Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Check enigme a tempomat
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=11414
Strona 1 z 1

Autor:  Romanha [ 26-01-2014, 17:06 ]
Tytuł:  Check enigme a tempomat

Grand Vitara 2007r 2,0 benzyna
Jadąc na trasie zaświeciła mi się kontrolka Check enigme i przestał działać tempomat. Spotkał się ktoś z takim problemem.
Jaki interfejs diagnostyczny stosujecie by sprawdzić swoje GV

Autor:  gajowy [ 26-01-2014, 17:34 ]
Tytuł: 

"Check enigme" - Tu może pomóc tylko Artur Scherbius. Poszukaj info na necie na jego temat.
A tak na poważnie pewnie częsta przypadłość - taśma łącząca kierownicę z kokpitem.

Autor:  Romanha [ 26-01-2014, 21:40 ]
Tytuł:  Check enigme a tempomat

A jak to dokładniej zdiagnozować.
POdpinając komputer i sprawdzać po kodach błędów. Jak Ewentualnie jest prawidłowa nazwa tej taśmy by ja wymienić. Jak się ją wymienia. Czy to ta taśma do poduszeki przełączników

Autor:  Romanha [ 27-01-2014, 13:56 ]
Tytuł:  Check enigme a tempomat

Komputer podpięty diagnoza postawiona.
Wyszedł błąd sondy lambda po katalizatorze. Mechanik wykasował i powiedział by jeździć dalej. I zobaczy się czy to jednostkowy błąd sondy czy się będzie powtarzał i sonda do wymiany. A jeżeli świeci się check enigme to nie działa tempomat. Tak że na razie temat zamknięty chyba, że ktoś ma podobne objawy a wyszło mu coś innego.

Autor:  _zygmunt [ 29-01-2014, 09:56 ]
Tytuł: 

Usterka katalizatora. Zapala się przeciętnie raz w tygodniu. Kupiłem urządzenie z interfejsem OBD2 (ok. 80zł). I kasuję :) Trwa to moment.

Autor:  kowiak [ 29-01-2014, 19:55 ]
Tytuł: 

Witam!Ten sam problem powyzej 90km/k zapala sie check i przestaje dzialac tempomat.Rozlaczenie akumulatora i wszystko wraca do normy.Jezeli to sonda lambda to jaka polecacie.Pozdro!!

Autor:  dsulik [ 29-01-2014, 21:18 ]
Tytuł: 

witam,
miałem podobny problem w GW 2,7 2007 USA. Wysłałem katalizator do firmy Polonez. Zrobili wymianę wkładu katalizatora. Zamontowałem, jest OK. Wymiana wkładu katalizatora +demontaż i montaż 1000 zł

Autor:  slawekd [ 16-04-2014, 09:29 ]
Tytuł: 

Witajcie,

Hmm, czytając ten wątek zaświeciła mi się lampka...

Otóż 1,5 roku mija jak kupiłem swoją Suzi GV 2.0 (i założyłem LPG sekwencję STAG).

1) jeszcze przed założeniem instalacji LPG w serwisie podpięli mi się pod silnik i stwierdzili że "może być uszkodzona sonda lambda, ta kontrolna", po założeniu LPG zaczęłą się świecić kontrolka CheckEngine ale ją kasuję i zwykle po miesiącu znowu się pojawia..

2) mniej więcej w tym czasie przestał działać tempomat (myślałem że taśma pod kierownicą do wymiany, ale wogóle nie używam tempomatu więc narazie nie wymieniam).

3) od pół roku słyszę gdzieś mniej więcej pod lewarkiem zmiany biegów "jakby się blacha tłukła" na biegach 2-4 przy obrotach 2600-3000.

Wziąłem ją na kanał, mechanik stwierdził że ewidentnie tłucze mi się katalizator, jest niedrożny i zaproponował jego wycięcie. Stwierdził, że mam 2 katalizatory, jeżdżę na gazie więc na gazie z jednym katalizatorem spaliny i tak będą ok (przegląd podbiją).

NIE WIEM CO O TYM MYŚLEĆ:

1) czyżby sonda lambda była jednak ok, i to niedrożny katalizator powodował CheckEngine na kontrolnej sondzie lambda?

2) czy ten niedrożny katalizator może być przyczyną przestania działania tempomatu? (przyciski działają, CRUISE włącza się i wyłącza, ale nie zaczyna działać..)

3) Czy wycięcie katalizatora jest dobrym pomysłem i czy jest szansa że sonda lambda przestanie zgłaszać błąd i tempomat znowu zacznie działać?

Co o tym myślicie? Bardzo proszę o pomoc i opinie.

Autor:  norman [ 18-04-2014, 13:52 ]
Tytuł: 

Pamiętajcie że gdy zaświeci się Check Engine z jakiegokolwiek powodu to elektronika auta odcina tempomat, przestaje on działać. Tak jest napisane nawet w instrukcji serwisowej. Jest to jakaś funkcja ochronna wymyślona przez inżynierów z Suzuki.

Jeśli mechanik zaproponował Ci wycięcie katalizatora i odda Ci go do rąk to w miarę ok. Dużo "mechaników" wycina katalizatory bo to dobry biznes, można taki wycięty dobrze sprzedać bo tam dużo metali szlachetnych w środku :)

Autor:  slawekd [ 22-04-2014, 18:10 ]
Tytuł: 

Proszę pomóżcie bo nie wiem co robić:
Strasznie zaczął mi głośno brzęczeć pod spodem katalizator (ten pierwszy od strony silnika).
Znajomy mechanik, któremu raczej ufam, stwierdził że jest on kompletnie skończony i doradził jego wycięcie i zastąpienie strumienicą (i zamknięcie obudową z wyciętego katalizatora - zużyty ma mi oddać do sprzedania platyny).

Pytanie: czy taka operacja nie spowoduje błędów na sondach lambda, CheckEnginów itp?

Czy jest to bezpieczne w Suzi GV II???


PS. moja Suzi jest z 2006r 2.0b+lpg (Stag ISA2)

Proszę pomóżcie!!!

Autor:  Anndybo [ 26-04-2014, 10:02 ]
Tytuł: 

Mnie tez jakis czas temu tluklo sie cos w okolicy katalizatora. Byla to oslona z blachy. Uchwyty podrdzewialy i wpadala w wibracje przy pewnych obrotach silnika. Na to co sie dalo zalozylem obejmy reszte oderwalem od tego czasu cisza. Pierwszy raz slysze o wycinaniu kat. Jaki masz przebieg? Ja mam 2.7 i przebieg 79 tys mil jaki masz kod bledu ?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/