Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
sonda lambda błąd P0135 (grzałka) po wymianie sondy dalej to https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=11290 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | tsek [ 07-11-2013, 11:35 ] |
Tytuł: | sonda lambda błąd P0135 (grzałka) po wymianie sondy dalej to |
Witam, serdecznie szanownych Forumowiczów. Zwracam się z prośbą o pomoc przy usterce sondy lambda. Kod został odczytany przy pomocy komputera i jest następujący: P0135,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka" czyli potocznie mówiąc grzałka sondy. Samochód Suzuki GV 1.6 16V 3D z 2004r. Sprawa na pozór banalna. Wykręciłem sondę i za pomocą miernika stwierdziłem przepaloną grzałkę (dwa czarne przewody). Zero przejścia oraz oporu w postaci 5-6,5 oma ![]() ![]() ![]() |
Autor: | kostuch [ 07-11-2013, 12:42 ] |
Tytuł: | |
Grzałka jest zasilana przez komputer (tzn tam jest czujnik czy grzałka działa). Jeżeli bezpiecznik jest ok, to może być uszkodzony czujnik grzałki w komputerze - najczęściej jest to opornik na którym powstaje spadek napięcia jeżeli prąd płynie przez grzałkę. Ewentualnie uszkodzony kabel między komputerem a grzałką. Schematy można znaleźć w internecie bez problemu. |
Autor: | gajowy [ 07-11-2013, 16:16 ] |
Tytuł: | |
sprawdź miernikiem czy na styki bezpiecznika podawane jest napięcie. Jeśli tak to masz uszkodzony gdzieś kabel, lub źle podłączoną sondę. Co do gaśnięcia na wolnych to trochę dziwne, bo u mojego ojca jest ten sam błąd co u Ciebie, ale on jakoś nie ma kiedy wymienić tej sondy i już tak jeździ dłuższy czas, ale auto na wolnych obrotach chodzi normalnie. |
Autor: | tsek [ 08-11-2013, 10:20 ] |
Tytuł: | |
Dziękuję za odpowiedzi. Do "kostuch" jeżeli to nie jest dla Ciebie problemem to czy byłbyś tak uprzejmy i podesłał mi schemat tej instalacji. Nie ukrywam, że wiele szukałem w internecie ale chyba za słabo. Twoja teoria jest bardzo bardzo prawdopodobna - jeszcze raz Dziękuję. Natomiast wyjaśniając to gaśnięcie autka na wolnych obrotach - to tak jak napisałem wystąpiło to tylko gdy włożyłem "uniwersalną" sondę lambda. Po założeniu swojej starej z przepaloną grzałką nie ma tego problemu. Tak więc wyszło na jaw to, że źle dobrałem sondę ![]() |
Autor: | tsek [ 08-11-2013, 10:48 ] |
Tytuł: | |
Do użytkownika "kostuch". Sprawdzając połączenia miernikiem i próbnikiem we ftyczce sondy lambda - doszedłem do następujących ustaleń: napięcie 12V pojawia się prawidłowo po przekręceniu kluczyka, natomiast nie pojawia się masa. Stąd przypuszczam, iż masa brana jest z komputera. Proszę o podpowiedź z którego zacisku komputera wychodzi masa na sondę? |
Autor: | kostuch [ 08-11-2013, 12:12 ] |
Tytuł: | |
tsek, Wysłałem Ci schematy meilem. Ponieważ było kilka wersji, nie podam ci dokładnie numeru pinu. Musisz popatrzeć u siebie i porównać ze schematem. |
Autor: | tsek [ 09-11-2013, 05:49 ] |
Tytuł: | |
"kostuch" - Dziękuję, dostałem . Jest długi weekend więc w sam raz na szukanie ![]() |
Autor: | drysiek [ 09-11-2013, 23:09 ] |
Tytuł: | sonda |
Witam Domyślam się, że chodzi o SQ416 z silnikiem G16B masa jest podawana tylko po zapaleniu silnika, nie musi być stale - sonda jest ogrzewana w razie potrzeby.. po włączeniu zapłonu na obu końcach grzałki sondy ma być 12V. pin D9 odpowiada za masę grzałki, B3 to sygnał 0,1-1V. pozdrawiam |
Autor: | drysiek [ 09-11-2013, 23:17 ] |
Tytuł: | po lifcie |
P.S. jeśli masz wersje po lifcie to grzałka jest na pinie b4 :-) |
Autor: | tsek [ 10-11-2013, 19:44 ] |
Tytuł: | |
"drysiek" tak chodzi o SQ416 z silnikiem G16B - Bardzo Dziękuję za rozpiskę. Mam wersję po lifcie czyli pin B4. Sprawdziłem przewód z sondy do komputera i jest OK. Wymieniłem sondę na DENSO o symbolu DOX-0119 i fakt po przekręceniu kluczyka na obu końcach pokazuje się 12V (czyli OK) a i tak po czasie wyskakuje błąd grzałki? Pytanie czy źle dobrałem sondę i chodzi o coś innego. Podłacze jescze zdjęcie komputera. Proszę o podpowiedź co to za element który zaznaczyłem w prostokącie ? Pytam ponieważ jest przez niego przejście na PIN B4. |
Autor: | drysiek [ 10-11-2013, 20:36 ] |
Tytuł: | :-) |
niestety jakoś nie umiem powiększyć zdjęcia :-( , podłącz sondę zza katalizatora (zamień wtyczki sond) i zobacz czy dalej będziesz dostawał ten błąd. Do tego silnika bardziej dox0326 / dox0354 / dox1068. pozdrawiam |
Autor: | tsek [ 10-11-2013, 20:49 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za podpowiedź, ale wpadłem na to samo przed zakupem sondy ![]() |
Autor: | tsek [ 10-11-2013, 21:10 ] |
Tytuł: | |
Załączam zdjęcie uszkodzonej sondy (grzałki). Sonda DENSO o symbolu 65D3. |
Autor: | tsek [ 11-11-2013, 08:23 ] |
Tytuł: | |
"drysiek" miałeś rację, że źle dobrałem sondę ![]() ![]() Legenda: 1. P0135,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka" 2. P0141,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka" |
Autor: | tsek [ 12-11-2013, 13:21 ] |
Tytuł: | |
Witam, czy ktoś z kolegów na form może zna wartość oporności grzałki sondy lambda o symbolu DENSO DOX-0354, z góry dziękuję za odpowiedź. Tą co kupiłem "uniwersalną" DOX-0119 ma 6.5 ohma i okazuje się, że ma za wysoką wartość stąd wyskakuje ponownie błąd grzałki. |
Autor: | drysiek [ 15-11-2013, 22:16 ] |
Tytuł: | sonda |
a czy po podłączeniu sondy zza kata. wykasowałeś błędy ? - powinieneś skasować, a błąd z sondy 1 nie powinien się wgrać. Różnica 1-2omy to bardzo mało - czy aby na pewno stąd ten błąd - sprawdziłeś pinologię - złącze uniwersalnej sondy ? pozdrawiam P.S. niestety nie mam danych do sond denso ![]() |
Autor: | tsek [ 16-11-2013, 08:24 ] |
Tytuł: | |
Dziękuję wszystkim za sugestie a w szczególności Tobie "drysiek" TEMAT DO ZAMKNIĘCIA Po założeniu sondy DENSO o symbolu DOX-0354 wszystko gra jak ta la la ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |