Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 17-07-2025, 14:00

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 25-12-2013, 12:41 
Offline

Rejestracja: 20-10-2013, 23:20
Posty: 17
Lokalizacja: Kraków
Witam,

Od dłuższego czasu rozglądam się za GV1 bądź XL7. Powiem szczerze, że wolałbym XL7 z powodu większej ilości miejsca ( w przyszłości chciałbym wykorzystać samochód jako rodzinną wyprawówkę - Albania, Rumunia, Serbia )
Aktualnie posiadam jeden pojazd ze stajni Suzuki - DL1000 z 2008 roku. Bardzo dzielnie spisywał się w Rumunii, Mołdawii oraz Ukrainie.
Niestety mój obecny samochód nie bardzo nadaje się na wyprawówkę.. Jeep Grand Cherokee 5.2 v8. Do upalnia w okół komina jest ok, ale dalsza wyprawa odpada. Za mały bagażnik ( butla lpg ) oraz tyć za dużo pali ;)

Biorę pod uwagę roczniki po lifcie. I raczej z nastawieniem na diesla ( choć niekoniecznie ). Wolę mieć pusty bagażnik i większy zasięg na baku niż zabraną przestrzeń bagażową przez butlę.

Teraz pytania:
1. Czy były różnice w dieslach pomiędzy GV1 a XL7? ( czytałem, że tak )
2. jak jest z dynamiką diesla (GV1/XL7) oraz jak wypada spalanie takiego zestawu
3. Jeśli PB to raczej z LPG. Czytałem, że 2.7 w XL7 pali mniej niż 2.5 w GVI
4. liftujecie swoje autka? jak jest z gumami? W jeepie mam lift 2" oraz 31" A/T
5. jakieś wskazówki przy kupnie?

Pozdrwiam

Arek


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-12-2013, 17:54 
Offline

Rejestracja: 24-01-2012, 18:43
Posty: 56
Lokalizacja: Tarczyn
HDI oszszędny silnik na trasie 7-8 l ale trzeba zakupić zadbaną jednostkę. Ja od 2 lat taka użytkuję 120000km i nie mam problemów


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-12-2013, 21:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Do GVI/XL7 bez liftu wchodzi 29" ti. 225/75 R16 i 235/70 R16, myślę że z 245/70 R16 też nie powinno być problemu. Do liftu są dedykowane zawiasy/podkładki lub "made in home". Co do butli to z racji tego że zapas jest na tylnch drzwiach to jest opcja wywalenia baku i w jego miejsce wsadzenie butli LPG i jakiś mniejszy bak na Pb obok. Co do diesla to jest to HDI 16V z koncernu PSA(peugeot/citroen), ma 109KM i 270Nm.

_________________
Marcin
GV II 2.0


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-12-2013, 00:22 
Offline

Rejestracja: 20-10-2013, 23:20
Posty: 17
Lokalizacja: Kraków
29" raczej by mi stykło. Nie obciera na wykrzyżach? Auto i tak głównie będzie poruszać się po czarnym. Jak wygląda sprawa z tylnym mostem? Jest tam chociaż LSD?

7-8 na 100 to super wynik. Czytałem, że można go trochę dłubnąć przez co przybędzie trochę KM i sporo Nm. Jak z przyśpieszaniem i wyprzedzaniem innych pojazdów?

Co do wywalania baku - raczej nie chciałbym robić takiej operacji.


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-12-2013, 10:38 
Offline

Rejestracja: 05-11-2012, 20:38
Posty: 25
Lokalizacja: Kraków
Do czasu narodzin córki u mnie w garażu była Africa..;) ale teraz już chcielibyśmy te piękne miejsca pokazywać córce więc padło na GV I z 2003r.2.0 Pb/ LPG! Do samotnych szybkich wypadów mam DRZ E ;)

Ale do rzeczy - koła mam 29'', i jest ok, opony AT, alu osłony silnika i skrzyni, bagażnik wyprawowy/ box 480l. Zostaje mi snorkla wrzucić i tyle.
Tu jest więcej:
viewtopic.php?t=11350

XL7 jak dla za duże auto nie pobawię się w lekkim terenie, GV pali mi na co dzień 11 LPG, kosztem 1/3 bagażnika ale jest box lub bagażnik wyprawowy. Im dalej na wschód tym LPG tańsze.

Generalnie jestem bardzo zadowolony z wyboru - auto na co dzień super sprawdza się w mieście, wypady 2-3 tyg też daje radę, i offu też można skosztować przy tym bardzo małe koszty eksploatacji. Cóż więcej chcieć!:)


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-12-2013, 12:54 
Offline

Rejestracja: 20-10-2013, 23:20
Posty: 17
Lokalizacja: Kraków
Witam kolegę motocyklistę! ;)
DL1000 jest moim trzecim motocyklem, ale zdążyłem już co nieco objechać. Na pierwszym motocyklu ('85 xv750) pojechaliśmy ( wtedy jeszcze z dziewczyną ) na miesięczne wakacje po Bałkanach. (Bośnia, Serbia, Albania, Macedonia, Rumunia, Czarnogóra itp ) Przejechałem na xv750 pętelkę Theth ;)
Obrazek

Po wakacjach stwierdziliśmy, że xv750 jest za małe i za słabe. Wybór padł na vt1100 c2 ace. Wakacje - również Bałkany. Było lepiej, ale z powodu tego, że lubimy jeździć nie tylko po asfalcie.
Obrazek

W kwietniu tego roku kupiliśmy DL1000, którego zabraliśmy do Rumunii, Bułgarii, Mołdawii oraz Ukrainy. Sprzęt zostaje :D

Viratę wybrałem spośród masy innych samochodów terenowych. Jest chyba najekonomiczniejszą terenówką w swojej klasie. Nie ma niestety centralnego dyfra, ale nie można mieć wszystkiego.
Teraz męczę się z doborem odpowiedniego silnika. Z jednej strony wolę benzyniaka ( ciszej, żwawiej itp ), ale w przypadku silników 2.5 oraz 2.7 w grę wchodzi tylko LPG. Diesel mało pali i da się go spokojnie podkręcić zyskując KM oraz Nm.
2.0 wydaje się spoko, ale jak z dynamiką jazdy przy pełnym komplecie z bagażami? Miałeś jakieś problemy z wyprzedzaniem? Nie ukrywam, że bardziej stoję za XL7 z powodu gabarytów. Zwykła Grand Vitara wydaje mi się tyć za mała.

Pozdrawiam

Arek


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-12-2013, 13:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
bendeer pisze:
Jest tam chociaż LSD?
Podobno GVI mają ale jest tego bardzo mało i ja się z LSD nie spotkałem. Tak że bardziej nie będzie niż będzie.

_________________
Marcin
GV II 2.0


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-12-2013, 17:54 
Offline

Rejestracja: 05-11-2012, 20:38
Posty: 25
Lokalizacja: Kraków
Bendeer,
jakbyś kupił AT to byś nie zmieniał tak moto! :P

Ale do tematu, musisz odpowiedzieć do czego potrzebujesz i tyle! Czy zabawy w śniegu i błocie czy tylko podróże - jeśli to drugie wiadomo wybrałbym XL.

Odnośnie silników chyba LPG wyjdzie najtaniej, może się mylę a odnośnie dynamiki to nie zapominaj że to "terenówka" i nie ma mowy o zapi...niu.

Jeśli chcesz z...ć może pomyśl o Foresterze! ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-12-2013, 20:49 
Offline

Rejestracja: 20-10-2013, 23:20
Posty: 17
Lokalizacja: Kraków
Tu nie chodzi o zapi*** ;) ale o w miarę dynamiczne auto pozwalające wyprzedzić tira przy 90 km/h. Raczej wątpię, że będę jeździł więcej niż 120/130 km/h autostradami. Zresztą nie znoszę autostrad..

W aucie nie planuję spać, ale mimo wszystko rozglądam się za XL7. Więc tylko 2.7 bądź 2.0 HDI. Jeep z 5.2 v8 jednak daje "lekką" swobodę na drodze ;P Niestety jest to okupione wirem w baku.. Średnie spalanie to 24L LPG. Chciałbym się zmieścić do 8L ON w trasie, bądź 12-14L LPG w przypadku benzyny. Nie szukam wyścigówki, ale jak już wcześniej wspomniałem czegoś co umożliwi bezpieczne wyprzedzanie przy komplecie osób.

Jak jest z głośnością w kabinie w przypadku 2.0?

Pozdrawiam

__
Forester mi jakoś nie siedzi
choć z tego co się orientuję wolnossące miały reduktor


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-12-2013, 12:08 
Offline

Rejestracja: 05-11-2012, 20:38
Posty: 25
Lokalizacja: Kraków
Nie wiem normalnie! ;)

Jeżdżę średnio 100/110 do tego radio lub fajna muzyka i nie zwracam na to uwagi. To pseudo terenówka więc pewnie głośno, niewygodnie itd itd!:P


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-12-2013, 21:39 
Offline

Rejestracja: 04-06-2011, 22:00
Posty: 39
Lokalizacja: DLW
Cześć!
Jeśli chcesz cokolwiek zmieścić - tylko XL7!
ale niektóre części są inne = droższe.. choćby zderzak, tarcze ...
Do xl7 zmieści się w poprzek butla 100l, co daje Ci przebieg ok 500 km i ma to już jakiś sens. Do tego zbiornik pb w razie problemów i masz naprawdę sensowny zasięg, zatrzymujesz się, kiedy chcesz, a nie kiedy musisz. Taka butla zajmie Ci dokładnie 1/3 bagażnika (do wysokości rolety) ale to i tak zostaje Ci chyba więcej niż w zwykłej GVI.
Tym dieslem jeździlem w berlingo - naprawdę mało pali mimo tego, że ma potężną turbodziurę i pedał ciągle jest w podłodze, żeby chciało jechać.
2,7 to bajka, ostatnio ciągnęliśmy naprawdę spory ładunek na przyczepie po górkach i radziła sobie doskonale.
a 2.0 to nie wiem :)
Z atekami może być głośno, myśłę, ze max 100km/h ale normalnie na zimówkach można lecieć 120, na jakiśtam całoocznych nibyterenówkach latam 120-130 długie trasy i jakoś żyję. Cicho w niej to nei jest.
2,5 to bardzo podobny silnik, chyba nawet ten sam co 2,7, bo w 2,7 cos tam przerobili, też bym brał, jakby sie trafiła fajna sztuka.
XL7 mniej buja na poprzecznych dziurach bo jest dłuższa. Podobno w dieslu pali z litr więcej niż zwykła.
W cięższy teren to auto (xl7) chyba się raczej nie nadaje, bo jest za wielkie i ma gówniany reduktor.
Na wyprawówkę to bym raczej jakiś kit wstawił, bo pewnie zwiecha fabryczna daleko nie poniesie bagażu. U mnie sama strzeliła sprężyna i oczywiście inna niż w zwykłej, trzeba kombinować.
A... i XL7 w wersji jeden (na ramie) robili do 2005 roku, wiec masz rok przewagi nad zwykłą ;)
powodzenia!


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-12-2013, 13:26 
Offline

Rejestracja: 20-10-2013, 23:20
Posty: 17
Lokalizacja: Kraków
Hey,

Wczoraj pooglądałem kilka GV1 oraz XL7 i utwierdzam się w przekonaniu, że tylko XL7 (jeśli chcę mieć PB+LPG). Z tego co się orientuję diesel w XL7 miał turbinę ze zmienną geometrią, więc nie powinno być dużej turbo dziury.
Zasięg na baku/butli - nie ma nic gorszego niż wyznaczanie postojów na podstawie dostępności stacji :D Miałem coś takiego w pierwszym motocyklu.. bak 12l i co 150 km szukanie stacji.. Swoją drogą 500 km ze 100l też szału nie ma ;) myślałem, że 2.7 będzie brać do 15l LPG w trasie.
Co jest nie tak z reduktorem w tych modelach? Nigdy nie słyszałem o problemach z nimi.
Żeby była jasność auta nie chcę topić po dach, czy wyrywać korzeni mostem. Będę chciał wjechać np na plażę w Albanii ( oraz z niej wyjechać :D ) Jeśli dałem radę 300 KG chopperem to i XL7 przejedzie. Jedyne co to martwią mnie otwarte mosty.

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-12-2013, 15:17 
Offline

Rejestracja: 05-11-2012, 20:38
Posty: 25
Lokalizacja: Kraków
Czytając Twoje potrzeby myślę że XL jest dobrym wyborem. Trzymam kciuki za trafienie na dobry zadbany model.

Daj znać jak coś zakupisz!


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-12-2013, 13:27 
Offline

Rejestracja: 20-10-2013, 23:20
Posty: 17
Lokalizacja: Kraków
teraz tylko kwestia wyboru silnika ;)

Czy ktoś jest mi w stanie ( ale tak bez ściemy ;) ) powiedzieć ile który pali?

Wg mnie 2.0 HDI 8 trasa / 10 miasto?
2.7+LPG 10-11 trasa / 15 Miasto

Tak przy okazji - ma ktoś "podkręconego" 2.0 HDI?

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-12-2013, 14:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-02-2012, 00:27
Posty: 145
Lokalizacja: Norwegia
Suzuki: GVII,Jimny
moja xl7 2,7 184k wypija od 9do14 benzyny dizel pali mniej ale wiecej problemow i mniejszy kofort.

_________________
GVII 2,0,Jimny1,3


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-12-2013, 15:52 
Offline

Rejestracja: 20-10-2013, 23:20
Posty: 17
Lokalizacja: Kraków
Piękna XL7 ( o ile ta z avatara jest Twoja :) )

Masz automat czy manual?


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-12-2013, 15:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-02-2012, 00:27
Posty: 145
Lokalizacja: Norwegia
Suzuki: GVII,Jimny
Automat ta z awatara to niemoje.

_________________
GVII 2,0,Jimny1,3


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-12-2013, 17:21 
Offline

Rejestracja: 20-10-2013, 23:20
Posty: 17
Lokalizacja: Kraków
Jak automat to bardzo ładnie pali. Też zastanawiam się właśnie nad automatem. Choć nie jest to konieczny wymóg. Trafi sie automat ok, będzie manual też się świat nie zawali.
Wcześniej zdziwiłem się, że z butli 100l tylko 500 km da się wyciągnąć. (20/100)


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-01-2014, 12:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
Jakub36a pisze:
HDI oszszędny silnik na trasie 7-8 l ale trzeba zakupić zadbaną jednostkę. Ja od 2 lat taka użytkuję 120000km i nie mam problemów

ojj to dużo. u mnie na trasie wyszło 6l, 7-8 to normalnie mi pali
nie zawyżajcie mi spalania jeżdzę normalnie troche miasto trochy w tym 20 km ze wsi do miasta i tyle mi zawsze wychodziło teraz przy at goodrich moze z kilka dzięsiątek więcej
2.0 hdi.
a jeszcze jeśli chodzi o podkręcanie to kolega podkręcał i mocy było coś więcej ale puszczał dymka a wcześnie nie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-01-2014, 20:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Sewmustaf spalania ci nie zawyżają bo mowa w wątku jest o XL7 która jest wieksza od GVI i co za tym idzie cięższa o ponad 100kg więc normalne że więcej pali ;)

_________________
Marcin
GV II 2.0


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-01-2014, 01:18 
Offline

Rejestracja: 04-06-2011, 22:00
Posty: 39
Lokalizacja: DLW
bendeer pisze:
Jak automat to bardzo ładnie pali. Też zastanawiam się właśnie nad automatem. Choć nie jest to konieczny wymóg. Trafi sie automat ok, będzie manual też się świat nie zawali.
Wcześniej zdziwiłem się, że z butli 100l tylko 500 km da się wyciągnąć. (20/100)

źle liczysz.
pamiętaj, że do butli 100L wejdzie Ci max 80 L gazu (teoretycznie)
a tak realnie to nie wbiłem jeszcze więcej niż 76 L
to spalanie jest w trasie, powiedzmy połowa po autostradzie (ok 130km/h), a połowa po wsiach (do 100km/h) i przez parę miast i miasteczek.
Przy oszczędnej jeździe zejdziesz do 13,5L a jak naciśniesz to łatwo wejdziesz na 16,5 i więcej. No to masz spalanie na całosezonowych oponach. Ateki Ci zjedzą pewnie z litr, a bagaż kolejny litr albo i ze dwa, jak będziesz miał bagażnik na dachu itp.
Do manuala możesz sobie założyć tempomat jak Ci potrzebny, a oszczędzisz na koszcie wymiany oleju w skrzyni. Chociaż z drugiej strony ludzie chwalą te automaty..


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-01-2014, 07:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-02-2012, 00:27
Posty: 145
Lokalizacja: Norwegia
Suzuki: GVII,Jimny
olej w skrzyni wymieniamy co 160000km

_________________
GVII 2,0,Jimny1,3


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-01-2014, 16:58 
Offline

Rejestracja: 20-10-2013, 23:20
Posty: 17
Lokalizacja: Kraków
Da się założyć bez przeszkód tempomat do wersji bez takiego wyposażenia? Tempomatu używam prawie zawsze na autostradach. Na allegro widziałem tylko jednego HDI z tempomatem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-01-2014, 21:26 
Offline

Rejestracja: 04-06-2011, 22:00
Posty: 39
Lokalizacja: DLW
MrGregornett pisze:
olej w skrzyni wymieniamy co 160000km

wszystko można ale w instrukcji jest co 30 tys i min DEXRON II
a jak ktoś jeździł automatem, wie, że im częściej, tym lepiej
i można założyć bez większych problemów tempomat do manuala


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-01-2014, 21:35 
Offline

Rejestracja: 20-10-2013, 23:20
Posty: 17
Lokalizacja: Kraków
Ja w Jeepie wymieniam tylko na ATF+4. I znacznie częściej niż co 160 000;)

Wymiana wszystkich płynów to pierwsze co robię po kupnie auta/motocykla. Mimo, że sprzedający zapewnia iż robił to tydzień temu;) w automacie miałem czarny szlam..

Odnośnie tempomatu - trzeba dokupić coś więcej niż dźwignię przy kierownicy?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]