Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
DRGANIA PODCZAS HAMOWANIA https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=11870 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | melon78 [ 27-11-2014, 14:39 ] |
Tytuł: | DRGANIA PODCZAS HAMOWANIA |
Witam wszystkich, na wstępie chciałbym się przedstawić. Od prawie dwóch lat jestem posiadaczem SGVII, 2008 r., 2.0B, 140KM, 125 Kkm. Obserwuję to forum od pewnego czasu w poszukiwaniu wskazówki dot. przypadłości w moim pojeździe. Otóż, podczas hamowania z większej prędkości - 140-100 km/h od strony przednich kół wydobywa się hałas, jakby drżenie kół. Na kierownicy praktycznie nie odczuwam żadnych zmian, samochodu nie ściąga w żadną stronę. Koła wyważone, układ hamulcowy odpowietrzony, na łożyskach brak luzu, zawieszenie sprawdzone - ok., tarcze i klocki wymienione. Amortyzatory w granicach 70% sprawności. Jedno, co mi powiedział mechanik to delikatny luz na lewym wahaczu oraz delikatny luz na przekładni kierowniczej. Czy może któryś z kolegów zetknął się z podobnym problemem? Będę wdzięczny za każdą podpowiedź. Pozdrawiam Melon78 |
Autor: | mrquad [ 27-11-2014, 15:05 ] |
Tytuł: | |
A może pan mechanik zobaczy jeszcze luz na przegubach. |
Autor: | melon78 [ 27-11-2014, 15:07 ] |
Tytuł: | |
mrquad pisze: A może pan mechanik zobaczy jeszcze luz na przegubach.
Przeguby też są ok. |
Autor: | mrquad [ 27-11-2014, 15:17 ] |
Tytuł: | |
To jeszcze górne mocowania amortyzatorów ( łożyska ). Przy skręcie kierownica na małej prędkości są słyszalne charakterystyczne stukania. Trudne do zdiagnozowania na ścieżce diagnostycznej. |
Autor: | melon78 [ 27-11-2014, 15:21 ] |
Tytuł: | |
mrquad pisze: To jeszcze górne mocowania amortyzatorów ( łożyska ).
Przy skręcie kierownica na małej prędkości są słyszalne charakterystyczne stukania. Trudne do zdiagnozowania na ścieżce diagnostycznej. Fakt, tego nie sprawdzili. Przy skręcie w prawo lub lewo, podczas manewru parkowania z okolic górnych mocowań amortyzatorów dochodzą tj. skrzypienia. Myślisz, że górne mocowanie amortyzatorów mogą mieć wpływ na drgania podczas hamowania? |
Autor: | mrquad [ 27-11-2014, 22:05 ] |
Tytuł: | |
Szukasz wszystkiego |
Autor: | melon78 [ 27-11-2014, 22:36 ] |
Tytuł: | |
mrquad pisze: Szukasz wszystkiego
OK., poszukam dobrego mechaniora i dam znać. Dzięki za pomoc. |
Autor: | dsulik [ 27-11-2014, 23:22 ] |
Tytuł: | |
witam, podobne objawy miałem, ale winne były tarcze hamulcowe. Przy hamowaniu z wyższych prędkości tarcze rozgrzewały się i wyczuwalne były drgania kół i kierownicy. Próbowałem planować tarcze u tokarza, były ok bez bicia, ale jak się rozgrzały to była masakra |
Autor: | melon78 [ 27-11-2014, 23:53 ] |
Tytuł: | |
dsulik pisze: witam,
podobne objawy miałem, ale winne były tarcze hamulcowe. Przy hamowaniu z wyższych prędkości tarcze rozgrzewały się i wyczuwalne były drgania kół i kierownicy. Próbowałem planować tarcze u tokarza, były ok bez bicia, ale jak się rozgrzały to była masakra Niestety, tarcze i klocki nowe - TRW - na zimnych czy rozgrzanych tarczach jest to samo. |
Autor: | melon78 [ 28-11-2014, 11:25 ] |
Tytuł: | |
melon78 pisze: dsulik pisze: witam, podobne objawy miałem, ale winne były tarcze hamulcowe. Przy hamowaniu z wyższych prędkości tarcze rozgrzewały się i wyczuwalne były drgania kół i kierownicy. Próbowałem planować tarcze u tokarza, były ok bez bicia, ale jak się rozgrzały to była masakra Niestety, tarcze i klocki nowe - TRW - na zimnych czy rozgrzanych tarczach jest to samo. I jeszcze jedno - może ktoś zna dobrego mechanika z okolic Lublina? |
Autor: | tomekgips [ 28-11-2014, 19:26 ] |
Tytuł: | |
Witam , a czy przy wymianie tarcz na nowe piasta na styku z tarczą została dobrze wyczyszczona ? Druga rzecz miałem ja w oplu popuszczona śruba na krzyżaku łączącym przekładnię kierowniczą z kolumną kierowniczą. Pozdrawiam Tomasz |
Autor: | melon78 [ 29-11-2014, 18:06 ] |
Tytuł: | |
tomekgips pisze: Witam , a czy przy wymianie tarcz na nowe piasta na styku z tarczą została dobrze wyczyszczona ?
Druga rzecz miałem ja w oplu popuszczona śruba na krzyżaku łączącym przekładnię kierowniczą z kolumną kierowniczą. Pozdrawiam Tomasz Kolego, nie mam zielonego pojęcia. Całą operację wykonywał mechanik. Ale czy zrobił wszystko prawidłowo? |
Autor: | melon78 [ 02-12-2014, 22:16 ] |
Tytuł: | |
melon78 pisze: tomekgips pisze: Witam , a czy przy wymianie tarcz na nowe piasta na styku z tarczą została dobrze wyczyszczona ? Druga rzecz miałem ja w oplu popuszczona śruba na krzyżaku łączącym przekładnię kierowniczą z kolumną kierowniczą. Pozdrawiam Tomasz Kolego, nie mam zielonego pojęcia. Całą operację wykonywał mechanik. Ale czy zrobił wszystko prawidłowo? Ponawiam pytanie - może ktoś zna dobrego mechanika z okolic Lublina? |
Autor: | melon78 [ 31-03-2015, 19:58 ] |
Tytuł: | |
melon78 pisze: melon78 pisze: tomekgips pisze: Witam , a czy przy wymianie tarcz na nowe piasta na styku z tarczą została dobrze wyczyszczona ? Druga rzecz miałem ja w oplu popuszczona śruba na krzyżaku łączącym przekładnię kierowniczą z kolumną kierowniczą. Pozdrawiam Tomasz Kolego, nie mam zielonego pojęcia. Całą operację wykonywał mechanik. Ale czy zrobił wszystko prawidłowo? Ponawiam pytanie - może ktoś zna dobrego mechanika z okolic Lublina? Witam ponownie, niestety, do tej pory nie udało się zdiagnozować problemu. Mało tego, dowiedziałem się, że przyczyna mojej bolączki może być luz na wale napędowym. Czy podzielacie tą opinię? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |