Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

sonda lambda błąd P0135 (grzałka) po wymianie sondy dalej to
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=11290
Strona 1 z 1

Autor:  tsek [ 07-11-2013, 11:35 ]
Tytuł:  sonda lambda błąd P0135 (grzałka) po wymianie sondy dalej to

Witam, serdecznie szanownych Forumowiczów.

Zwracam się z prośbą o pomoc przy usterce sondy lambda. Kod został odczytany przy pomocy komputera i jest następujący: P0135,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka" czyli potocznie mówiąc grzałka sondy. Samochód Suzuki GV 1.6 16V 3D z 2004r. Sprawa na pozór banalna. Wykręciłem sondę i za pomocą miernika stwierdziłem przepaloną grzałkę (dwa czarne przewody). Zero przejścia oraz oporu w postaci 5-6,5 oma :( . Zamówiłem oryginalną sondę lambda firmy DENSO (uniwersalną - sprawdzając w katalogu DENSO) o symbolu DOX-0119. Sonda sprawna - grzałka też (jest przejście oraz wymagany opór) :) . Po skasowaniu błędów i założeniu nowej sondy autko odpaliło pochodziło i zgasło. Po paru próbach było ok. Gdy je zgasiłem i próbowałem znowu odpalić gasło na wolnych obrotach i wyskoczył ponownie ten sam błąd odnoszący się do grzałki. :( Sondę jeszcze raz sprawdziłem i jest OK. Podejrzewam, że jest problem z napięciem podawanym na sondę, ponieważ go tam nie ma. Dokonałem sprawdzenia bezpiecznika odpowiedzialnego za tzw. "podgrzewacz czujnika tlenu" zdjęcie w zał. jest OK. I na tym moja skromna wiedza się kończy. Bardzo proszę o pomoc co mam jeszcze sprawdzić i gdzie. Nadmieniam, że nie dysponuję schematem elektrycznym. Proszę o sugestie i podpowiedzi za które z Góry Dziękuję.

Autor:  kostuch [ 07-11-2013, 12:42 ]
Tytuł: 

Grzałka jest zasilana przez komputer (tzn tam jest czujnik czy grzałka działa).
Jeżeli bezpiecznik jest ok, to może być uszkodzony czujnik grzałki w komputerze - najczęściej jest to opornik na którym powstaje spadek napięcia jeżeli prąd płynie przez grzałkę.
Ewentualnie uszkodzony kabel między komputerem a grzałką.

Schematy można znaleźć w internecie bez problemu.

Autor:  gajowy [ 07-11-2013, 16:16 ]
Tytuł: 

sprawdź miernikiem czy na styki bezpiecznika podawane jest napięcie. Jeśli tak to masz uszkodzony gdzieś kabel, lub źle podłączoną sondę. Co do gaśnięcia na wolnych to trochę dziwne, bo u mojego ojca jest ten sam błąd co u Ciebie, ale on jakoś nie ma kiedy wymienić tej sondy i już tak jeździ dłuższy czas, ale auto na wolnych obrotach chodzi normalnie.

Autor:  tsek [ 08-11-2013, 10:20 ]
Tytuł: 

Dziękuję za odpowiedzi. Do "kostuch" jeżeli to nie jest dla Ciebie problemem to czy byłbyś tak uprzejmy i podesłał mi schemat tej instalacji. Nie ukrywam, że wiele szukałem w internecie ale chyba za słabo. Twoja teoria jest bardzo bardzo prawdopodobna - jeszcze raz Dziękuję.
Natomiast wyjaśniając to gaśnięcie autka na wolnych obrotach - to tak jak napisałem wystąpiło to tylko gdy włożyłem "uniwersalną" sondę lambda. Po założeniu swojej starej z przepaloną grzałką nie ma tego problemu. Tak więc wyszło na jaw to, że źle dobrałem sondę :)

Autor:  tsek [ 08-11-2013, 10:48 ]
Tytuł: 

Do użytkownika "kostuch". Sprawdzając połączenia miernikiem i próbnikiem we ftyczce sondy lambda - doszedłem do następujących ustaleń: napięcie 12V pojawia się prawidłowo po przekręceniu kluczyka, natomiast nie pojawia się masa. Stąd przypuszczam, iż masa brana jest z komputera. Proszę o podpowiedź z którego zacisku komputera wychodzi masa na sondę?

Autor:  kostuch [ 08-11-2013, 12:12 ]
Tytuł: 

tsek,
Wysłałem Ci schematy meilem.
Ponieważ było kilka wersji, nie podam ci dokładnie numeru pinu. Musisz popatrzeć u siebie i porównać ze schematem.

Autor:  tsek [ 09-11-2013, 05:49 ]
Tytuł: 

"kostuch" - Dziękuję, dostałem . Jest długi weekend więc w sam raz na szukanie :) problemu.

Autor:  drysiek [ 09-11-2013, 23:09 ]
Tytuł:  sonda

Witam
Domyślam się, że chodzi o SQ416 z silnikiem G16B

masa jest podawana tylko po zapaleniu silnika, nie musi być stale - sonda jest ogrzewana w razie potrzeby..

po włączeniu zapłonu na obu końcach grzałki sondy ma być 12V.
pin D9 odpowiada za masę grzałki, B3 to sygnał 0,1-1V.

pozdrawiam

Autor:  drysiek [ 09-11-2013, 23:17 ]
Tytuł:  po lifcie

P.S.

jeśli masz wersje po lifcie to grzałka jest na pinie b4 :-)

Autor:  tsek [ 10-11-2013, 19:44 ]
Tytuł: 

"drysiek" tak chodzi o SQ416 z silnikiem G16B - Bardzo Dziękuję za rozpiskę. Mam wersję po lifcie czyli pin B4. Sprawdziłem przewód z sondy do komputera i jest OK. Wymieniłem sondę na DENSO o symbolu DOX-0119 i fakt po przekręceniu kluczyka na obu końcach pokazuje się 12V (czyli OK) a i tak po czasie wyskakuje błąd grzałki? Pytanie czy źle dobrałem sondę i chodzi o coś innego. Podłacze jescze zdjęcie komputera. Proszę o podpowiedź co to za element który zaznaczyłem w prostokącie ? Pytam ponieważ jest przez niego przejście na PIN B4.

Autor:  drysiek [ 10-11-2013, 20:36 ]
Tytuł:  :-)

niestety jakoś nie umiem powiększyć zdjęcia :-( , podłącz sondę zza katalizatora (zamień wtyczki sond) i zobacz czy dalej będziesz dostawał ten błąd. Do tego silnika bardziej dox0326 / dox0354 / dox1068.

pozdrawiam

Autor:  tsek [ 10-11-2013, 20:49 ]
Tytuł: 

Dzięki za podpowiedź, ale wpadłem na to samo przed zakupem sondy :) Niestety zamiana miejscami nic nie dała. Natomiast przyglądnę się bliżej tym sondą co podałeś. A ta co kupiłem zastępuje sondę oryginalną i ma grzałkę o oporności 6,5 ohma (jak oryginalna) tak podaje manual.

Autor:  tsek [ 10-11-2013, 21:10 ]
Tytuł: 

Załączam zdjęcie uszkodzonej sondy (grzałki). Sonda DENSO o symbolu 65D3.

Autor:  tsek [ 11-11-2013, 08:23 ]
Tytuł: 

"drysiek" miałeś rację, że źle dobrałem sondę :) Dotarłem do porządnego manuala i okazuje się, że sonda HO2S-1 powinna mieć oporność grzałki w przedziale 4.5 - 5.7 ohma a nie jak sądziłem 6.5 ohma (z błędnego manuala). Wyszło to przy okazji jak podmieniłem jeszcze raz miejscami sondy i okazało się, że wyskoczyły - dwa błędy: powtórzył się oczywiście P0135 oraz pojawił się nowy P0141 co dowiodło, że oporność dobrej sony z grzałką jest za wysoka :)

Legenda:

1. P0135,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka"
2. P0141,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka"

Autor:  tsek [ 12-11-2013, 13:21 ]
Tytuł: 

Witam, czy ktoś z kolegów na form może zna wartość oporności grzałki sondy lambda o symbolu DENSO DOX-0354, z góry dziękuję za odpowiedź. Tą co kupiłem "uniwersalną" DOX-0119 ma 6.5 ohma i okazuje się, że ma za wysoką wartość stąd wyskakuje ponownie błąd grzałki.

Autor:  drysiek [ 15-11-2013, 22:16 ]
Tytuł:  sonda

a czy po podłączeniu sondy zza kata. wykasowałeś błędy ? - powinieneś skasować, a błąd z sondy 1 nie powinien się wgrać.

Różnica 1-2omy to bardzo mało - czy aby na pewno stąd ten błąd - sprawdziłeś pinologię - złącze uniwersalnej sondy ?

pozdrawiam

P.S. niestety nie mam danych do sond denso :(

Autor:  tsek [ 16-11-2013, 08:24 ]
Tytuł: 

Dziękuję wszystkim za sugestie a w szczególności Tobie "drysiek"

TEMAT DO ZAMKNIĘCIA

Po założeniu sondy DENSO o symbolu DOX-0354 wszystko gra jak ta la la :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/