Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Waż ciśnieniowy turbiny https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=12090 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | lukasz1xxx [ 02-04-2015, 19:49 ] |
Tytuł: | Waż ciśnieniowy turbiny |
Czy miał ktoś tak przypadek ze podczas ruszania samochód miał normalne przyspieszenie i wgl i odrazy stracił moc podczas jazdy i zaczął gwizdać czy możne to być tylko spadnięty waż ciśnieniowy co idzie do turbiny w GV z 2006 r 1.9 DDIS ? |
Autor: | r3b [ 03-04-2015, 07:12 ] |
Tytuł: | |
Nie mam 1.9DDiS, ale na przykładzie mojego starego 1.9TDI moge śmiało Ci powiedzieć, że może to być wszystko związane z układem dolotowym. Jak się do diagnozy zabrać? To proste. Odpal samochód i wskocz pod maskę. Jeśli masz kogoś do pomocy co może lekko przygazować, bardzo szybko zlokalizujesz gdzie ucieka powietrze. Skoro powiedziałeś o utracie mocy to awarii trzeba szukać w układzie dolotowym za turbiną. Czy spadek mocy był jednorazowy i się teraz utrzymuje? Czy może na przykład ponowne uruchomienie silnika na chwilę pomaga? |
Autor: | lukasz1xxx [ 03-04-2015, 10:16 ] |
Tytuł: | |
Własnie spadek mocy był gwałtowny przy przyspieszaniu i utrzymuje się cały czas bez zmian a samochód żeby nie górka to nie może nawet 60 km/h jechać. |
Autor: | krudnik78 [ 03-04-2015, 13:51 ] |
Tytuł: | |
r3b pisze: Nie mam 1.9DDiS, ale na przykładzie mojego starego 1.9TDI moge śmiało Ci powiedzieć, że może to być wszystko związane z układem dolotowym.
Jak się do diagnozy zabrać? To proste. Odpal samochód i wskocz pod maskę. Jeśli masz kogoś do pomocy co może lekko przygazować, bardzo szybko zlokalizujesz gdzie ucieka powietrze. Skoro powiedziałeś o utracie mocy to awarii trzeba szukać w układzie dolotowym za turbiną. Czy spadek mocy był jednorazowy i się teraz utrzymuje? Czy może na przykład ponowne uruchomienie silnika na chwilę pomaga? Kładąc się pod maską nie zobaczysz nic, bo samochód jest bardzo zabudowany. Układ dolotowy jest zlokalizowany u góry więc najlepiej go obserwować z góry po otwarciu maski i prześledzić ścieżkę od turbiny poprzez intercooler, wąż od intercoolera do przepustnicy (on chyba był wadliwy i była akcja serwisowa jego wymiany). Za przepustnicą już raczej mało prawdopodobne żeby powstała nieszczelność. |
Autor: | r3b [ 03-04-2015, 14:24 ] |
Tytuł: | |
Przez stwierdzenie "wskocz pod maskę" nie mialem na myśli kładzenia się pod samochód, ale dobrze ze napisałeś. W każdym razie jeśli restart nie pomaga to trzeba szukać dziury w układzie. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |