Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Wyjąca skrzynia Suzuki J20A https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=11521 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | UBOOT [ 13-03-2014, 19:13 ] |
Tytuł: | Wyjąca skrzynia Suzuki J20A |
Koledzy prośba o pomoc. Od kilku dni wyje mi skrzynia (pierwsze lub drugie łożysko za reduktorem). Może znacie ceny takich łożysk i czy w ogóle opłaca się to robić, czy nie lepiej kupić używaną skrzynię??? Ps Jaki olej lejecie do skrzyni (parametry) ????? |
Autor: | B@rtosz [ 13-03-2014, 20:22 ] |
Tytuł: | |
Olej do skrzyni i reduktora 75W90 GL-4 najlepiej syntetyk polecam VALVOLINE MAXLIFE A remont skrzyni to nie problem jeśli to tylko łożyska. |
Autor: | UBOOT [ 13-03-2014, 20:34 ] |
Tytuł: | |
A ile się mieści w skrzynce? I jeszcze jedno pytanie, jak sądzicie czy jakby wlał ciut gęstszy, troszkę by ją wyciszył ???? B@rtek, a nie orientujesz się w cenach tych łożysk i ich dostępnością???? Bo ma dobrego mechesa co by to ogarnął. |
Autor: | B@rtosz [ 14-03-2014, 07:26 ] |
Tytuł: | |
Skrzynia 1,5l , reduktor 1,7l. Spróbuj wymienić olej na ten Valvoline Max life 75W90 GL-4. http://www.valvolineeurope.com/english/ ... s/cid(6891)/maxlife_mtf_gl-4_75w-90 Powinno się wyciszyć. Nie wlewaj innej specyfikacji bo w zimie będziesz mieć problem ze zmianą biegów. Ważne też aby był to olej GL-4, nie wlewaj GL-5. Najlepiej zalej ten w/w. Ja ten wlałem i jest o.k. Ostatecznie po zmianie oleju jak by się nic nie zmieniło, wlej dodatek do przekładni MoS2 z liqui moly. http://www.liqui-moly.pl/component/virt ... l?Itemid=0 Co do łożysk to trzeba to znaleźć, gdzieś było na którymś forum. |
Autor: | UBOOT [ 14-03-2014, 11:56 ] |
Tytuł: | |
Cholera, zanim przeczytałem twój post to już wlałem GL-5 (skrzynia, reduktor i przedni most) Hm co teraz??? Jeździć i wymienić przed zimą czy od razu ???? i znowu pod górę ![]() |
Autor: | B@rtosz [ 14-03-2014, 15:40 ] |
Tytuł: | |
Jeżeli wlałeś GL4/GL5 nic się nie stanie, jeśli samo GL5 to może być problem z synchronizatorami czy rdzewieniem. Przynajmniej tak piszą. Wyciszyła ci się skrzynia? |
Autor: | UBOOT [ 14-03-2014, 16:07 ] |
Tytuł: | |
Wlałem sam GL-5 http://www.amazon.co.uk/Comma-SX5L-SX75 ... B003BPWNDI pojeżdżę i jak będzie problem to zmienię na ten który polecasz. W końcu to tylko 2 L. Mam nadzieje że co do reduktora i przedniego mostu nic im nie będzie. Co do skrzyni... za wiele nie pomogło, choć jest ciut cichsza. Zapewne jesienią skończy się na wymianie skrzynki. Tylko teraz problem ze znalezieniem w normalnej cenie i dobrym stanie. |
Autor: | B@rtosz [ 14-03-2014, 19:44 ] |
Tytuł: | |
Apropo może ktoś z Was, zna rzetelną firmę która naprawia manualne skrzynie biegów --- przyda się na forum. Sprawnych skrzyń biegów na rynku coraz mniej, trzeba będzie ratować się naprawą z gwarancją. |
Autor: | UBOOT [ 17-03-2014, 18:55 ] |
Tytuł: | |
Cały trefny olej GL-5 wymieniony na zgodny z normą GL-4. Trudno się mówi, ale za gapowe się płaci. Tyle mojego, że posłałem w InterCarsie baranowi (sprzedawcy), który go wcisnął ciemniakowi czyli mi ![]() |
Autor: | gajowy [ 17-03-2014, 22:21 ] |
Tytuł: | |
Bo on jest lepszy. Tyle tylko że konstrukcja synchronizatorów, a właściwie materiał z jakich są zrobione w skrzyni GV może nie przepadać za dodatkami uszlachetniającymi jakie znajdują się w olejach klasy GL-5. Dlatego producent każe lać GL-4. Dobrze, że zmieniłeś bo łożyska drogą sprawą nie są, ale synchronizatory już tak. |
Autor: | UBOOT [ 18-03-2014, 16:11 ] |
Tytuł: | |
gajowy pisze: Bo on jest lepszy.
Z tego co doczytałem, to nie jest ani lepszy a gorszy... jest po prostu inny i stosuje się go w zupełnie różnych pojazdach. Ale wracając do tematu łożysk, możne wiesz ile jest ich w skrzyni i w jakiej są cenie??? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |