Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

CZUJNIK NASŁONECZNIENIA GV 2.0 128
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=11149
Strona 1 z 1

Autor:  incomeing [ 15-07-2013, 10:47 ]
Tytuł:  CZUJNIK NASŁONECZNIENIA GV 2.0 128

Witam. Wystąpił u mnie dziwny objaw. Klimatyzacja początkowo nie chciała się załączyć, po czym zaczęła dmuchać gorącym powietrzem (ustawiona oczywiście na zimne). Pojechałem więc do znajomego mechanika, by sprawdził o co cho. Na kompie wyskoczył niekasowalny błąd czujnika nasłonecznienia. Co mnie zaskoczyło podczas drogi do niego samochód miał wyraźny problem z mocą. Czy ktoś z was spotkał się z czymś podobnym?
Następnego dnia wszystko było ok, klima chłodzi załącza się idealnie, a samochód chodzi jak złoto. Dzwoniłem do serwisu i ustaliłem, że ten czujnik kosztuje koło 250 pln. Jest sens go wymieniać, czy poczekać na dalsze ewentualne objawy? Może ktoś już go wymieniał? Skomplikowana operacja?

Autor:  Wunsch [ 16-07-2013, 07:05 ]
Tytuł: 

incomeing, a może wystarczy przeczyścić styki skoro raz działa, a raz nie?

Autor:  incomeing [ 16-07-2013, 21:27 ]
Tytuł: 

w sumie to przyznam się, że nie mogłem dobrać się do tego ustrojstwa, podobno znajduje się nad uchwytem na napoje po prawej stronie ale jak odkręciłem śruby mocujące konsole i zacząłem ją odginać to dźwięk rozciąganego plastiku skutecznie mnie powstrzymał :)
ma ktoś może doświadczenie z rozbieraniem deski rozdzielczej i wie jak to zrobić, żeby później wstydu nie było? :))

Autor:  incomeing [ 16-07-2013, 21:29 ]
Tytuł: 

te styki to była pierwsza myśl w sumie i sądziłem, że pójdzie gładko, ale sam widzidz .... :)

Autor:  Wunsch [ 17-07-2013, 08:35 ]
Tytuł: 

Nigdy tego nie robiłem. Nie masz instrukcji serwisowej? Wydaje mi się, że tu albo na forum KSP powinna być.

Autor:  incomeing [ 17-07-2013, 10:24 ]
Tytuł: 

niestety nie mam tej instrukcji ale dzięki za dobrą radę, poszukam i może uda mi się coś ustalić :/ póki co jest wszystko dobrze ale wolałbym mieć to z głowy, jakoś tak lżej się oddycha ze świadomością, że wszystko jest ok :)

Autor:  gajowy [ 17-07-2013, 17:35 ]
Tytuł: 

Nie jestem pewien, ale czujnik nasłonecznienia to znajduje się na desce rozdzielczej na podszybiu - przy wylocie powietrza na przednią szybę. To o czym mówisz to czujnik temperatury wewnątrz pojazdu - widać go jak się zajrzy pod spód deski rozdzielczej na tym załamaniu gdzie są miejsca na kubki.

Autor:  incomeing [ 17-07-2013, 20:13 ]
Tytuł: 

No tak.... wychodzi na to, że masz racje. Znalazłem jakieś info w necie i się zasugerowałem. Sprawa z moją klimą trochę się skomplikowała. Podłączyłem auto pod kompa ponownie i błąd związany z czujnikiem zniknął...ale żeby nie było tak różowo opiszę co się mniej więcej dzieje, a więc jeszcze raz od początku....

Niedawno nabiłem klimę i przez chwilę wszystko było ok. Potem coś się spier.....o, tzn. podczas jazdy na klimie odczułem wyraźny spadek mocy. Podjechałem do znajomego i podłączyliśmy auto pod kompa, wywaliło niekasowalny błąd czujnika nasłonecznienia....pomyślałem ok, pojeździmy zobaczymy. Po 2 dniach objawy się powtórzyły doszło szarpanie przy gazie w jednej pozycji, wszystko oczywiście na AC- on. Co więcej klima chodzi jak sprężarka jest zimna, jak się nagrzeje to nie może zaskoczyć i kilkakrotnie próbuje, raz na jakiś czas załapie i raz wieje solidnym chłodem a raz ciepłym powietrzem. Sprężarka bardzo się przy tym nagrzewa.
wtf ja się ptam?

Autor:  leniwiec [ 18-07-2013, 05:38 ]
Tytuł: 

Może masz nieszczelny układ i dlatego sprężarka się nie chce włączyć...tak,czy inaczej sprężarka nie działa cały czas,tylko się cyklicznie włącza i wyłącza,żeby nie zamrozić parownika....
Czujnik nasłonecznienia,nie ma wpływu na pracę silnika,spróbuj podpiąć pod inny skaner....

Autor:  incomeing [ 18-07-2013, 07:40 ]
Tytuł: 

leniwiec -nieszczelność powinna wyjść przy napełnianiu klimy, które robiłem kilka dni temu, tymczasem wszystko było ok. Podejrzewam, że przesadzili z napełnieniem i sprężarka sobie po prostu nie radzi. Zbadam to pewnie jeszcze dzis.

Autor:  incomeing [ 18-07-2013, 07:43 ]
Tytuł: 

aaa wiem, że sprężarka nie chodzi cały czas tylko cyklicznie, ale u mnie ona po prostu raz za razem w odstępach 2 sec sie odpalic nie może, jak ją wyłączysz i ostygnie to znów przez chwile ok, a później to samo.

Autor:  leniwiec [ 18-07-2013, 09:22 ]
Tytuł: 

Właśnie,jeśli jest zbyt duże ciśnienie w układzie,to presostat wyłączy sprężarkę...

Autor:  gajowy [ 18-07-2013, 15:38 ]
Tytuł: 

A spadki mocy przy uruchamianiu sprężarki to też normalne. Ja jak jadę ze stałą prędkością to czuję w którym momencie załącza się sprężarka, a w którym się rozłącza.

Autor:  incomeing [ 18-07-2013, 21:08 ]
Tytuł: 

Okej Panowie sprawa się rozwiązała i.............. mieliście racje. Lebiegi przeładowali mi klime i wariowała. Pojechałem do dobrego warsztatu, które zajmuje się klimą, spuścili mi ten [cenzura], sprawdzili szczelność i naładowali jak trzeba. Problemy znikły, klima daje aż miło i wychodzi na to, że nawet z klimą trzeba jeździć po specjalistach bo byłe Czesiek i to spier...i ,... grunt, że wszystko dobrze się skończyło, bo martwiłem się o sprężarka. :]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/