Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Waż ciśnieniowy turbiny
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=12090
Strona 1 z 1

Autor:  lukasz1xxx [ 02-04-2015, 19:49 ]
Tytuł:  Waż ciśnieniowy turbiny

Czy miał ktoś tak przypadek ze podczas ruszania samochód miał normalne przyspieszenie i wgl i odrazy stracił moc podczas jazdy i zaczął gwizdać czy możne to być tylko spadnięty waż ciśnieniowy co idzie do turbiny w GV z 2006 r 1.9 DDIS ?

Autor:  r3b [ 03-04-2015, 07:12 ]
Tytuł: 

Nie mam 1.9DDiS, ale na przykładzie mojego starego 1.9TDI moge śmiało Ci powiedzieć, że może to być wszystko związane z układem dolotowym.
Jak się do diagnozy zabrać? To proste. Odpal samochód i wskocz pod maskę. Jeśli masz kogoś do pomocy co może lekko przygazować, bardzo szybko zlokalizujesz gdzie ucieka powietrze. Skoro powiedziałeś o utracie mocy to awarii trzeba szukać w układzie dolotowym za turbiną.
Czy spadek mocy był jednorazowy i się teraz utrzymuje? Czy może na przykład ponowne uruchomienie silnika na chwilę pomaga?

Autor:  lukasz1xxx [ 03-04-2015, 10:16 ]
Tytuł: 

Własnie spadek mocy był gwałtowny przy przyspieszaniu i utrzymuje się cały czas bez zmian a samochód żeby nie górka to nie może nawet 60 km/h jechać.

Autor:  krudnik78 [ 03-04-2015, 13:51 ]
Tytuł: 

r3b pisze:
Nie mam 1.9DDiS, ale na przykładzie mojego starego 1.9TDI moge śmiało Ci powiedzieć, że może to być wszystko związane z układem dolotowym.
Jak się do diagnozy zabrać? To proste. Odpal samochód i wskocz pod maskę. Jeśli masz kogoś do pomocy co może lekko przygazować, bardzo szybko zlokalizujesz gdzie ucieka powietrze. Skoro powiedziałeś o utracie mocy to awarii trzeba szukać w układzie dolotowym za turbiną.
Czy spadek mocy był jednorazowy i się teraz utrzymuje? Czy może na przykład ponowne uruchomienie silnika na chwilę pomaga?


Kładąc się pod maską nie zobaczysz nic, bo samochód jest bardzo zabudowany. Układ dolotowy jest zlokalizowany u góry więc najlepiej go obserwować z góry po otwarciu maski i prześledzić ścieżkę od turbiny poprzez intercooler, wąż od intercoolera do przepustnicy (on chyba był wadliwy i była akcja serwisowa jego wymiany). Za przepustnicą już raczej mało prawdopodobne żeby powstała nieszczelność.

Autor:  r3b [ 03-04-2015, 14:24 ]
Tytuł: 

Przez stwierdzenie "wskocz pod maskę" nie mialem na myśli kładzenia się pod samochód, ale dobrze ze napisałeś. W każdym razie jeśli restart nie pomaga to trzeba szukać dziury w układzie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/