Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

GV 3D po 2006 jaki jest tam napęd 4x4?
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=10657
Strona 1 z 1

Autor:  topsekret [ 15-01-2013, 11:22 ]
Tytuł:  GV 3D po 2006 jaki jest tam napęd 4x4?

Myślę o takiej GV i widzę że tam są różne napędy .W 1.6 piszą że stały bez reduktora,co to oznacza że zawsze ciągnie przód a tył dolącza się tylko awaryjnie?Coś tam można zblokować czy nie ma żadnych możliwości?Ma ktoś taki model jak siętym jeździ ?

Autor:  wojan-s [ 15-01-2013, 11:55 ]
Tytuł: 

Najbardziej popularna wersja to stały napęd na 4 koła z równym rozdźieleniem mocy na obie osie. Nie można tam nic dołączyc ani rozłączyc. Jeśli myślisz o terenówce na off road, polowania itp odradzam.

Autor:  Mcgyver [ 15-01-2013, 12:46 ]
Tytuł: 

Z tego co pamietam w normalnym przełożeniu jest 40% przód i 60% tył

Autor:  gajowy [ 15-01-2013, 18:26 ]
Tytuł: 

A GV II 3d 1.6 benzyna, to nie ma po prostu jakiegoś mechanizmu różnicowego ze sprzęgłem lepkościowym? Bo w 2.4 nawet w 3d jest normalnie z reduktorem i możliwością zablokowania centralnego mechanizmu różnicowego.

Autor:  bananan4 [ 15-01-2013, 18:55 ]
Tytuł: 

47:53

Mcgyver pisze:
Z tego co pamietam w normalnym przełożeniu jest 40% przód i 60% tył

Autor:  gajowy [ 15-01-2013, 19:15 ]
Tytuł: 

bananan4 pisze:
47:53


no tak ale to w tejz blokadą układu różnicowego centralnego i reduktorem.

Autor:  Wunsch [ 15-01-2013, 20:33 ]
Tytuł: 

GV II 3d 1.6 ma stały napęd 4x4 z podziałem 47% na przód i 53% na tył. Jeżdzę taką i stwierdzam, że na jazdy po asfalcie i sporadyczne zjeżdzanie poza asfalt w zupełności wystarcza.

Autor:  gajowy [ 15-01-2013, 21:45 ]
Tytuł: 

a to przepraszam, zwracam honor ;)

Autor:  topsekret [ 16-01-2013, 11:10 ]
Tytuł: 

Widzę że masz GV 5D, tam jaki jest napęd ?

Autor:  rpelc [ 24-01-2013, 10:59 ]
Tytuł: 

GVII 3d 1.9ddis (2007). Napęd jest identyczny z wersja 5d czyli 4H, 4H LOCK, 4L. Jedyna różnica to brak ESP

Autor:  topsekret [ 19-02-2013, 08:58 ]
Tytuł: 

Wunsch pisze:
GV II 3d 1.6 ma stały napęd 4x4 z podziałem 47% na przód i 53% na tył. Jeżdzę taką i stwierdzam, że na jazdy po asfalcie i sporadyczne zjeżdzanie poza asfalt w zupełności wystarcza.

To napęd jest przenoszony na jedno koło czy na jedno z przodu i jedno z tyłu ?A jak wjedziesz w zaspę czy piach to buksuje jedno koło czy dwa?

Autor:  leniwiec [ 19-02-2013, 12:23 ]
Tytuł: 

topsekret pisze:
Wunsch pisze:
GV II 3d 1.6 ma stały napęd 4x4 z podziałem 47% na przód i 53% na tył. Jeżdzę taką i stwierdzam, że na jazdy po asfalcie i sporadyczne zjeżdzanie poza asfalt w zupełności wystarcza.

To napęd jest przenoszony na jedno koło czy na jedno z przodu i jedno z tyłu ?A jak wjedziesz w zaspę czy piach to buksuje jedno koło czy dwa?

A wiesz jak działa mechanizm różnicowy?
Napęd jest na 4 koła,ale w opisanej sytuacji,będzie obracać się jedno koło z przodu i jedno z tyłu,chyba,że posiadamy blokady mechanizmów różnicowych... :szalony:

Autor:  sewmustaf [ 19-02-2013, 13:18 ]
Tytuł: 

nie koniecznie kręci się jedno z przodu i jedno z tyłu, tak dzieje się w przypadku jak któreś ma lecej, jak przyczepność na 4 koła jest podobna to będą kręciś wszystkie cztery, też trzeba umieć to zrobić bo jak się zakopiesz i delikatnie zaczniesz kopać to wtedy koło sobie pójdzie ale to co ma lżej , wystarczy ostro zerwać i pójda wszyskie w róch , u mnie to działa.

Autor:  Jaczek [ 19-02-2013, 15:25 ]
Tytuł: 

przy stałym napędzie (bez żadnych blokad) jest możliwe buksowanie tylko jednego koła i takim autem można bardzo łatwo się zakopać.....

Autor:  gajowy [ 19-02-2013, 15:58 ]
Tytuł: 

Jacze nie rozumiesz zasady działania mechanizmu różnicowego. Mechanizm różnicowy powoduje że na oba koła przenoszony jest taki moment obrotowy jaki w danej sytuacji może poprać koło które "ma lżej". To że jedno koło w moście Ci buksuje, to nie znaczy że drugie stoi i nic nie jest na nie przekazywane. Jest przekazywane tyle, ile maksymalnie może przenieść koło które buksuje - czyli na ogół bardzo mało. Im bardziej przyczepna powierzchnia pod kołem buksującym, tym większy moment przekazywany jest na koło które nie buksuje.

Autor:  sewmustaf [ 19-02-2013, 17:24 ]
Tytuł: 

nie no żle nie pisze, bo jest możliwe kopanie nawet jednego koła.
mech różnicowy między mostowy może spowodować że przedni most będzie kopał a tylni nie i jeszcze jak do tego dojdzie że w przednim mośce będzie miało lecej jedno koło to będzie kopało to jedno i jest!!
ale to raczej rzadko.
a przy zblokowany na sztywno międzymostowym mech. minimum będzie kręcić jedno z przodu i jedno z tyłu.

Autor:  Jaczek [ 19-02-2013, 17:59 ]
Tytuł: 

tak w naszych GV I muszą buksować co najmniej dwa koła bo mamy blokadę między mostową i przez to nie możemy jeździć po przyczepnym z zapiętym przodem..... ale np. w RAVce czy Pandzie jest możliwe buksowanie tylko jednego koła....

Autor:  sewmustaf [ 19-02-2013, 18:27 ]
Tytuł: 

i w gv2 też tak jak w rav bo ma mech róż między mostowy
no a my w gv1 to w sumie nie mamy wogóle blokady międzymostowej , tylko 4h na sztywno czyli całyczas tak jak np w gv2 z załączonym 4h lock(blok mech różn międzymost)

Autor:  gajowy [ 19-02-2013, 18:27 ]
Tytuł: 

W Rav4 tak, ale w pandzie już nie jest tak jak mówisz. To tak jak byś miał w GVI zapięty 4H i na wale do tylnego mostu zamontował sprzęgło wiskotyczne. Jak przód zacznie buksować (np 1 koło ) to wał do tylnego mostu zacznie się obracać i zblokuje sprzęgło wiskotyczne i tył też zacznie buksować.
Co innego auto z centralnym mechanizmem różnicowym, a co innego napęd dołączany automatycznie.
To że w aucie napędzanym na 4 koła może kopać się tylko 1 koło to sprawka centralnego mechanizmu różnicowego. Stąd np w subaru żeby nie dochodziło do takich sytuacji centralny mechanizm różnicowy blokowany jest automatycznie właśnie sprzęgiełkiem wiskotycznym.

Autor:  leniwiec [ 19-02-2013, 19:42 ]
Tytuł: 

Jaczek pisze:
przy stałym napędzie (bez żadnych blokad) jest możliwe buksowanie tylko jednego koła i takim autem można bardzo łatwo się zakopać.....

Teoretycznie tak,ale praktycznie nigdy taka sytuacja nie ma miejsca,no chyba,że zostaniesz na podwoziu i tylko to jedno koło będzie w powietrzu i
to na niego trafi 100% momentu,dlatego każdy samochód wyposażony w centralny dyferencjał,posiada blokadę tego mechanizmu,czy to ręczną,czy automatyczną.
W przypadku takiej samej przyczepności wszystkich kół,na każdą oś trafia 50 % momentu(chyba,że podział nie jest równy),który jest rozdzielany proporcjonalnie na każde koło przez mechanizmy różnicowe-w zależności od przyczepności...
Cytuj:
Im bardziej przyczepna powierzchnia pod kołem buksującym, tym większy moment przekazywany jest na koło które nie buksuje.

No właśnie problem w tym,że jest odwrotnie... :zly:
Cały moment idzie na koło które buksuje,tym bardziej gdy jest w powietrzu... :zly:

Autor:  gajowy [ 19-02-2013, 20:56 ]
Tytuł: 

dobrze piszę tylko może niezbyt obrazowo.
Jeżeli powierzchnia pod kołem buksującym stawia jakiś opór to wprost proporcjonalnie do tego oporu na koło niebuksujące przekazywany jest pewien moment obrotowy.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/