Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Regulacja dawki paliwa na pomie w vitarze . https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=10931 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | sebu998 [ 18-03-2013, 18:53 ] |
Tytuł: | Regulacja dawki paliwa na pomie w vitarze . |
Witam . Mam znowu pytanie i proszę o radę . Czy w silniku 2.0 tdi 87km mazdy ,który mam w GV ,jest regulacja dawki na pompie ? Sprawdziłem wtryski i są super , a ona dalej kopci zwłaszcza przy porannym rozruchu i przy wdepnięciu gazu .Istna lokomotywa .Czarny dym jak z komina . Podobno jest możliwość zmniejszenia dawki na pompie ,możecie się wypowiedzieć ?? |
Autor: | G0 Mułek [ 20-03-2013, 16:06 ] |
Tytuł: | |
Podpinam się o porady przyczyny kopcenia w tym samym aucie z 98r. |
Autor: | albin1981 [ 13-09-2014, 20:16 ] |
Tytuł: | |
odgrzewam kotlecik - rozwiązał ktoś to pytanie ? Jest gdzieś regulacja dawki na pompie wtryskowej ? 2.0 TD 87 km - pompa DENSO |
Autor: | Żubr [ 14-10-2014, 19:18 ] |
Tytuł: | |
z tego co się okrętując to jest coś na pompie ale nigdy nie miałem kontaktu z tym chyba nazywa się to pointer |
Autor: | albin1981 [ 09-04-2015, 10:54 ] |
Tytuł: | |
hmmm. Nie wiem jak u poprzednikow, ale ja nadal nie znalazlem odpowiedzi na pytanie czy przy naszej pompie wtryskowej jest regulacja dawki paliwa ? Wznowie temat bo moze ktos nowy sie pojawil na forum i wie o co z tym biega. |
Autor: | MrGregornett [ 09-04-2015, 21:08 ] |
Tytuł: | |
Nie ma manualnej regulacji paliwa,jest zawor ciśnienia i dawki paliwa przy pompach wysokiego ciśnienia typu common rail, a także w starszych typach pomp (np. przy pompach CR). Ich prawidłowe działanie jest warunkiem koniecznym prawidłowo działającej pompy wtryskowej, ponadto mogą odpowiadać za przestawianie kąta wtrysku. Produkowane przez wiodących światowych producentów takich jak: Bosch, Denso, Vdo Continental Siemens, Delphi.Zawory ciśnienia paliwa i dawki mają zastosowanie do pomp wysokiego ciśnienia tych samych producentów, np. zawory SCV, TCV Denso występują tylko w odpowiednich pompach firmy Denso (są katalogowane po odpowiednich numerach pomp common rail, a nie po modelach aut producentów). Ich wadliwe działanie może powodować szereg problemów z ilością i ciśnieniem wtryskiwanego paliwa, czy też składem mieszanki.Nierówna, przerywana praca silnika, gaśnięcie, problemy z rozruchem, braki w mocy, zwiększone zużycie paliwa, kopcenie - to tylko część z problemów związanych z wadliwie działającymi zaworami i czujnikami ciśnienia wtrysku. Główne przyczyny awarii i wcześniejszego zużycia zaworów TCV, SCV, SPV i innych są spowodowane użyciem paliwa niskiej jakości (np. zanieczyszczenia, zawartość wody w oleju napędowym) oraz nieregularnym i niedbałym serwisowaniem jednostek napędowych. |
Autor: | albin1981 [ 10-04-2015, 11:51 ] |
Tytuł: | |
no i jest ktos konkretny ![]() ![]() ![]() No i jeszcze jedno pytanko - jak sprawdzic dzialanie tej pompy - komputer ![]() |
Autor: | mlodyy [ 10-04-2015, 13:24 ] |
Tytuł: | |
Ja bym samemu nie grzebał w regulacji pompy paliwa, moja 2.0 TD z Mazdy też kopci przy gwałtownym dodaniu gazu i taka jest niestety charakterystyka starego diesla. To właśnie nie są żadne common raile które przy elektronicznie sterowanej pompie będą dobierały skład mieszanki. U nas to ustawienie jest optymalne dla każdych warunków pracy więc przy gwałtownym dodaniu gazu kiedy dostaje więcej paliwa niż powietrza to dymi. W poprzednim aucie Toyota LJ 70 2.4 TD grzebałem ustawieniami pompy właśnie w celu zmniejszenia dymienia i w momencie kiedy dymienie ustało to silnik stał się jeszcze bardziej dychawiczny bo po prostu skręcasz mu ilość dostawanego paliwa. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |