Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
GV 3D po 2006 jaki jest tam napęd 4x4? https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=10657 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | topsekret [ 15-01-2013, 11:22 ] |
Tytuł: | GV 3D po 2006 jaki jest tam napęd 4x4? |
Myślę o takiej GV i widzę że tam są różne napędy .W 1.6 piszą że stały bez reduktora,co to oznacza że zawsze ciągnie przód a tył dolącza się tylko awaryjnie?Coś tam można zblokować czy nie ma żadnych możliwości?Ma ktoś taki model jak siętym jeździ ? |
Autor: | wojan-s [ 15-01-2013, 11:55 ] |
Tytuł: | |
Najbardziej popularna wersja to stały napęd na 4 koła z równym rozdźieleniem mocy na obie osie. Nie można tam nic dołączyc ani rozłączyc. Jeśli myślisz o terenówce na off road, polowania itp odradzam. |
Autor: | Mcgyver [ 15-01-2013, 12:46 ] |
Tytuł: | |
Z tego co pamietam w normalnym przełożeniu jest 40% przód i 60% tył |
Autor: | gajowy [ 15-01-2013, 18:26 ] |
Tytuł: | |
A GV II 3d 1.6 benzyna, to nie ma po prostu jakiegoś mechanizmu różnicowego ze sprzęgłem lepkościowym? Bo w 2.4 nawet w 3d jest normalnie z reduktorem i możliwością zablokowania centralnego mechanizmu różnicowego. |
Autor: | bananan4 [ 15-01-2013, 18:55 ] |
Tytuł: | |
47:53 Mcgyver pisze: Z tego co pamietam w normalnym przełożeniu jest 40% przód i 60% tył
|
Autor: | gajowy [ 15-01-2013, 19:15 ] |
Tytuł: | |
bananan4 pisze: 47:53
no tak ale to w tejz blokadą układu różnicowego centralnego i reduktorem. |
Autor: | Wunsch [ 15-01-2013, 20:33 ] |
Tytuł: | |
GV II 3d 1.6 ma stały napęd 4x4 z podziałem 47% na przód i 53% na tył. Jeżdzę taką i stwierdzam, że na jazdy po asfalcie i sporadyczne zjeżdzanie poza asfalt w zupełności wystarcza. |
Autor: | gajowy [ 15-01-2013, 21:45 ] |
Tytuł: | |
a to przepraszam, zwracam honor ![]() |
Autor: | topsekret [ 16-01-2013, 11:10 ] |
Tytuł: | |
Widzę że masz GV 5D, tam jaki jest napęd ? |
Autor: | rpelc [ 24-01-2013, 10:59 ] |
Tytuł: | |
GVII 3d 1.9ddis (2007). Napęd jest identyczny z wersja 5d czyli 4H, 4H LOCK, 4L. Jedyna różnica to brak ESP |
Autor: | topsekret [ 19-02-2013, 08:58 ] |
Tytuł: | |
Wunsch pisze: GV II 3d 1.6 ma stały napęd 4x4 z podziałem 47% na przód i 53% na tył. Jeżdzę taką i stwierdzam, że na jazdy po asfalcie i sporadyczne zjeżdzanie poza asfalt w zupełności wystarcza.
To napęd jest przenoszony na jedno koło czy na jedno z przodu i jedno z tyłu ?A jak wjedziesz w zaspę czy piach to buksuje jedno koło czy dwa? |
Autor: | leniwiec [ 19-02-2013, 12:23 ] |
Tytuł: | |
topsekret pisze: Wunsch pisze: GV II 3d 1.6 ma stały napęd 4x4 z podziałem 47% na przód i 53% na tył. Jeżdzę taką i stwierdzam, że na jazdy po asfalcie i sporadyczne zjeżdzanie poza asfalt w zupełności wystarcza. To napęd jest przenoszony na jedno koło czy na jedno z przodu i jedno z tyłu ?A jak wjedziesz w zaspę czy piach to buksuje jedno koło czy dwa? A wiesz jak działa mechanizm różnicowy? Napęd jest na 4 koła,ale w opisanej sytuacji,będzie obracać się jedno koło z przodu i jedno z tyłu,chyba,że posiadamy blokady mechanizmów różnicowych... ![]() |
Autor: | sewmustaf [ 19-02-2013, 13:18 ] |
Tytuł: | |
nie koniecznie kręci się jedno z przodu i jedno z tyłu, tak dzieje się w przypadku jak któreś ma lecej, jak przyczepność na 4 koła jest podobna to będą kręciś wszystkie cztery, też trzeba umieć to zrobić bo jak się zakopiesz i delikatnie zaczniesz kopać to wtedy koło sobie pójdzie ale to co ma lżej , wystarczy ostro zerwać i pójda wszyskie w róch , u mnie to działa. |
Autor: | Jaczek [ 19-02-2013, 15:25 ] |
Tytuł: | |
przy stałym napędzie (bez żadnych blokad) jest możliwe buksowanie tylko jednego koła i takim autem można bardzo łatwo się zakopać..... |
Autor: | gajowy [ 19-02-2013, 15:58 ] |
Tytuł: | |
Jacze nie rozumiesz zasady działania mechanizmu różnicowego. Mechanizm różnicowy powoduje że na oba koła przenoszony jest taki moment obrotowy jaki w danej sytuacji może poprać koło które "ma lżej". To że jedno koło w moście Ci buksuje, to nie znaczy że drugie stoi i nic nie jest na nie przekazywane. Jest przekazywane tyle, ile maksymalnie może przenieść koło które buksuje - czyli na ogół bardzo mało. Im bardziej przyczepna powierzchnia pod kołem buksującym, tym większy moment przekazywany jest na koło które nie buksuje. |
Autor: | sewmustaf [ 19-02-2013, 17:24 ] |
Tytuł: | |
nie no żle nie pisze, bo jest możliwe kopanie nawet jednego koła. mech różnicowy między mostowy może spowodować że przedni most będzie kopał a tylni nie i jeszcze jak do tego dojdzie że w przednim mośce będzie miało lecej jedno koło to będzie kopało to jedno i jest!! ale to raczej rzadko. a przy zblokowany na sztywno międzymostowym mech. minimum będzie kręcić jedno z przodu i jedno z tyłu. |
Autor: | Jaczek [ 19-02-2013, 17:59 ] |
Tytuł: | |
tak w naszych GV I muszą buksować co najmniej dwa koła bo mamy blokadę między mostową i przez to nie możemy jeździć po przyczepnym z zapiętym przodem..... ale np. w RAVce czy Pandzie jest możliwe buksowanie tylko jednego koła.... |
Autor: | sewmustaf [ 19-02-2013, 18:27 ] |
Tytuł: | |
i w gv2 też tak jak w rav bo ma mech róż między mostowy no a my w gv1 to w sumie nie mamy wogóle blokady międzymostowej , tylko 4h na sztywno czyli całyczas tak jak np w gv2 z załączonym 4h lock(blok mech różn międzymost) |
Autor: | gajowy [ 19-02-2013, 18:27 ] |
Tytuł: | |
W Rav4 tak, ale w pandzie już nie jest tak jak mówisz. To tak jak byś miał w GVI zapięty 4H i na wale do tylnego mostu zamontował sprzęgło wiskotyczne. Jak przód zacznie buksować (np 1 koło ) to wał do tylnego mostu zacznie się obracać i zblokuje sprzęgło wiskotyczne i tył też zacznie buksować. Co innego auto z centralnym mechanizmem różnicowym, a co innego napęd dołączany automatycznie. To że w aucie napędzanym na 4 koła może kopać się tylko 1 koło to sprawka centralnego mechanizmu różnicowego. Stąd np w subaru żeby nie dochodziło do takich sytuacji centralny mechanizm różnicowy blokowany jest automatycznie właśnie sprzęgiełkiem wiskotycznym. |
Autor: | leniwiec [ 19-02-2013, 19:42 ] |
Tytuł: | |
Jaczek pisze: przy stałym napędzie (bez żadnych blokad) jest możliwe buksowanie tylko jednego koła i takim autem można bardzo łatwo się zakopać..... Teoretycznie tak,ale praktycznie nigdy taka sytuacja nie ma miejsca,no chyba,że zostaniesz na podwoziu i tylko to jedno koło będzie w powietrzu i to na niego trafi 100% momentu,dlatego każdy samochód wyposażony w centralny dyferencjał,posiada blokadę tego mechanizmu,czy to ręczną,czy automatyczną. W przypadku takiej samej przyczepności wszystkich kół,na każdą oś trafia 50 % momentu(chyba,że podział nie jest równy),który jest rozdzielany proporcjonalnie na każde koło przez mechanizmy różnicowe-w zależności od przyczepności... Cytuj: Im bardziej przyczepna powierzchnia pod kołem buksującym, tym większy moment przekazywany jest na koło które nie buksuje.
No właśnie problem w tym,że jest odwrotnie... ![]() Cały moment idzie na koło które buksuje,tym bardziej gdy jest w powietrzu... ![]() |
Autor: | gajowy [ 19-02-2013, 20:56 ] |
Tytuł: | |
dobrze piszę tylko może niezbyt obrazowo. Jeżeli powierzchnia pod kołem buksującym stawia jakiś opór to wprost proporcjonalnie do tego oporu na koło niebuksujące przekazywany jest pewien moment obrotowy. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |