Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

przełożenie główki mostu tył
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=10905
Strona 1 z 1

Autor:  sewmustaf [ 10-03-2013, 21:49 ]
Tytuł:  przełożenie główki mostu tył

witam
mam pytanie , po uderzeniu w tył i ugięciu mostu kupiłem most od 2.0hdi 2005r 16v i okazało się ze jest szybszy od mojego 20 hdi 2001 8v więc poszukałem mostu 2.0hdi 8v 2003 i też był taki jak ten 2005r. zgłupiałem ??? i zostawiłem sobie ten most 2005r i dokupiłem od tego 2003r przedni żeby już nie kombinować założyłem obydwa i grają.
pytanie dlaczego ten mój jest wolniejszy? przecież też: 2.0 hdi , i 8v.czy w 2001 zakładali wolniejsze mosty (np.od mazdy?)czy poprostu ktoś zamienił mosty na wolniejsze ???
chciałbym spowrotem wrócić do tych wolniejszym mostów przedni bym spowrotem założył bo sobie leży a tylni też mam tylko ugięty i musiałbym z niego główkę przełożyć do tego z 2005r tylko czy się da?
ogólnie wyglądają tak samo ten 2005 i 2003 są troszkę masywniejsze i mają na końcu taki jakby pierścień przy połączeniu z wałem.
coś takiego
http://demontazpojazdow.home.pl/environ ... 330b63.jpg
mój wygląda tak
http://moto.allegro.pl/most-tylny-suzuk ... 54571.html
wygląda jakby może był od benzyny??

Autor:  sewmustaf [ 10-03-2013, 22:29 ]
Tytuł: 

ciekawe jakie mam pzełożenie w tym wolniejszym 20 hdi.2001 8v
bo 20 hdi normalnie powinien mieć i rhz i rhw tak samo 3.909
a u mnie mógłby być ten od mazdy?? 4.300??
albo od 2.5 v6 też ma 4.300
dobrze napisałem czy sie myle???
bo benzyny raczej by ktoś nie wkładał ma 4.875? czasem?
oczywiście wszystko manual

Autor:  gajowy [ 10-03-2013, 23:26 ]
Tytuł: 

W AŚ w temacie o GVI piszą tak:

1.6 Pb, 2.0 Pb i 2.0 ON Mazda - 5,13
2.0 Hdi - 4,30
2.5 Pb - 4,88

Wartości te opisane są jako "osie", więc chyba chodzi o przełożenia mostów. Albo ja coś mylę.

Jak to jest w końcu to nie wiem.

Autor:  sewmustaf [ 10-03-2013, 23:38 ]
Tytuł: 

no nie wiem już sam jak to jest w końcu.
ja brałem dane z tąd
http://suzuki-grandvitara.info/cms/cont ... y/7/34/64/
4,88 a dokładnie 4.875 w 2,5 v6 to tak ale w automacie a w manualu jest chyba 4.300
a benzyna by się zgadzała dokładnie 5,125
a mazda z tego co ja tu mam to też ma 4.300 i w manualu i w automacie

Autor:  gajowy [ 11-03-2013, 06:38 ]
Tytuł: 

nie zostaje nic innego, jak rozebrać ten krzywy most i policzyć zęby.

Autor:  sewmustaf [ 11-03-2013, 08:38 ]
Tytuł: 

no racja tak zawsze można zrobić bo most i tak krzywy,
jeszcze jakby ktoś miał dane wszystkich mostów jaki ile ma zębów?? to bym wszystko wiedział

Autor:  sewmustaf [ 12-03-2013, 12:49 ]
Tytuł: 

dowiedziałem się dzisiaj od gościa co się tym zajmuje ze silnik hdi 2.0 ma trzy rodzaje przełożeń, jest możliwość ze przełoży mi główki z tego ugiętego i spowrotem będe mógł założyć obydwa wolniejsze mosty, wszystko ok tylko będzie to kosztować , to zapytam czy ktoś zmieniał główki czy jest dużo roboty i czy ogarne to samemu coś tam kumam z mechaniki, napewno trzeba wyjąć półosie no i co jeszcze? czy to potem poskładam jak te półosie wchodzą czy bez problemu ? mają jakieś zabezpieczenie pewnie?
jak ktoś wymieniał to może niech opisze pokolei z góry dzięki.

Autor:  marirus [ 12-03-2013, 17:05 ]
Tytuł: 

Generalnie to tak jak napisałeś półośki, wały napędowe i trzecia łapa przedniego mostu ta przykręcona do belki pod silnikiem. Na początek po demontażu to sprawdź czy ci spasują całe gruszki. Teoretycznie powinny więc jak spasują to ominie cię rozkręcanie dyfra i wałka atakującego i ustawianie na nim luzu co podobno łatwe nie jest ale ja się na tym nie znam :]

Autor:  sewmustaf [ 12-03-2013, 17:38 ]
Tytuł: 

tzn łapa pod silnikiem odpadnie bo to będę wymieniał główkę w tylnim moscie .
jeżeli mój jest 2.0 hdi 8v 2001r
a ten szybszy co na nim jeżdzę to 2.0 hdi 16v tylko 2005r to mślę ze powinno spasować cała główka nie wiem????

Autor:  marirus [ 12-03-2013, 17:52 ]
Tytuł: 

Zważ na to że musisz mieć takie same przełożenia w obu mostach tak więc przód i tył 8)

Autor:  Jaczek [ 12-03-2013, 18:10 ]
Tytuł: 

do tylnych pół osi sprzydał by się ściągacz bezwładnościowy albo po prostu szarpiąc za bęben po odkręceniu piasty i szczęk....

Autor:  gajowy [ 12-03-2013, 18:16 ]
Tytuł: 

marirus, proponuję przeczytać cały temat. Kolega sewmustaf, ma wolniejszy przedni most.

Autor:  marirus [ 12-03-2013, 19:59 ]
Tytuł: 

No ma wolniejszy który aktualnie leży w garażu :] Czytając dalej post kolegi jest napisane że kupił most przedni z 2003r z takim samym przełożeniem jak most tylni z 2005 roku a teraz chce wsadzić do tyłu wolniejsze przełożenie co pociąga za sobą konieczność zmiany przedniego lub całego przedniego mostu który ma w garażu lub gdzieś tam 8)

Autor:  sewmustaf [ 13-03-2013, 12:06 ]
Tytuł: 

tak jak piszesz dokładnie tyko oczywiście zmienie cały przedni most, a z tyłu tylko główkę jak sie da.
przedni wolniejszy mam ale wyjęty leży sobie. a założony mam ten 2003r co dokupiłem żeby spasował z tym 2005 tylnim.
czyli w garażu leży sobie przedni wolniejszy i tylni wolniejszy ten ugięty.
teraz chciałby spowrotem założyć obydwa wolniejsze ,tylko kwestia założenia tego wolniejszego na przód i przełożyć główkę z tylniego wolniejszego co ugięty do tego co mam założony (2005r).

Autor:  gajowy [ 13-03-2013, 18:37 ]
Tytuł: 

a, że tak spytam "uderzenie w tył" to znaczy stłuczka? czy jak żeś zgiął ten stary most?

Autor:  sewmustaf [ 13-03-2013, 20:37 ]
Tytuł: 

jak puszczałem pieszego na przejściu to zasadził mi w tył lanos wiele mi się nie stało ale kawałem błotnika dwie lampy rożek klapy i wzmocnienie zderzaka no i ten nieszczęśliwy most

Autor:  gajowy [ 13-03-2013, 20:48 ]
Tytuł: 

a ramie nic się nie stało? to chyba poszedł pod spód ten lanos :)

Autor:  sewmustaf [ 13-03-2013, 23:24 ]
Tytuł: 

no niby nic , dokładnie poszedł pod złapał zderzak

Autor:  datajan [ 23-03-2013, 13:31 ]
Tytuł:  Re: przełożenie główki mostu tył

Przekładaj główkę - i będzie OK.
Robiłem to samo - do mostu od hdi włożyłem swoją gówkę (od 2,7) - i czwarty rok śmiga.

Pozdrawiam






sewmustaf pisze:
witam
mam pytanie , po uderzeniu w tył i ugięciu mostu kupiłem most od 2.0hdi 2005r 16v i okazało się ze jest szybszy od mojego 20 hdi 2001 8v więc poszukałem mostu 2.0hdi 8v 2003 i też był taki jak ten 2005r. zgłupiałem ??? i zostawiłem sobie ten most 2005r i dokupiłem od tego 2003r przedni żeby już nie kombinować założyłem obydwa i grają.
pytanie dlaczego ten mój jest wolniejszy? przecież też: 2.0 hdi , i 8v.czy w 2001 zakładali wolniejsze mosty (np.od mazdy?)czy poprostu ktoś zamienił mosty na wolniejsze ???
chciałbym spowrotem wrócić do tych wolniejszym mostów przedni bym spowrotem założył bo sobie leży a tylni też mam tylko ugięty i musiałbym z niego główkę przełożyć do tego z 2005r tylko czy się da?
ogólnie wyglądają tak samo ten 2005 i 2003 są troszkę masywniejsze i mają na końcu taki jakby pierścień przy połączeniu z wałem.
coś takiego
http://demontazpojazdow.home.pl/environ ... 330b63.jpg
mój wygląda tak
http://moto.allegro.pl/most-tylny-suzuk ... 54571.html
wygląda jakby może był od benzyny??

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/