 450 zł. Jest tez inna sprawdzona metoda z której wielu korzysta to jest odłamanie filterka z części regulatora i wtedy działa jak trzeba.Podobno w nowych typach już tego filterka nie ma. natomiast gdyby uszkodzony był wogóle ten regulator to by auto nie odpaliło z braku ciśnienia w listwie. Ten temat już był wielokrotnie omawiany. Ja od 2 lat jeżdzę bez filterka. |
Autor: | jozek82 [ 23-07-2015, 05:36 ] |
Tytuł: | |
Witam Dziękuję za odpowiedź i mam nadzieje, że diagnoza postawiona przez Ciebie okaże się słuszna:-) Czy demontaż regulatora ciśnienia paliwa w HDI to bardzo kłopotliwa sprawa? Czy jest to do zrobienia przez 1 osobę? Czy tak wygląda część o której rozmawiamy? http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-pal ... 85359.html Chciałbym żeby samochód odzyskał trochę mocy bo przez tą awarię zrobił się z niego muł, chodź nigdy nie był demonem prędkości ;-) Pzdr BJ |
Autor: | kazio [ 23-07-2015, 10:15 ] |
Tytuł: | |
to nie jest regulator lecz czujnik, który jest na listwie- natomiast regulator jest przykręcony 2 śrubkami do pompy w przedniej części silnika, ma też przewody i jest podobnej wielkości. Jesteś w stanie sam go wymienić ewentualnie skorzystać z warsztatu.Jeśli posiadają urządzenie ultradźwiękowe do czyszczenia tych regulatorów to jest możliwość wyczyszczenia filterka. Do określenia zanieczyszczenia potrzebne jest szkło powiększające bo to gołym okiem tego nie ocenisz. Możesz też skorzystać z mojej rady czytaj poprzedni post i usunąć filterek. Postaraj się poszukać dobrego mechanika od diesli HDI bo moja Grand Vitara ma naprawdę super przyśpieszenie a pali do 7,5 litra więc pewnie coś masz w ustawieniu. Jeżdżę 4 lata i juz trochę o tych silnikach wiem. Powodzenia K. |
Autor: | jozek82 [ 23-09-2015, 10:06 ] |
Tytuł: | |
Witam Czy moglby ktos zaznaczyc na zdjeciach gdzie znajduje sie ten regulator? Chcialem kupic nowy i samemu zamontowac w suzi ale nie wiem gdzie znajduje sie ten regulator Dziekuje za pomoc Pzdr BJ |
Autor: | kazio [ 08-10-2015, 07:42 ] |
Tytuł: | |
pod przewodem wysokiego ciśnienia co łaczy pompę z listwą jest ten regulator |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |