Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Lift GV 1 https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=11668 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | jozek82 [ 04-06-2014, 22:30 ] |
Tytuł: | Lift GV 1 |
Witam Jak podnieść GV1 o 5cm? chce delikatnie poprawić właściwości terenowe swoje Suzi i szukam sposobu na podniesienie auta o kilka cm. Nie chce żeby było to jakieś extrem ale coś sensownego bo auto będzie służyć w normalnej dziennej eksploatacji. Nie zamierzam autem jeździć w trudnym terenie ale chciałem je delikatnie podnieść żeby móc zajechać z czarnego. Poruszam się na oponach szosowych. 1.Czy podniesienie auta tylko na polibuszach sprawdzi się? 2.Czy może lepiej wymienić amortyzatory + sprężyny? 3.Czy podniesienie auta na amor + sprężyna będzie wymagało zmian przegubów, wahaczy założenia dystansów? 4.Jakie zestawy polecacie, żeby zrobić taką operacje sensownie i dobrze? Dziękuje za pomoc i odpowiedzi. Pozdrawiam BJ |
Autor: | marirus [ 07-06-2014, 16:24 ] |
Tytuł: | Re: Lift GV 1 |
jozek82 pisze: Jak podnieść GV1 o 5cm? Najprościrj podnośnikiem ![]() Pozdro! |
Autor: | sewmustaf [ 08-06-2014, 09:02 ] |
Tytuł: | |
wariant prostszy i niższy: 1. opony 225/75 16 2. podkładki gumowe 3,5 przód i 4,5cm tył 3.przedłużki amorów tył , przód niekoniecznie. wariat wyższy: 1. opony 225/75/16 2. podkładki gumowe lub polibusze 4,5 i tył 6cm( ewentualnie sprężyny dłuższe) 3.przedłużki amorów przód 5 - 7cm i tył 6cm 4. przedłużka drążka panharda (wskazana chociaż ja nie mam), drążek powinien być jak najbardziej poziomo! |
Autor: | jozek82 [ 09-06-2014, 08:27 ] |
Tytuł: | |
Witam A co z takim zestawem : http://www.janpol4x4.pl/Ironman-suzuki- ... -05-lift-2 czy zamontowanie ww zestawu wiazaloby sie jeszcze z jakimis modyfikacjami / przerobkami? napewno nalezaloby zrobic zbierznosc ale czy cos jeszcze ? Dziekuje za odpowiedzi Pzdr |
Autor: | sewmustaf [ 09-06-2014, 09:02 ] |
Tytuł: | |
35mm nic nie musisz innego robić, zakładasz o ok, ale kurcze za 35mm dać 2600!!!!! nigdy. kupujesz podkładki i ewentyalnie przedłużki i masz to samo za 300zł tylko zostajesz przy oryginalnym skoku sprężyny a przy tym zestawie twoim będziesz miał troszeczkę większy zakres skoku zawieszenia,- ale to nie znaczny. |
Autor: | jozek82 [ 04-07-2014, 08:15 ] |
Tytuł: | |
Skoro twierdzisz ze to samo moge miec za ulamek tej ceny to chyba zdecyduje sie na twoja propozycje : - podkladki pod sprezyny http://allegro.pl/polibusze-suzuki-gran ... 02742.html czy moze http://allegro.pl/polibusze-suzuki-gran ... 15107.html ktore proponujesz? w planach mam wymiane wahaczy bo swozen sie wyrobil i slychac go niemislosiernie jak metalicznie stuka na wybojach (podobno nalezy wymienic caly wahacz bo sworzen to jego niewymienialna czesc - tworza calosc - 1 element) co do tych przedluzek amortyzatorwo to czy ich zalozenie to bardzo skomplikowana sprawa? http://olx.pl/oferta/przedluzki-dystans ... 62ee8b1f45 czy http://olx.pl/oferta/dystanse-przedluzk ... 62ee8b1f45 do tego dystans drazka poprzecznego - panhard na tyl http://allegro.pl/dystanse-oslony-suzuk ... 57013.html czy po zalozeniu tych podkladek pod sprezyny + przedluzek do amortyzatorow powieniem zrobic geometrie kół ? w drugim linku olx sa łapy obniżające przedni most o 25mm w cenie 250zł/kpl po co obniza sie przedni most w autach terenowych skoro wszyscy je podnosza ? obnizanie to chyba w autach sportowych na ulice :-) w planach na przyszly sezon - 2015 AT 225/75/R16 czy zakladajac podkladki pod sprezyny + przedluzke amora ww opony beda miescic sie bez problemu ? Dziekuje za odpowiedzi i pomoc pozdrawiam BJ |
Autor: | gajowy [ 04-07-2014, 20:38 ] |
Tytuł: | |
Nie most tylko przedni dyfer - obniża się go, żeby półosie nie pracowały pod zbyt mocnym kątem (daje to popalić przegubom). |
Autor: | jozek82 [ 05-07-2014, 04:55 ] |
Tytuł: | |
to jeżeli będę chciał zrobić lift o 5cm poprawnie należałoby użyć : 1) Podkładek pod sprężyny (przód 6cm - http://allegro.pl/polibusze-suzuki-gran ... 22076.html , tył 7cm - http://allegro.pl/polibusze-suzuki-gran ... 27457.html ) czy zastosować te same 6 cm z przodu i z tyłu? 2) śruby pod amortyzatory przód http://olx.pl/oferta/przedluzki-dystans ... 34fa372954 3) zmienić amortyzatory z tyłu na http://e-autoparts.pl/amortyzator-sensa ... 13171.html 4) dołożyć dystans drążka poprzecznego - panharda http://allegro.pl/dystanse-oslony-suzuk ... 57013.html 5) oraz zamontować łapy obniżające przedni most/dyferencjał o 25mm, aby nie obciążać przegubów. Jaka jest bezpieczna wysokość liftu by nie obciążać zbytnio przegubów? Czy autu nie rozjadą się koła? Czy standardowe wahacze dadzą rade w planach mam także ich wymianę i chce wiedzieć czy std będą działać jak należy? Czy standardowe sprężyny będą dawały rady ? Czy w związku z montażem tych łap obniżających przedni most/dyfer nie stracę połowy z tego 5cm liftu ? Jeśli pytania wydają się głupie to tylko dlatego, że jesteś świeży i nie za bardzo znam się na mechanice, dlatego proszę o wyrozumiałość ![]() Dziękuje za odpowiedzi Pozdrawiam BJ |
Autor: | sewmustaf [ 05-07-2014, 19:20 ] |
Tytuł: | |
podkładki pod sprężyny musisz mieć z przodu krótsze a tył dłuższy nie mogą być takie same bo z przodu podnosisz sprężyny ale koło jest dalej na wahaczu i wychodzi z automatu więcej, czyli np 4,5 przód i tył 6cm i wtedy jest równo , to chyba max bez jakiś kombinacji z dyfrem, a jak byś chciał to ja mam do sprzedania przedłużki przedniego amora sprzeda taniej niż 100 jak coś, ja dałem podkładki pod sprężyny 3,5 i 5cm i przedłużyłem amory tył i przód, praca i skok zawieszenia został ten sam , tylko jest trochę wyżej |
Autor: | jozek82 [ 06-07-2014, 11:15 ] |
Tytuł: | |
reasumując optymalny zestaw do liftu powinien składać się z : 1) Podkładki pod sprężyny przód http://allegro.pl/polibusze-suzuki-gran ... 20824.html 2) Podkładki pod sprężyny tył http://allegro.pl/polibusze-suzuki-gran ... 26560.html 3) śruby pod amortyzatory przód http://olx.pl/oferta/prze...html#34fa372954 (czy z racji ww podkładek nie są one potrzebny?) 4) amortyzatory z tyłu na http://e-autoparts.pl/amo...c-p-513171.html (czy ten amor będzie odpowiedni do ww tylnych podkładek? a może polecacie jakieś inne kyb czy blistein) 5) dołożyć dystans drążka poprzecznego - panharda http://allegro.pl/dystans...4379657013.html (czy ten dystans będzie ok do ww tylnych podkładek) chciałbym zrobić to dobrze, jak należy by podnieść auto i móc cieszyć się nim w codziennej eksploatacji okazyjnie zjeżdżając w teren:-) |
Autor: | sewmustaf [ 07-07-2014, 17:01 ] |
Tytuł: | |
Podkładki kupuj w zestawie do gv tam jest dobrane jakie z przodu i z tylu maja być (4,5 i 6) |
Autor: | gajowy [ 18-09-2014, 23:24 ] |
Tytuł: | |
Chłopaki a kto podpowie o ile można podnieść auto bez dostawiania przedłużek amortyzatorów, tak żeby nie odbijało oczywiście? 2-3cm? |
Autor: | kipulo [ 01-10-2014, 14:14 ] |
Tytuł: | |
Witam czy wasze auta na podkładach stały się bardziej twarde??Bo moja na podkładach 3,5-4,5 strasznie stwardniała |
Autor: | jozek82 [ 03-10-2014, 17:44 ] |
Tytuł: | |
ale to chyba dobrze ![]() ![]() rozumiem że dałeś podkładkę poliuretanowa 3,5mm na przód i podkładkę poliuretanowa 4,5mm na tył pod amortyzator? CZy takie modyfikacje zmusiły Cię do zmiany amortyzatora przód , tył ? Czy geometria koła jest OK? Czy poza podkładkami poliuretanowymi modyfikowałeś coś w związku z ich założeniem (przedłużka drążka panhard , przewód paliwowy itd)? i ostatnie pytanie ![]() Czy użycie takich podkładek pozwala Ci założyć opnę 225/75R16 ? Ja chciałbym podnieść moja SUZI o tyle ,oby tylko włożyć ww oponę bez przycierek o nadkola. ww opona pozwoli już sprawnie pokonywać polne drogi i leśne dukty ![]() ![]() Dziękuje za odpowiedź Pzdr BJ |
Autor: | kipulo [ 05-10-2014, 08:06 ] |
Tytuł: | |
Ja założyłem 3.5 ,4.5 ale gumowe.Na tył dałem dystans z profila 50 mm nad amortyzator ale zmienią na takie 45mm pod amortyzator, na takie jak w tej aukcji http://ww90.aukro.com.ua/dystanse-oslon ... 38576.html , z przodu jeszcze nie przedłużałem amora,ani drążka penharda.Opony założyłem 225/70 delikatnie ocierają o ramę przy pełnym skręcie.Trochę zarzuca tyłem a prowadzenie bez zmian tylko trochę się utwardziło |
Autor: | sewmustaf [ 06-10-2014, 17:04 ] |
Tytuł: | |
przy spręzynach w normalnym stanie , przy lifcie jak u ciebie nie ma prawa obcierać 225/70, ewentualnie 225/75 minimalnie dotyka ramy |
Autor: | pawel-foto [ 06-10-2014, 18:37 ] |
Tytuł: | |
Popieram. Miałem 225/70 i nic nie obcierało. A przy 225/75 obciera przy dużym skręcie i to tylko w jedną stronę. A samochód nie podnoszony a opony były zakładane nowe ATki aby ktoś nie pomyślał, że bieżnik wytarty i dlatego nie obcierało. |
Autor: | kipulo [ 06-10-2014, 19:15 ] |
Tytuł: | |
No nie wiem, u nie przy pełnym skręcie obciera o ramę, dlatego unikam pełnych skretów żeby ramy nie szlifowac opony mam graber 225/70 |
Autor: | kipulo [ 08-10-2014, 13:36 ] |
Tytuł: | |
No nie wiem, u nie przy pełnym skręcie obciera o ramę, dlatego unikam pełnych skretów żeby ramy nie szlifowac opony mam graber 225/70, ociera tylko z prawej strony |
Autor: | Jaczek [ 18-10-2014, 13:41 ] |
Tytuł: | |
właśnie nie dawno założyłem zimówki 225/70/16 i jest OK jeszcze łańcuchy się zmieszczą.... |
Autor: | gajowy [ 18-10-2014, 19:34 ] |
Tytuł: | |
Jaczek, a masz seryjny czy liftowany zawias? |
Autor: | Jaczek [ 19-10-2014, 07:44 ] |
Tytuł: | |
tak seryjny..... nic jeszcze nie ruszałem przy zawieszeniu oprócz demontażu stabilizatora..... |
Autor: | gajowy [ 19-10-2014, 21:23 ] |
Tytuł: | |
wiem, że to trochę nie na temat, ale zastanawiam się czy nie nosi na tych oponach w koleinach? |
Autor: | Jaczek [ 20-10-2014, 17:29 ] |
Tytuł: | |
moim zdaniem bardziej nosiło na 235/60 ale te co mam to są bardziej sniegowe niż autostradowe i strasznie pływają nawet na prostej nawierzchni chyba to przez dużą ilość lamelek.... |
Autor: | marirus [ 20-10-2014, 18:09 ] |
Tytuł: | |
Jaczek pisze: moim zdaniem bardziej nosiło na 235/60 ale te co mam to są bardziej sniegowe niż autostradowe i strasznie pływają nawet na prostej nawierzchni chyba to przez dużą ilość lamelek.... Bardziej z racji tego że na zimówki jest jeszcze za ciepło ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |